Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadzają innowacyjne opakowania wielokrotnego użytku!

Procter & Gamble Beauty udało się znacznie przyspieszyć osiągniecie planowanej na 2030 rok redukcji zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50%.
Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadzają innowacyjne opakowania wielokrotnego użytku!
Fot. mat. prasowe
07.06.2021

Marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Procter & Gamble łączą siły, aby pomóc konsumentom dokonywać zrównoważonych wyborów dotyczących stylu życia. Dzięki przełomowemu systemowi wielokrotnego uzupełniania, na który składa się aluminiowa butelka oraz opakowania uzupełniające, użytkownicy nie muszą już wybierać między pięknymi włosami i zdrową skórą głowy, a dobrem planety. Innowacja w dziedzinie opakowań kosmetyków do pielęgnacji włosów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie, używanych codziennie przez miliony gospodarstw domowych w Europie, pozwoli zredukować zużycie plastiku o 60%1.

Procter & Gamble Beauty udało się znacznie przyspieszyć osiągniecie planowanej na 2030 rok redukcji zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50%. Cel ten zostanie osiągnięty do końca 2021 roku, co w połączeniu z możliwością ponownego wykorzystywania opakowań pozwoli na ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku o ponad 300 000 ton2.
„Uzupełnianie jest dobre!” - to hasło projektu, który ma szansę przynieść wiele dobrego naszej planecie. Wiemy, że to dopiero początek, ale jesteśmy zdeterminowani, aby wspierać konsumentów w dążeniu do prowadzenia gospodarstwa domowego w bardziej ekologiczny sposób. Zdajemy sobie sprawę z tego, że ogromna część użytkowników naszych produktów stara się zmniejszyć ilość wytwarzanych przez siebie odpadów, dlatego cieszymy się, że jako P&G możemy im w tym pomóc – mówi Justyna Ignasiak - Kretowicz, dyrektor ds. komunikacji P&G Beauty.

Produkty marek Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie są już dostępne w aluminiowych butelkach i opakowaniach uzupełniających. Korpus butelki jest wykonany w 100% z trwałego aluminium, które pozwoli na ponowne napełnianie przez minimum 5 lat i w pełni nadaje się do recyklingu. Natomiast opakowania uzupełniające wykonano z jednomateriałowego LDPE, czyli polietylenu o niskiej gęstości, dzięki czemu zredukowano zużycie plastiku o 60%1. Materiał ten również w pełni nadaje się do recyklingu. Ta eko-transformacja to pierwszy krok w działaniach na rzecz zrównoważonego piękna, który pomoże konsumentom na co dzień dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.

Piękne butelki to także stylowy dodatek w każdej łazience. Z myślą o indywidualnym charakterze Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie stworzono 4 unikalne projekty opakowań, oddające cechy szczególne każdej z marek:

opakowania wielokrotnego użytku

Marka Head&Shoulders, której głównym zadaniem jest pielęgnacja skóry głowy i ochrona przeciwłupieżowa, angażuje się również w istotne społecznie tematy. Przykładem jest wprowadzenie przed kilku laty na rynek szamponów w butelce częściowo3 wykonanej z plastikowych odpadów zebranych na oceanicznych plażach Europy. Marka wspiera również kobiety i mężczyzn w obszarze pewności siebie organizując angażujące konsumentów inicjatywy. W czasie pandemicznego lock downu zainicjowała akcję pod hasłem „Zacznij dzień z czystą głową” proponując wszystkim chętnym ćwiczenia fizyczne w domu, prowadzone przez popularnego trenera osobistego Qczaja.

Pantene, jako wiodąca na świecie marka w kategorii pielęgnacji włosów dowiodła w badaniach,
że włosy to atrybut piękna mający ogromny wpływ na samopoczucie. Tak zwany „Great Hair Day”, dodaje pewności siebie i motywuje do działania. Dlatego misją Pantene jest dostarczanie innowacyjnych produktów, które umożliwią każdemu uzyskanie wymarzonych, zdrowych, silnych włosów. Marka wspiera również projekty społeczne w obszarze propagowania różnorodnego piękna oraz aktywnie działa na rzecz lokalnych społeczności, oferując m.in. pomoc polskim przedsiębiorczyniom w postaci grantów na zmiany w ich firmach, które umożliwią przetrwanie czasu pandemii.

Marka Herbal Essences postawiła sobie za cel udowodnienie, iż składniki naturalne mają w sobie prawdziwą moc, którą można mądrze wykorzystać w pielęgnacji włosów. Dlatego też nawiązała współpracę z Królewskimi Ogrodami Botanicznymi KEW, aby do swoich produktów wnieść najcenniejsze odkrycia z zakresu botaniki, która daje pewność, że szampony i odżywki z ponad 90% zawartością składników naturalnych mają realny, odczuwalny wpływ na włosy. Odpowiedzialność marki polega również na zrównoważonym pozyskiwaniu surowców naturalnych. Dodatkowo, produkty Herbal Essences posiadają certyfikat PETA Cruelty Free, a więc nie są testowane
na zwierzętach.

Aussie to przede wszystkim piękne włosy bez wysiłku, w duchu australijskiego „slow time”. Poza komponowaniem niezwykle skutecznych i obłędnie pachnących masek, odżywek i szamponów, marka bardzo poważnie podchodzi do kwestii zrównoważonego rozwoju. Dowodem tego jest odpowiedzialne pozyskiwanie składników roślinnych od australijskich rolników, certyfikat PETA Cruelty Free, czy pomoc w niwelowaniu skutków gigantycznych pożarów w Australii.

Działania podejmowane przez P&G Beauty są zakorzenione w 5 wzajemnie na siebie oddziaływujących obszarach:

• jakość i skuteczność,
• bezpieczeństwo,
• zrównoważony rozwój,
• transparentność,
• równe szanse i integracja

Wprowadzenie przełomowej innowacji w zakresie opakowań, jakim jest system wielokrotnego uzupełniania jest jednym z tych działań. Pomoże to 200 milionom gospodarstw domowych w całej Europie zmniejszyć zużycie plastiku. Dzięki aluminiowej butelce i opakowaniu uzupełniającemu
w Europie w sumie zostanie wyprodukowanych 300 000 000 mniej butelek4, co przekłada się
na zaoszczędzenie 10 000 ton pierwotnego plastiku rocznie.

Aby dowiedzieć się więcej o Responsible Beauty przejdź do:
https://us.pg.com/responsible-beauty/

Mat. prasowe

Przypisy:
1. vs standardowe opakowania szamponu Aussie / Pantene / Herbal Essences / Head & Shoulders
2. 4 kw 2021 vs. 2016
3. w 20%
4. wykonanych z pierwotnego plastiku

Polecane wideo

Kolekcja roślin, szalone obrazy, białe meble. Zobacz, jak mieszka Izabella Krzan
Kolekcja roślin, szalone obrazy, białe meble. Zobacz, jak mieszka Izabella Krzan - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 20.06.2021 22:30
Ciekawy pomysł. Choć przyznaję, że oprócz tego interesuje mnie bardzo skład. Dlatego jestem ogromną fanką kosmetyków pat&rub. Sama natura dla pielęgnacji ciała!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie