12 rzeczy, które jedzą właścicielki najpiękniejszych włosów

Dobry fryzjer i kosmetyki to za mało. Trzeba o nie zadbać od wewnątrz.
12 rzeczy, które jedzą właścicielki najpiękniejszych włosów
Fot. Unsplash
27.04.2020

Profesjonalne cięcie i koloryzacja to dopiero połowa sukcesu. Choć często o tym zapominamy, najważniejszym elementem pięknej fryzury są silne, zdrowe i lśniące włosy. Nawet najbardziej misterne uczesanie na niewiele się zda, gdy brakuje im blasku i objętości. Tylko jak to osiągnąć?

Zobacz również: 9 błędów, przez które Twoje włosy zawsze wyglądają na przetłuszczone

Najczęściej sięgamy po różnego rodzaju kosmetyki, których producenci prześcigają się w obietnicach. Wierzymy, że na włosy wystarczy zadziałać od zewnątrz i wpadamy w czarną rozpacz, gdy najdroższy i najbardziej zachwalany specyfik wcale nie poprawił sytuacji.

Jesteś tym, co jesz - mówi stare przysłowie i w tym przypadku wyjątkowo się sprawdza. Najlepszą odżywką jest dobrze zbilansowana dieta.

piękne włosy

Co jeść na porost włosów?

#1 Jajka

Bogate źródło biotyny, która ma zbawienny wpływ na kondycję naszych włosów. A także protein odpowiadających za ich szybszy wzrost.

#2 Jagody

Bomba witamin i składników odżywczych. Przede wszystkim witaminy C, która pobudza produkcję kolagenu.

#3 Szpinak

Ma w sobie sporo żelaza, a także witaminy A. Ta jest niezbędna, by włosy zostały odpowiednio nawilżone.

#4 Ryby

Szczególnie te tłuste, jak łosoś, śledź czy makrela. Są źródłem kwasów omega-3, które wzmacniają włosy i przyspieszają ich wzrost.

Zobacz również: 11 produktów spożywczych, dzięki którym szybko wypiękniejesz

zdrowa dieta

#5 Bataty

W słodkich ziemniakach znajduje się sporo beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Dzięki niej włosy nie mają tendencji do przesuszania.

#6 Awokado

To nie tylko zdrowe tłuszcze, ale także spore stężenie witaminy E, którą nie od dziś stosuje się na porost włosów.

#7 Orzechy

Mnóstwo składników odżywczych, sporo witaminy E, B, cynku i zdrowego tłuszczu. Niedobory tych substancji odpowiadają za utratę włosów.

#8 Pestki i nasiona

Słonecznik, len, chia - warto wprowadzić je do swojej diety z uwagi na wysoką zawartość witamin E i B oraz kwasu omega-3. Włosy ich potrzebują.

piękne włosy

#9 Papryka

Słodka papryka jest źródłem sporych ilości witaminy C, która wspomaga produkcję kolagenu. To białko mające ogromny wpływ na kondycję naszych włosów.

#10 Ostrygi

Warto przekonać się do owoców morza. Są bogate w cynk, który przyspiesza wzrost włosów i chroni je przed uszkodzeniami.

#11 Fasola

Cynk, żelazo, biotyna i można tak jeszcze długo wymieniać. Porcja fasoli z powodzeniem może zastąpić suplementy diety na porost włosów.

#12 Mięso

Źródło białka i łatwo przyswajalnego żelaza, których niedobór może doprowadzić do utraty włosów.

Zobacz również: 12 produktów spożywczych, przez które Twoje włosy, cera i figura wyglądają coraz gorzej

Polecane wideo

10 najlepszych kolorów włosów. Pierwsze miejsce w rankingu to spore zaskoczenie
10 najlepszych kolorów włosów. Pierwsze miejsce w rankingu to spore zaskoczenie - zdjęcie 1

Komentarze (3)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 04.05.2020 12:51
Od kiedy zmieniłam dietę, używam wcierki kaminomoto to zauważyłam, że moje włosy zrobiły się ładniejsze.. W końcu jem więcej warzyw i owoców, dzięki czemu dostarczam włosom witamin i minerałów. Dawno nie były takie ładne i lśniące. :)
odpowiedz
irmina (Ocena: 5) 27.04.2020 20:15
Ja dopiero od jakiegoś czasu o siebie dbam. Kupiłam sobie nawet catering dietetyczny warszawski dzień i zamawiam od nich te witaminowe szoty.
odpowiedz
Kasiaa (Ocena: 5) 27.04.2020 13:25
ja na włosy często piję siemię lniane i łykam medere meme look, po tych witaminach rosną szybciej i mam mnóstwo baby hair :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie