Movember, zwany też po polsku wąsopadem, to coroczna akcja społeczna, w ramach której mężczyźni zapuszczają zarost przez cały listopad. Wszystko to w celu zwiększenia świadomości na temat problemów zdrowotnych mężczyzn, przede wszystkim raka prostaty. Tym samym mężczyźni są zachęcani do regularnych badań i prowadzenia zdrowego trybu życia.
Zobacz również: Koniec z terrorem depilacji. Modelki pokazują włosy łonowe w reklamie maszynki do golenia
Ale w tym roku po raz pierwszy o akcji #Movember mówi się także w kontekście damskim. Wszystko za sprawą kampanii reklamowej marki Billie, produkującej m.in. maszynki do golenia. Firma opublikowała spot, w którym wystąpiły modelki z wąsikiem. Dziewczyny śmiało go eksponują i mówią wprost: “Kobiety też mają wąsik”.
Kampania marki Billie wysyła bardzo ważny przekaz – kobiety nie tylko też mają wąsik, ale nie powinny go ukrywać, walczyć z nim ani się go wstydzić. Owłosienie nad górną wargą u płci żeńskiej zawsze uchodziło za coś szpecącego i niekobiecego, a przecież to powszechna rzecz, także u pań. Mimo to w obawie przed wytykaniem palcami i obraźliwymi komentarzami wiele kobiet regularnie pozbywa się wąsika u kosmetyczki albo domowymi sposobami. Marka Billie mówi: "Stop" i walczy z tabuizacją owłosienia u kobiet. Co więcej, zachęca je do tego, aby przyłączyły się do akcji #Movember na równi z mężczyznami.
Bo wąsik to wąsik. Nie powinnyśmy pozwolić, aby nasze szły na marne
- takim przekazem kończy się reklama marki Billie.
View this post on Instagram
A wy jak oceniacie tę kampanię? Czy kobiety powinny pozbywać się wąsika?
Zobacz również: „Włosy łonowe to naturalna sprawa”. Te dziewczyny nie golą bikini i pokazują odważne zdjęcia