Jeszcze do niedawna jeden z najbardziej znanych obozów koncentracyjnych na świecie kojarzył się przede wszystkim z masową zagładą i niewyobrażalnym ludzkim cierpieniem. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że już niebawem Auschwitz zostanie sprowadzone wyłącznie do chwytliwego sloganu reklamowego - plakat siłowni z Dubaju jest niestety najlepszym tego dowodem.
Na materiale widzimy słynne zdjęcie bramy obozu i prowadzących do niej torów kolejowych. Żeby nie było wątpliwości, zdjęcie jest podpisane "Auschwitz". Poniżej widnieje wymyślne hasło: "Pocałuj swoje kalorie na pożegnanie". Skojarzenie przyszłych klientów ośrodka ma być jednoznaczne: jeśli zapiszą się na zajęcia fizyczne, oferowane przez siłownię, będą tak szczupli jak więźniowie obozu koncentracyjnego. Problem w tym, że zakładnicy Auschwitz byli przecież głodzeni i zmuszani do katorżniczej pracy wbrew swojej woli, zatem ich wychudzone ciała nie powinny być dla nikogo przedmiotem drwin.
Kiedy o reklamie zrobiło się głośno, właściciel siłowni zdecydował się ją usunąć. Phil Parkinson na Facebooku i Twitterze wydał oświadczenie, w którym przeprasza za zaistniałą sytuację i informuje, że osoba odpowiedzialna za stworzenie tego marketingowego koszmaru została już zwolniona z pracy.
Przykre jest jednak to, że chwyt okazał się bardzo skuteczny, bo o firmie zrobiło się naprawdę głośno. Trudno przewidzieć, czy przełoży się to na liczbę klientów, ale kontrowersje wciąż są w cenie. Nie przypuszczaliśmy jednak, że ludobójstwo także może okazać się "atrakcyjne"…
Więcej podobnych newsów znajdziesz na Hanter.pl
Zobacz także:
VIDEO NA DZIŚ: Frytka pokochała Jezusa
Czy znana ze skandali celebrytka, Maja Frykowska, rzeczywiście postanowiła zmienić swoje dotychczasowe życie, czy raczej jest to jej kolejna prowokacja?
Czy to POCZĄTEK końca? Tysiące martwych ptaków, setki śniętych ryb - to przyniósł 2012!
Niektórzy uważają, że masowy pogrom zwierząt to zapowiedź czekającej nas pod koniec roku Apokalipsy.