Uwielbiana przez kobiety marka kosmetyczna ogłasza upadłość. Malowała nas przez 90 lat

Jest jednak nadzieja, że uda się ją uratować.
Uwielbiana przez kobiety marka kosmetyczna ogłasza upadłość. Malowała nas przez 90 lat
Fot. Unsplash
21.06.2022

Z każdym kolejnym rokiem biznes kosmetyczny rośnie w siłę i generuje olbrzymie zyski. Mało tego – kolejne marki makijażowe powstają jak grzyby po deszczu. W ostatnich latach wiele z nich to projekty biznesowe gwiazd i celebrytek. Swoje linie kosmetyków wypuściły m.in. Kim Kardashian, Kylie Jenner, a także Rihanna, Selena Gomez czy Millie Bobby Brown. 

Zobacz również: SEPHORA WONDERLAND. Wyjątkowe wydarzenie dla entuzjastów świata piękna już 24-26 czerwca w Warszawie

Okazuje się, że to właśnie makijażowe biznesy gwiazd w największym stopniu zagrażają tradycyjnym markom kosmetycznym z wieloletnimi tradycjami. Na własnej skórze przekonała się o tym firma, która zaistniała na rynku 90 lat temu i niestety właśnie ogłosiła upadłość. 

Revlon złożył wniosek o upadłość. Czy to koniec marki? 

Chodzi o amerykańską markę Revlon, która została założona w 1932 roku, a jej kosmetyki sprzedawano w 150 krajach na całym świecie. Niestety 16 czerwca 2022 roku firma ogłosiła upadłość. 

Jak podaje portal money.pl, we wniosku o upadłość (z jednoczesną ochroną przed roszczeniami wierzycieli) Revlon poinformował, że zakłócenia w łańcuchu dostaw, które miały miejsce wiosną, doprowadziły do zwiększonej konkurencji w walce o składniki używane do produkcji kosmetyków. Przykładowo do wyprodukowania tylko jednej szminki potrzeba aż 35-40 różnych składników, z których tylko niewielka część jest dostępna od ręki. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Revlon (@revlon)

Jest jednak światełko w tunelu. Jak informuje BBC, Revlon zamierza wprowadzić w życie plan naprawczy, który miałby zapobiec całkowitemu zamknięciu firmy. 

Dzięki temu będziemy w stanie zaoferować naszym klientom kultowe produkty, które dostarczamy od dziesięcioleci, zapewniając jednocześnie wyraźniejszą ścieżkę dla naszych perspektyw 

- mówiła dyrektora generalna marki Revlon, Debra Perelman, cytowana przez BBC. 

Mamy nadzieję, że to jeszcze nie koniec tych kultowych kosmetyków. A wy lubicie markę Revlon? 

Zobacz również: Maskara + pęseta = efekt sztucznych rzęs. TikTok jest oszołomiony tym trikiem

Polecane wideo

10 fryzur, które nie podobają się mężczyznom. Nie potrafią ich docenić
10 fryzur, które nie podobają się mężczyznom. Nie potrafią ich docenić - zdjęcie 1
Komentarze (4)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 22.06.2022 01:46
Niczego nowego nie wprowadzili od długiego czasu. Ich podkład zmienił się na gorsze. Mniejsze firmy ciagle się rozwijają. No trudno.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 21.06.2022 20:43
mają/ mieli kultowy podkład revlon ColorStay, ale formuła już dawno się zmieniła, inne marki dawno dogoniły, więc no noż. Niewątpliwie gratuluję światowego sukcesu, ale już raczej nie sięgnę po tę markę.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 21.06.2022 15:26
No raczej to niska półka była, nie używałam
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 21.06.2022 13:01
Nie przepadam na ich kosmetykami, jak coś kupowałam do już raczej do tego kosmetyku nie wracałam później, więc mnie to raczej nie zaboli.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie