Pierwszy sklep IKEA otwarto w rodzimej Szwecji dokładnie 60 lat temu. Największa na świecie sieć sprzedająca meble obecna jest w naszym kraju od 1990 roku. Słynie z produktów o wyjątkowo zagadkowych nazwach, które skręca się własnoręcznie w domu i... corocznie wydawanych katalogów. To główne narzędzie marketingowe firmy, które pochłania nawet 70 procent budżetu przeznaczonego na reklamę.
Nowa moda: Imiona inspirowane meblami z IKEI
Biorąc pod uwagę stały wzrost sprzedaży i ogromną rozpoznawalność marki - to działa. Nakład każdego z nich (w różnych językach) to ponad 200 milionów egzemplarzy. Pierwszy katalog dla polskich klientów pojawił się w 1997 roku. Wielu z nich kolekcjonuje to niezwykłe wydawnictwo. Okładki słynnego katalogu można uznać wręcz za źródło historyczne. Pokazują, co było modne w dawnych czasach i jak wyglądały nasze domy.
Zobacz, jak zmieniał się nasz gust przez ostatnich ponad 20 lat. To, co kiedyś wydawało nam się bardzo nowoczesne - dziś może wzbudzać mieszane emocje. Pamiętasz wszystkie te okładki?