15 TRIKÓW, które poprawią jakość Twojego życia: Będziesz zdrowsza i... szczuplejsza!

Już dzisiaj możesz wprowadzić je w życie!
15 TRIKÓW, które poprawią jakość Twojego życia: Będziesz zdrowsza i... szczuplejsza!
22.09.2013

Żyje się tylko raz, więc lepiej o siebie zadbać, by zachować jak najdłużej dobrą formę i zdrowie. Większości z nas nie kojarzy się to zbyt dobrze. Specjaliści przekonują nas, że niezbędna jest rygorystyczna dieta, mnóstwo ruchu i tym podobne przyjemności, które często nas przerastają. To wszystko prawda, ale mało komu udaje się wytrwać w takim rygorze. Dlatego lepiej zwrócić uwagę na drobne szczegóły, które specjalnie nas nie obciążają, a przy okazji świetnie wpływają na naszą kondycję, zdrowie fizyczne i psychiczne, sylwetkę i ogólnie cały organizm.

Przestrzeganie wszystkich reguł, o których czytamy i słyszymy ze strony mądrzejszych od nas ludzi, wydaje się całkiem rozsądne. Wysypiaj się, ćwicz, jedz zdrowo, odpoczywaj. Bardzo chętnie, ale jak to zrobić? Rytm dnia większości z nas raczej na to nie pozwala. Nie oznacza to jednak, że musimy dać za wygraną, bo inaczej się nie da. Istnieje sporo innych możliwości, które sprawią, że będziemy czuć się lepiej i zdrowiej.

W serwisie buzzfeed.com znalazłyśmy kilka przydatnych życiowych trików, które nie wymagają zbyt wielkiego poświęcenia, a naprawdę mogą zdziałać cuda. Sprawdź, które z nich możesz zastosować we własnym życiu. Na pewno na nich nie stracisz, a możesz sporo zyskać.

fitness

1. Jeśli masz balkon – będzie to znacznie prostsze. Jeśli nie – od czego są doniczki, które możesz postawić na oknie? Zacznij hodować zioła, którymi nie trzeba się specjalnie opiekować, a na pewno przydadzą się w kuchni. Nie tylko poprawią smak potraw, ale mogą sprawić, że chętniej będziesz gotowała w domu, zamiast zapychać się niezdrowymi przekąskami na mieście.

2. Unikaj żywności przetworzonej, która zazwyczaj ma w sobie mnóstwo tłuszczu, cukru i substancji chemicznych niepotrzebnych do normalnego funkcjonowania. Zapomnij o daniach fast food, gotowych konserwach, produktach garmażeryjnych itp.

3. W pracy zastosuj zasadę 20-20-20. Jest naprawdę prosta i nie wymaga żadnego wysiłku, a pozytywnie wpłynie na zdrowie Twoich oczu. Co 20 minut, przez 20 sekund wpatruj się w obiekt oddalony o przynajmniej 20 metrów.

4. Przed wakacjami zaopatrujemy się w kremy z filtrem, by zabezpieczyć naszą skórę przed promieniowaniem słonecznym. Warto zdać sobie jednak sprawę z tego, że słońce działa na nas przez cały rok i podobne specyfiki powinnyśmy stosować niezależnie od pory roku. Krem z niskim filtrem nie obciąży skóry, a skutecznie ją zabezpieczy.

5. Jeśli nie możesz wytrzymać i koniecznie musisz zjeść coś w znanej sieci fast food, zamów zestaw dziecięcy. Jest mniejszy od normalnego, zazwyczaj zawiera w sobie małą kanapkę, wodę mineralną i owoc. Poczujesz smak hamburgera, ale nie zapchasz się innymi niezdrowymi przysmakami. Choć znacznie lepiej, w ogóle nie odwiedzać takich miejsc.

6. Chcesz jeść mniej, ale ciągle czujesz niedosyt? Dziel wszystko na dwie części. Niezależnie od tego, czy jest to niepozorna frytka czy kęs kotleta. Zjedz pierwszą część, popij wodą i dopiero wtedy sięgnij po kolejną. Ponownie popij. Zjesz mniej i wcale tego nie odczujesz.

7. Zaczynaj każdy dzień od prostych ćwiczeń. To lepsze, niż brak jakiegokolwiek ruchu. Na początek wystarczy 10 przysiadów i tyle samo pompek. Specjalnie się nie przemęczysz, a pobudzisz organizm do lepszego funkcjonowania przez resztę dnia.

8. Jeśli jesteś uzależniona od kawy, to zacznij wreszcie pić kawę, a nie słodki i tłusty koktajl „kawopodobny”. Dostarczysz organizmowi wyłącznie kofeinę, która stawia Cię na nogi. Zapomnij o trzech łyżeczkach cukru, mleku lub słodkiej śmietance. Szybko się do tego przyzwyczaisz.

9. Świetną inwestycją będą ciężarki do ćwiczeń. Mogą być małe i niezbyt ciężkie, ale zasada jest prosta. Miej je zawsze pod ręką. Obok fotela, pod łóżkiem. Gdziekolwiek odpoczywasz. Od czasu do czasu sięgaj po nie i bez zbędnego stresu i obciążenia ćwicz. Nawet w pozycji siedzącej lub leżącej. Lepsze to, niż zupełne lenistwo.

10. Kup sobie także porządny blender lub sokowirówkę. I zacznij z nich korzystać! Obierz ulubione owoce lub warzywa, eksperymentuj ze smakami, proporcjami. Taki własnoręcznie wykonany sok na pewno Ci zasmakuje. Zamiast opychać się słodyczami, zmiksuj owoce. Zamiast wytrawnej przekąski, postaw na warzywa. To samo zdrowie!

11. Zmień swoje nawyki żywieniowe i przykładaj większą wagę do warzyw. Najlepiej, żeby stanowiły przynajmniej połowę posiłku. Przede wszystkim obiadu. Jeszcze lepiej, kiedy zaczynasz posiłek właśnie od nich. Dzięki temu unikniesz przejadania się mięsem i innymi tuczącymi produktami.

12. Przed snem rozciągaj swoje ciało. W internecie znajdziesz m.in. podstawowe pozycje jogi, które nie są zbyt wymagające fizycznie, a działają cuda. Po takim rozluźnieniu mięśni i stawów będziesz spała znacznie głębiej i wreszcie naprawdę odpoczniesz.

13. Unikaj gorących kąpieli. Jeśli chcesz się pobudzić do życia, myj się pod chłodniejszą wodą. W ten sposób pobudzisz układ krwionośny i będziesz znacznie bardziej rześka. Przy okazji zaoszczędzisz, bo pod chłodnym prysznicem zazwyczaj spędzamy znacznie mniej czasu i nie marnujemy wody.

14. Posiłki podawaj na małych talerzykach, a nie wielkiej zastawie, na której posiłki dosłownie giną. Automatycznie nałożysz sobie mniej. Będziesz miała wrażenie, że zjadłaś zawartość całego talerza, więc więcej nie potrzebujesz.

15. Ćwicz mięśnie Kegla! Nie wymaga to wielkiego wysiłku, a pozytywnie wpływa na jakość naszego życia. „Trening” polega na zaciskaniu mięśni pochwy i odbytu na kilka sekund. Odruch ten należy powtarzać kilkakrotnie. Ćwiczenia te zapobiegają nietrzymaniu moczu, zwiększają satysfakcję seksualną, ułatwiają poród.

Komentarze (6)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 22.09.2013 22:09
wstaje o 4.20 do pracy fizycznej i mysle ze te przysiady i pompki to genialny pomysl, a na nockach jedzenie po 18 to najlepsze co moglabym wymyslic.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 22.09.2013 19:24
No dobra powiedzmy tak co tu piszą nie jest faktycznie takie trudne i nie wykonalne ale jak kawa to tylko z śmietanką do kawy :)
odpowiedz
anim (Ocena: 5) 22.09.2013 09:26
ale o co chodzi ;o
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo