5 kroków ku fizycznej przemianie. Bądź gotowa na lato!

Te ćwiczenia bez problemu wykonasz w domu. Zacznij już dziś, a już wkrótce będziesz mogła pochwalić się wspaniałym ciałem.
5 kroków ku fizycznej przemianie. Bądź gotowa na lato!
Fot. Thinkstock
04.04.2016

Okres zimowy nie sprzyja utrzymaniu zdrowej diety i ćwiczeniom fizycznym. Czy któraś z Was z czystym sumieniem może przyznać, że regularnie dbała o swoje ciało i nie pozwalała sobie na niezdrowe przekąski? Prawdopodobnie nie. Każda z nas jest tylko człowiekiem, który ulega licznym pokusom.

Zimę możemy już pożegnać. Wkrótce zapomnimy o ciepłych kurtkach, dżinsach oraz sweterkach i zastąpimy je krótkimi bluzkami, szortami oraz zwiewnymi sukienkami. Jesteś gotowa stanąć przed lustrem, spojrzeć na swoje ciało krytycznie i wyobrazić sobie, jak będzie się prezentowało pod letnimi ubraniami? Jeżeli tak, to pierwszy krok ku corocznej, wiosennej przemianie został już wykonany.

Procentowa dieta 90/10: Jeszcze nigdy odchudzanie nie było tak przyjemne! (Poznaj szczegóły)

Kolejnym jest postanowienie o zmianie trybu życia i wprowadzenie go w codzienność. To normalne, że na początku możesz czuć się rozleniwiona i zniechęcona. Pamiętaj jednak, że odkładanie przedsięwzięcia w czasie tylko spotęguje to odczucie. Już teraz nadszedł czas na poważne zmiany.

Prezentujemy pięć kroków (a właściwie ćwiczeń), dzięki którym przygotujesz swoje ciało na lato.

jak schudnąć

Fot. Thinkstock

Unoszenia nóg

Unoszenia zapewnią idealny wygląd ud, a zwłaszcza ich problematycznej, wewnętrznej części. Zaletą tego ćwiczenia jest możliwość wykonywania go w różnych kombinacjach (leżąc na plecach, brzuchu czy bokiem). Postaraj się unosić nogę na 90 stopni, a jeśli to niemożliwe, tak wysoko, jak potrafisz. Schodząc w dół, pamiętaj o tym, aby nie dotykać podłoża. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą kończynę w 3 zestawieniach. Zachowaj zwolnione tempo.

jak schudnąć

Fot. Thinkstock

Skakanka

Prawie każda kobieta, gdy była małą dziewczynką, skakała na skakance. Szkoda, że zapał do tego ćwiczenia mija wraz z wiekiem, bo pozwala ono na ukształtowanie pięknych łydek i pomaga zwalczyć cellulit. Najlepszym rozwiązaniem będzie skakanie na skakance pomiędzy wykonywaniem ćwiczeń siłowych, ale nie wahaj się użyć jej za każdym razem, kiedy tylko przyjdzie Ci ochota. Dzięki skakance w krótkim czasie spalisz zbędne kalorie.

jak schudnąć

Fot. Thinkstock

Wykroki z marszem

To bardziej skomplikowana i hardkorowa forma wykroków. Na początku ustaw się w pozycji pionowej z lekko rozchylonymi nogami i wyprostowanymi plecami. Unieś jedną zgiętą nogę do góry, tak, aby pomiędzy linią tułowia a udem utworzył się kąt prosty. Następnie płynnym ruchem zejdź do dołu, jak w normalnym wykroku. Powracając do pozycji wyjściowej, unieś tylną nogę do góry i wysuń ją zgiętą do przodu (tak jakbyś chciała zrobić zamaszysty krok), a potem ponownie zejdź do dołu. I tak w kółko, dopóki nie będziesz już miała siły. To ćwiczenie wspaniale rzeźbi pośladki.

jak schudnąć

Fot. Thinkstock

Wykroki 

Wykroki będą świetnym dodatkiem do przysiadów. Lewą nogę wysuń do przodu, a prawą trzymaj z tyłu, przy czym ta pierwsza powinna być zgięta, a druga wyprostowana. Ręce możesz ułożyć na biodrach. Powoli schodź w dół, cały czas trzymając tylną nogę wyprostowaną, aż do momentu, gdy kolanem prawie dotkniesz podłogi. Ciężar ciała postaraj się utrzymywać na pięcie przedniej nogi. Następnie w wolnym tempie podnoś się do góry. Potem zmień nogę. Wykonuj po 8-10 powtórzeń na każdą kończynę w trzech zestawach.

One schudły w 30 sekund! Jak to możliwe?

jak schudnąć

Fot. Thinkstock

Przysiady

Będziemy to powtarzać aż do znudzenia. Przysiady to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na ładne pośladki. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, najlepiej przed lustrem, jeśli masz taką możliwość. Zaliczasz się do osób początkujących? Nie zaczynaj od przysiadów z obciążeniami, ale postaraj się powoli wejść w schemat tego ćwiczenia. Zegnij kolana, trzymając plecy wyprostowane, a pupę wypiętą, i zejdź tak nisko, jak się da. Pamiętaj tylko, że Twoje kolana nie powinny wychodzić poza linię stóp. Potem w wolnym tempie powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz przysiady 10 razy w 3-4 rundach. Kiedy będziesz wykonywać ostatni przysiad w ostatnim zestawieniu, zwolnij tempo do 10 sekund podczas schodzenia do dołu i gdy będziesz wracać do pionu. Z pewnością Twoje mięśnie będą płonąć, ale efekty okażą się zdumiewające.

Jak wytrwać w zdrowych nawykach?

 

Źródło: http://bettyconfidential.com

Polecane wideo

Komentarze (17)

Ocena: 4.76 / 5
Aleksandra (Ocena: 5) 02.06.2016 13:23
Hmm tak piszecie o tych suplementach diety, że chyba spróbuję. Na razie jestem na dietce, ale czasem zdarzy mi się podjeść, bo czasem nie da się powstrzymać... :( Ćwiczę chodzę na zajęcia fitness. Niby kilogramy lecą, ale jakiś suplement jak ma mi pomóc na ten apetyt mój i jeszcze podkręci metabolizm to czemu nie. Chyba ta zielona kawa z be slim mnie przekonuje, bo uwielbiam kawę. :)
odpowiedz
Karlajn (Ocena: 5) 30.05.2016 23:23
Ćwiczenia akurat nie są aż tak ważne jeżeli ktoś chce mieć po prostu zgrabną sylwetkę. Na płaski brzuch pracuje się przede wszystkim w kuchni. Ja już wiem, że tak jest odkąd zaczęłam gotować sama i widzę co jem. Nie mam już zaparć, mniej się pocę, a metabolizm mam szybszy. Wspomagam się be slim zieloną kawą, ale to sa naturalne tabletki z dobrym składem, one tylko mnie wspomagają. Najważniejsze jest to co ląduje na talerzu!
zobacz odpowiedzi (2)
Klara (Ocena: 5) 25.05.2016 00:02
Mi zostalo jeszcze jakies 5 kilo i juz bedzie ok, schudlam juz 8, dzieki dietce 1200kcal, do tego cwiczylam codziennie i wspomagam sie suplementem be slim 3
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 06.05.2016 16:02
cellu off floslek jest genialner, bikini dla mnie nie straszne
odpowiedz
Karolina (Ocena: 5) 30.04.2016 20:45
Ruch to zdrowie, ale trzeba go łączyć z odpowiednimi porami posiłków i ich składem ;) Ja dodaję jeszcze zdrową i skuteczną suplementację (mam tu na myśli młody jęczmień premium). Przy takim zestawie w miesiąc średnio do 5 kg wiem, że mogę zgubić) :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie