4 zasady, które stosują dziewczyny dbające o urodę (Poradnik z okazji Międzynarodowego Dnia Urody)

To postanowione – skupisz się na sobie i w końcu postawisz się na pierwszym miejscu.
4 zasady, które stosują dziewczyny dbające o urodę (Poradnik z okazji Międzynarodowego Dnia Urody)
09.09.2021

Niezależnie co chcesz zmienić lub dopracować, warto kierować się pewnymi zasadami, ułożyć plan działania i realizować punkt po punkcie. 9 września to Międzynarodowy Dzień Urody – idealny czas na to, aby wyeliminować negatywne nawyki, takie jak palenie papierosów, ze swojej codzienności i wprowadzić w życie te, dzięki którym poczujesz się lepiej.

Przygotowałyśmy dla Ciebie 4 zasady, którymi powinnaś się kierować, jeśli chcesz czuć się dobrze ze sobą i promiennie wyglądać każdego dnia.

4 zasady, które stosują zadbane dziewczyny

#1 Zadbana kobieta to energetyczna kobieta

Co to dokładnie oznacza? Zadbana kobieta nie jest zmęczona nocną imprezą, nie chowa się też pod czapką z powodu „bad hair day”. Zadbana kobieta nie wyobraża sobie wyjścia z domu z nieumytymi włosami. Jeśli danego dnia nie masz ochoty lub czasu na wymyślanie skomplikowanej fryzury, to postaw na klasykę. Rozpuszczone, dobrze rozczesane włosy, albo związanie ich w kok zawsze się sprawdzi. W najgorszym wypadku, jeśli już totalnie nie masz czasu, a dzień wcześniej dosłownie wszystko sprzeciwiło się przeciwko Tobie – użyj suchego szamponu. To skuteczna broń, sprzymierzeniec zabieganych i dbających o siebie kobiet.

Zadbana kobieta dokładnie wie co zrobić, aby nie było po niej widać zmęczenia. Punktem obowiązkowym jest choć krótki, orzeźwiający prysznic. Nic nie poprawia z rana humoru, jak energetyzująca kąpiel z ulubionym żelem czy olejkiem. Jeśli masz więcej czasu przed wyjściem z domu, możesz wykonać dodatkowo peeling całego ciała. Taki zabieg rewelacyjnie przygotuje Twoją skórę na przyjęcie wszystkich składników pielęgnujących z balsamu do ciała.

Świeżość rozumiemy również przez lekki i schludny wizerunek. Promienna cera, delikatny makijaż i zadbane paznokcie, na których nie ma odpryśniętego lakieru. Pamiętaj, dłonie są wizytówką każdej z nas, a pielęgnacja skórek i odpowiednie ich nawilżenie to podstawa. Wyprasowane i pachnące ubranie, a do tego, to co najważniejsze – zawsze szeroki uśmiech, wyprostowana postawa i głowa pełna pomysłów.

#2 Zadbana kobieta odstawia na boczny tor papierosy

Palisz papierosy? Powinnaś, jak najszybciej o nich zapomnieć! Wiemy, że nie jest to proste, ale warto zrobić to przede wszystkim pod kątem zdrowotnym, ale też w trosce o urodę. Czy wiesz, że wraz ze spalaniem się papierosa powstają wolne rodniki, które przyspieszają procesy starzenia? Widać to po twarzy osoby palącej. Ziemista cera, charakterystyczne dla osób palących tzw. „zmarszczki palacza”, czyli pionowe kreski nad górną wargą, pożółkłe zęby czy palce, zaskórniki, no i ta nieznośna woń dymu na włosach, dłoniach i garderobie. To tylko jedne z wielu widocznych gołym okiem (i odczuwalne nosem!) oznaki negatywnych skutków palenia papierosów. Dlatego, zacznij już dziś! Wyrzuć ostatnią paczkę papierosów do kosza. Postaw na sport, kiedy najdzie Cię ochota na ‘’dymka” – wyjdź na spacer lub jogging. Warto porozmawiać też z przyjaciółką lub chłopakiem – wsparcie najbliższych jest bardzo ważne w procesie rzucania palenia. Co jednak począć, kiedy mimo podejmowanych prób, znowu zaczynasz szukać zapalniczki w torbie? Jeśli nie udaje Ci się pożegnać z papierosem raz na zawsze, możesz pomyśleć, aby zamienić go na produkt bezdymny. Chodzi o e-papierosy lub podgrzewacze tytoniu (popularne Iqosy), w których płyn (w tych pierwszych) lub wkłady tytoniowe (w tych drugich) są podgrzewane, a nie spalane. Dzięki temu nie wydziela się szkodliwy dym papierosowy (wytwarza się prawie bezzapachowy aerozol z nikotyną), brak również substancji smolistych, a poziom wolnych rodników jest mocno ograniczony. Co ważne, od razu poczujesz różnicę, uwolnisz się od nieprzyjemnego zapachu, który cechuje palaczy papierosów, a Twoja skóra i ubrania w końcu zaczną pachnieć ulubionymi perfumami. Pamiętaj jednak, że korzystając z tych urządzeń Twoje zdrowie również ponosi cenę. Tylko całkowite zerwanie z tym nałogiem pozwoli Ci w 100% zadbać o siebie. Zawalcz o to!

Piękna kobieta

fot. istock.com

#3 Zadbana kobieta wie co to umiar

Idealnie w ten punkt wpisuje się stwierdzenie: co za dużo to niezdrowo… Dbanie o siebie nie oznacza „nakładania na siebie” całej sterty kosmetyków upiększających. Podstawą umiaru jest taka pielęgnacja twarzy i ciała, która zapewnia promienny i zdrowy wygląd. Przez cały rok, niezależnie od pogody stosuj kremy z filtrem. W zależności od typu cery korzystaj z indywidualnie dobranej pielęgnacji. Dbaj o odpowiednie nawilżenie całego ciała. Szczególnie wysuszone części ciała potraktuj kremami do zadań specjalnych.

Zadbana kobieta wie, kiedy powiedzieć stop! Stosowanie zabiegów medycyny estetycznej – owszem, ale tylko po by jak najdłużej zachować dobry wygląd, by skóra była w znakomitej kondycji, bez przebarwień.

Co do makijażu, na co dzień również stawiamy na minimalizm. Lekki podkład, delikatny rozświetlacz, szminka lub błyszczyk w neutralnym kolorze powinny wystarczyć. Mocniejszy makijaż zostaw na szczególne okazje. Zadbana kobieta wie, że nadmiar nie świadczy o klasie.

#4 Zadbana kobieta dba o kondycję ciała

I oczywiście nie chodzi tutaj o to, że musimy spędzać na siłowni każdą wolną chwilę. Umiar i zdrowy rozsądek przede wszystkim. Ale pamiętaj – zdrowe ciało zagwarantuje zdrowa dieta i aktywność fizyczna. Dietetycy potwierdzają, że na naszą kondycję w 70% wpływa to co jemy, a 30% to sport. Nie odżywiałaś się do tej pory wzorowo – nic nie szkodzi. Przede wszystkim na początek zrezygnuj ze słodyczy, żywności przetworzonej czy słodkich napojów.

Wprowadź zmiany do swojej diety, postaraj się spożywać przynajmniej 4 posiłki dziennie, w równych odstępach czasu. W żywieniu postaw na węglowodany złożone, zdrowe tłuszcze, warzywa i owoce. Pamiętaj, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, postaraj się nie wychodzić z domu bez zjedzenia choć pełnoziarnistej kromki z awokado, pomidorem i ulubioną wędliną. Na przekąski wybieraj najlepiej orzechy czy suszone owoce. Świetnie sprawdzi się również surowa marchewka z odrobiną hummusu. Obiad to drugi po śniadaniu ważny posiłek. Zadbaj, żeby na talerzu przeważały warzywa i na przykład kasza gryczana. Do tego grillowane czy gotowane na parze chude mięso lub ryba. Mitem jest, że ostatni posiłek powinnyśmy jeść do godziny 18.00. Prawdą jest, że idealną porą na kolację jest mniej więcej 2 godziny przed pójściem spać. Ten posiłek powinien być lekkostrawny. Pamiętaj o piciu wody czy herbat ziołowych. Jeśli nie lubisz zwykłej wody, możesz dodać do niej świeżego ogórka lub odrobinę mięty, cytryny i miodu. Ważne, żeby dziennie wypijać przynajmniej 2 litry płynów. Oczywiście zdrowa dieta nie polega na rezygnacji ze wszystkiego, co bardzo lubisz – nawet jeśli nie do końca jest to dobra opcja. Nic się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas pozwolisz sobie na kawałek pysznego tiramisu czy ulubionego deseru lodowego. Umiar i rozsądek przede wszystkim.

Co do sportu – wybierz taki rodzaj aktywności fizycznej, który sprawia Ci frajdę. Bieganie, gra w tenisa, basen, joga albo nordic walking. Niezależnie co wybierzesz, postaraj się, żeby choć 2 – 3 razy w tygodniu wykonywać aktywność fizyczną. Tylko dzięki systematyczności i cierpliwości jesteś w stanie osiągnąć zadowalające efekty.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie