Wygraj walkę z cellulitem!

Problem pomarańczowej skórki dotyka wielu kobiet. Pewnie naturalne składniki pomagają go zwalczać.
Wygraj walkę z cellulitem!
28.08.2013

Wiele z nas ma spore kompleksy, kiedy musi pokazać się w stroju kąpielowym, krótkiej spódniczce lub sukience. I nie chodzi wcale tylko o nadprogramowe kilogramy – mamy na myśli inny problem, z którym borykają się nawet szczupłe dziewczyny, a mianowicie cellulit wodny dręczący nasze uda.

Statystyki podają, że problem tzw. pomarańczowej skórki dotyka od 80 do nawet 90 procent wszystkich kobiet na świecie. Do jej powstawania przyczynia się nie tylko  siedzący tryb życia, uwarunkowania genetyczne czy otyłość, ale też tabletki antykoncepcyjne i niewłaściwa dieta.

- Najważniejsze w walce z cellulitem jest wprowadzenie do jadłospisu produktów bogatych w witaminę C, która oczyszcza i odwadnia organizm oraz błonnik. Ważne, aby wykluczyć z diety produkty tłuste i smażone oraz słodycze, będące źródłem cukrów prostych. Polubmy rośliny strączkowe. Mimo, że są kaloryczne, możemy je jeść raz na tydzień – mówi Dorota Zdąbłarz-Mrozek, dietetyk medyczny z Instytutu FRAIS w Katowicach. Okazuje się, że wśród produktów spożywczych mamy prawdziwych sprzymierzeńców, którzy pomogą nam chronić się przed cellulitem. Czas ich poznać.

Zielona herbata

Warto przekonać się do jej smaku. Drogocennym składnikiem zielonej herbaty jest teobromina, która stymuluje uwalnianie magazynowanych w organizmie tłuszczów. Dodatkowo przyspiesza ona metabolizm, hamuje wchłanianie tłuszczy oraz pomaga regulować poziom glukozy. Jest źródłem witamin A, B, C, E, K i PP. Wśród mikroelementów znajdziemy istotne dla skóry: potas i cynk. Aby zauważyć wyraźny jej wpływ na ciało, należy wypijać trzy filiżanki dziennie. Ważne, by nie zalewać jej wrzątkiem, który zabija szczególne właściwości oraz smak zielonej herbaty.

Kurkuma

Niepozorna przyprawa kojarzona z kuchnią indyjską może także dołączyć do grona sprzymierzeńców. Pobudza ona krążenie, zmniejsza obrzęki i redukuje poziom zarówno toksyn dzięki zawartym w niej antyoksydantom. Warto więc przygotować choć raz w tygodniu danie rodem z Indii. Mogą to być warzywa i ryż, który doprawimy kurkumą.

Szparagi

W świadomości Polaków wciąż uchodzą za produkt luksusowy, tymczasem coraz częściej można je spotkać na targowiskach i w marketach. Mają niepowtarzalny smak, niewiele kalorii oraz fantastyczne właściwości przeciwzapalne. Pobudzają również krążenie krwi, dzięki czemu toksyny są szybciej usuwane z organizmu.

Dieta w przypadku walki z cellulitem stanowi potężny oręż. Wspomagana różnorodną aktywnością fizyczną, taką jak aerobik, pływanie, jazda na rowerze, fitness przynosi wymierne rezultaty. Również medycyna estetyczna oferuje zabiegi pomagające uporać się z pomarańczową skórką. - Bardzo ważne w walce z cellulitem jest nawodnienie organizmu. Najlepsza w tym wypadku jest woda niegazowana, najlepiej z dodatkiem soku z cytryny oraz soki owocowe i warzywne, bez dodatku cukru. Nie pijmy płynów, które odwadniają nasz organizm (kawa, mocna czarna herbata, alkohol) – radzi na koniec dietetyk, Dorota Zdąbłarz-Mrozek.

usmiech

Produkty pełnoziarniste

To źródło błonnika, pozytywnie wpływającego na pracę jelit. Bogate w antyoksydanty, które pomagają naszemu ciału walczyć z toksynami powodującymi cellulit. Ciemne pieczywo, otręby, płatki owsiane, grube kasze, brązowy ryż czy makaron przez długi czas uwalniają składniki odżywcze dając na dłużej uczucie sytości. – Ważne jest, aby szczegółowo czytać etykiety produktów. Brązowy kolor bułki lub makaronu nie gwarantuje nam jego pełnoziarnistości. Część producentów oszukuje wiedząc, że sugerujemy się właśnie wyglądem produktu. Sprawdźmy więc, czy to za co płacimy jest pełnoziarniste i zdrowe dla naszego organizmu – radzi Dorota Zdąbłarz-Mrozek.

Brokuły

Są nieocenione w diecie antycellulitowej. Posiadają wyjątkowy składnik, którym jest kwas liponowy. Zapobiega on procesowi twardnienia kolagenu w skórze, w wyniku którego powstaje cellulit. Brokuły są także bogatym źródłem witaminy C, która bierze udział w odbudowie kolagenu, co wpływa pozytywnie na redukcję cellulitu. Brokuły możemy jeść 3-4 razy tygodniowo do syta, ponieważ mają stosunkowo mało kalorii, za to obfitują w witaminy i składniki odżywcze. Te ostatnie są bardzo wrażliwe na obróbkę termiczną, dlatego brokuły spożywajmy surowe lub po krótkim obgotowaniu.

Burak

Tego się po buraku nie spodziewamy, ale ma on naprawdę korzystne działanie na naszą skórę. Przede wszystkim zawiera likopen, który stymuluje krążenie i nie pozwala na zatrzymywanie wody w organizmie. Podobnie działają zawarte w buraku potas oraz witamina E. Dodatkowo liczyć możemy na zastrzyk witaminy A i C, które wzmacniają kolagen – jeden ze składników skóry. Buraki oczyszczają nasz organizm nie tylko z toksyn, ale także cholesterolu. Dlatego warto włączyć do diety sok z surowych buraków, który możemy wzbogacić jabłkiem lub marchwią.

Jajka

Z jednej strony żółtka bogate są w cholesterol, z drugiej stanowią nieocenione źródło witamin i minerałów. Te z kolei wpływają na detoksykację organizmu. Zawarta w jajkach lecytyna odpowiada za odbudowę ścianek komórek skóry. Ważna jest jednak zasada – nigdy nie częściej niż dwa razy w tygodniu i zawsze gotowane, ale nie smażone.

Kiełki fasoli

Ich zbawienny wpływ obejmuje również skórę, ponieważ kiełki fasoli to bomba witaminowa. Witaminy A, B, C, D, E i K, kwas foliowy, żelazo, wapń, magnez i cynk – to tylko część składników zawartych w kiełkach. Są one mało kaloryczne więc świetnie sprawdzają się jako dodatek większości diet. Dodatkowo pobudzają krążenie krwi oraz pracę wątroby.

Banany

Powszechnie uważane są za tuczące i faktycznie, daja dużą dawkę energii. Jednak odpowiednio dawkowane mogą stanowić świetną pomoc w walce z cellulitem. Warto wkroić banana do porannej sałatki owocowej lub zjeść tuż przed treningiem. Zawarte w nim minerały, takie jak cynk, poprawiają stan skóry. Z kolei potas odpowiedzialny jest za zwiększenie przepływu krwi, co zapobiega tworzeniu się cellulitu.

Komentarze (47)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 15.10.2013 15:13
Aktywna kuracja wyszczuplajaco-antycellulitowa Dermiki z serii Passione Body działa cuda. Trwa 14 dni i cellulit jest zdecydowanie mniejszy, a u mojej siostry, która miała taki niezbyt duży cellulicik zniknął zupełnie. Najbardziej skuteczny kosmetyk, jaki miałam przez ostatnie kilka lat :)
odpowiedz
marenka (Ocena: 5) 25.09.2013 11:50
ja zrobiłam sobie zabieg w warszawie w wellderm - zabieg nazywa się eat skin shock - ja miałam serię 6 zabiegów, efekty widoczne praktycznie od razu
odpowiedz
musli (Ocena: 5) 30.08.2013 22:02
zielona herbata w nadmiarze powoduje zwiększone wypadanie włosów, przekonałam się na własnej skórze. :/ a na cellulit najlepsze przysiady. regularnie od pół roku robię po pięćdziesiąt dziennie, efekty są zniewalające.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 30.08.2013 13:12
Jak czytam co chwile pojawiające sie artykuły o odchudzaniu diecie, kaloryczności, to wysuwa mi się jeden wniosek z nich płynący : NAJLEPIEJ TO NIC NIE JEDZ !
odpowiedz
Polina (Ocena: 5) 29.08.2013 20:07
Ehh ja kiedyś jadłam bardzo zdrowo, potem przyszły studia , teraz jest po studiach i nie ma cellulitu! Na ostatnim roku zmobilizowałam się zaczęłam na nowo zdrowo się odżywiać, dużo ćwiczyłam, brałam detocell od kwietnia do lipca. Jednak to jest ciężka praca i tutaj wszystko jest tak opisana jakby to była bułka z masłem! Rzeczywistość jest inna i samą dietą nie pokona się cellulitu, bo najzwyczajniej w świecie stres,imprezy, długie godziny na uczelni/szkole , czasami wilczy głód a w pobliżu tylko batony. Bez ćwiczeń i suplementacji przynajmniej ja musiała bym zrezygnować z normalnego życia.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo