Przestała brać pigułki i oto efekt! (Nigdy wcześniej nie miała pryszczy)

25-latka od pół roku walczy z dziwnym efektem ubocznym odstawienia antykoncepcji.
Przestała brać pigułki i oto efekt! (Nigdy wcześniej nie miała pryszczy)
19.06.2014

Większości z nas nie mieści się w głowie, że kilka pryszczy potrafi skutecznie pozbawić pewności siebie i radości życia. Na pewnym etapie życia każda z nas musiała zmierzyć się nieestetycznymi wypryskami, które z czasem zaniknęły. Czym innym jest jednak młodzieńczy trądzik, a czym innym poważna choroba skóry w dojrzałym wieku. Ona samoistnie nie zniknie, a nieleczona potrafi oszpecić na całe życie. Czasami pojawia się zupełnie niespodziewanie, a nasza bohaterka jest tego najlepszym przykładem...

Ta atrakcyjna dziewczyna NIGDY nie miała problemów ze swoją cerą. Nawet w okresie dojrzewania nie musiała się martwić widocznymi pryszczami, bo zazwyczaj występowały pojedynczo i szybko znikały. Wszystko zmieniło się w momencie, kiedy trudno było się tego spodziewać. Miała 22 lata, żadnych przykrych doświadczeń i z dnia na dzień na jej twarzy zaczęły się pojawiać coraz gorsze wypryski. Piękna twarz przestała być idealna. Skąd wziął się ten problem?

Od 18 roku życia przyjmowała pigułki antykoncepcyjne, ale po 4 latach ginekolog zdecydował o ich odstawieniu. Pojawiły się obfitsze niż zwykle krwawienia, co mogło być spowodowane tym, że nie łykała ich w równych odstępach czasu. Po kilku miesiącach od odstawienia jej twarz zaczęła się gwałtownie zmieniać. I chociaż w końcu powróciła do antykoncepcji hormonalnej, trądzik stale się nasilał. Od stycznia br. 25-latka przyjmuje izotretynoinę, która bardzo jej pomogła.

Jej historia jest jednak dowodem na to, że nasz organizm potrafi bardzo dziwnie reagować. Zobaczcie jej przemianę.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

trądzik

Trądzik na twarzy pojawił się po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych. Tak wygląda walka z nim, którą nasza bohaterka rozpoczęła ponad pół roku temu.

Komentarze (78)

Ocena: 4.87 / 5
Maja (Ocena: 5) 11.06.2017 17:32
Teraz jest ogromna moda na stosowanie czarnej maski, ale ja jakoś nie jestem przekonana do tego. Mi osobiście nie pomogła, ale jakby ktoś był ciekaw tu znajdzie ciekawe informacje: tradzikopedia.pl/black-mask-opinie-o-czarnej-masce-tradzik-wagry-cena-produktow/
odpowiedz
wiokla (Ocena: 5) 18.11.2015 16:50
Dużo osób chwali sobie visaxinum ale ja do końca nie jestem o tym przekonana, nawet moja koleżanka brała te tabletki i kompletnie nie miała żadnych efetktów. Z tego co przeczytałam to visaxinum są dobre na mały trądzik ale nie pomaga w 100% ( strefatradziku.pl/visaxinum-tabletki-w-sam-raz-na-lekki-tradzik/ ). Ja sama wole maseczki domowej roboty. Stawiam na naturę :)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 25.06.2014 21:51
Ja zrobiłam mnóstwo badań hormonalnych i wyszło, że mam podwyższone hormony męskie i dlatego mam oporny trądzik od 8 lat, który niszczy mi życie. Jedynym wyjsciem są sterydy albo tabletki anty i co teraz mam zrobić?
odpowiedz
Lzu (Ocena: 5) 24.06.2014 00:27
Miałam dokładnie to samo. Już chciałam iść do lekarza ale tata mnie namówił, żebym przez wakacje spróbowała "jego kuracji" zanim się zdecyduje na jakieś mocne leki. Polegało to na ograniczeniu czekolad, ostrych przypraw, śmieciowego żarcia a przede wszystkim: kupiłam sobie żyletki (wiem jak to brzmi;p ) i spirytus. Codziennie przecierałam wacikiem nasączonym spirytusem skórę twarzy a co jakiś czas telefon - bo zwróćcie uwagę na to ile bakterii jest na smartfonach - i przenosi się to potem na skórę. Musiałam się bardzo pilnować żeby nie dotykać łapami twarzy - co również jest bardzo trudne jak tylko się zwróci na to uwagę. Co do żyletek jak dostawałam pryszcza - nie wyciskałam tlyko delikatnie miałym krzyżykiem nacinałam - robiłam takie jakby "X" i pryszcz sam wychodził. Przy wyciskaniu jest tak że kawałek wyciśniesz a reszta tego brudu się w skórę wciska i potem wokół masz 4 nowe syfy. No a potem oczywiście potraktować spirytusem żeby zabić bakterie. Skóra po miesiącu zaczęła jakoś wyglądać, po dwóch nie było śladu po trądziku. Teraz mi czasem jeden czy 2 pryszcze wyskoczą ale nie jest tak jak bylo gdzie miałam skórę w milionie grudek... Nie mówię już o zaoszczędzonych pieniądzach na lekach. Ktoś powie że spirytus wysusza. Dobra, na początku jest nie do wytrzymania. Teraz mi się skóra przyzwyczaiła i jest nieźle. Do mycia też używam szarego mydła a kremu nakładam malutko i tylko w miejscach gdzie naprawdę skóra bardzo bardzo potrzebuje. A no i przy "kuracji spirytusowej" też miałam zakaz używania kremów i zapychania skóry ;) bardzo polecam i naprawdę, efekty są niesamowite.
zobacz odpowiedzi (3)
Anonim (Ocena: 5) 21.06.2014 09:23
A ja z 4 lata temu mialam duzo pryszczy i wzielam trzy listki diane i pozniej nie mialam pryszczy przez rok pozniej znow cos wyskakiwalo to bralam po 1 listku czy cos, a teraz juz w ogole nie biore i nie mam zadnych prysczy.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo