XX wiek przyniósł wiele zmian we wszystkich dziedzinach życia, również w tych związanych z estetyką. Dzisiaj nie wyobrażamy sobie życia bez upiększaczy – tuszu do rzęs, szminki czy choćby bezbarwnego błyszczyka. Spośród całej gamy dostępnych w sklepach kosmetyków wyłania się jednak kilka tych, które kochamy najbardziej i najczęściej kupujemy...
Według badań, zdecydowanym ulubieńcem płci pięknej jest czarna mascara. Jak się okazuje, wolimy wyjść z domu bez szminki niż bez tuszu na rzęsach. I nie ma w tym nic dziwnego - w końcu sama Sophia Loren mawia: „Piękno jest tym, co czujesz wewnątrz i co odbija się w twoich oczach”. Dlatego oczy trzeba podkreślać, a żadna kredka i cień nie zdziałają tego, co zapewni tusz.
Choć pierwszy tusz do rzęs został wyprodukowany w 1913 roku, to prawdziwą popularność zyskał dopiero w 1971, kiedy firma Maybelline stworzyła mascarę - legendę, w charakterystycznym, zielono-różowym opakowaniu. Dzisiaj jest ona sprzedawana średnio co dwie sekundy, a jej wielbicielek ciągle przybywa. Nic dziwnego – jest tania, skuteczna, ma najbardziej intensywny odcień czerni, a wizażyści zgodnie twierdzą, że tajemnica jej sukcesu kryje się w małej szczoteczce, która zapewnia precyzyjne pomalowanie każdej rzęsy.
Wśród najczęściej kupowanych kosmetyków nie może również zabraknąć szminki. Podobno w każdej sekundzie na całym świecie sprzedawane są aż 23 egzemplarze tego cuda. Najczęściej nabywamy pomadki marki Revlon i Avon, ale istnieje szminka, która, mimo że nie jest tak chętnie kupowana, stała się kosmetyczną legendą. Mowa o ogniście czerwonej pomadce Chanel Infrarouge, która jest uznawana, obok Chanelki na łańcuszku, tweedowego kostiumu, sznurów pereł, legendarnych perfum No. 5 i czółenek z beżowym noskiem, za flagowy symbol domu mody Chanel.
Równie dużą popularnością cieszy się róż Bourjois, który stał się najczęściej stosowanym kosmetykiem do makijażu policzków na świecie. Powstał w 1863 roku i początkowo używany był tylko w teatrach oraz operach. Z czasem jednak doceniły go zwyczajne kobiety i na stałe trafił do ich kosmetyczek. Do dzisiaj nie ustają zachwyty nad jego lekkością, świeżością i naturalnością.
Od lat, niezmiennie, zachwyca również podkład Pan-Stik Max Factor - podkład i korektor zamknięte w jednym sztyfcie. Był pierwszym produktem tej marki i od razu zaskoczył swoim naturalnym odcieniem. Jego formuła jest ciągle udoskonalana, a zainteresowanie nim nieustannie rośnie – według najnowszych badań, co 10 sekund ktoś kupuje ten właśnie specyfik.
Kolejnym kosmetycznym bestsellerem marki Max Factor jest puder Creme Puff (w Stanach Zjednoczonych dostępny jako Pan-Cake) - rewolucyjny podkład w kremie i sypki puder w jednym. W 1953 roku na rynek wprowadził go pierworodny syn założyciela firmy, Francis Factor. Mimo że już wtedy kobiety go pokochały, nikt nie podejrzewał, że Creme Puff stanie się jednym z najchętniej kupowanych pudrów wszech czasów!
Następnym przebojem na liście jest korektor Touche Eclat YSL. Używają go nie tylko słynni wizażyści czy wielkie gwiazdy, ale również miliony przedstawicielek płci pięknej na całym świecie. To zdecydowanie produkt XXI wieku - coś dla zapracowanych, zestresowanych i zabieganych kobiet, chcących jednym ruchem zlikwidować wszelkie niedoskonałości skóry oraz oznaki zmęczenia. Mimo dość wysokiej ceny, ma całe rzesze fanek, które cenią jego jakość i wydajność. To się nazywa prawdziwy hit!
Tworząc ranking najchętniej kupowanych kosmetyków, nie sposób również nie wspomnieć o jednych z najlepszych przyjaciół zadbanej kobiety – perfumach. Z zapachów sygnowanych nazwiskami gwiazd, największą popularność zdobyły te, reklamowane twarzą Katie Price (Jordan). Na kolejnych miejscach plasują się perfumy Christiny Aguilery, Mariah Carey, Kate Moss, Kylie Minogue, Victorii Beckham, Jade Goody, Sarah Jessicy Parker, Coleen McLoughin oraz Gwen Stefani.
Pośród najczęściej sprzedawanych perfum luksusowych domów mody, prym wiedzie Eternity for Women by Calvin Klein – zapach lekki, romantyczny i bardzo zmysłowy. Na następnych pozycjach znalazły się: Light Blue from Dolce & Gabbana, Ralph Hot Perfume By Ralph Lauren, Ralph Lauren Blue for Women by Ralph Lauren, 212 Sexy for Women by Carolina Herrera, Tendre Poison for Women by Christian Dior, Pure Poison for Women by Christian Dior, Intuition for Women by Estee Lauder, Ysatis for Women by Givenchy, Echo for Women by Davidoff oraz Vera Wang Princess Perfume by Vera Wang.
Jak widać, mimo ogromu kosmetyków na półkach sklepowych, tylko niektóre z nich mogą liczyć na prawdziwe uznanie. Część zyskała nawet miano kosmetycznej legendy, która zawsze, mimo upływu czasu i postępów w dziedzinie estetyki, będzie na topie. Najlepszym tego przykładem jest bez wątpienia czarny tusz do rzęs. Najlepiej w poręcznym, zielono-różowym opakowaniu, które sprawdzi się wszędzie. Nawet na bezludnej wyspie.
Zobacz także:
Kosmetyki wyszczuplające z ludzkiego tłuszczu
Nadia Tyszkiewicz