Postać bardzo wyrazista na mapie projektantów. Drobna, ostre rysy, burza rudych włosów, zielone, nieco kocie oczy. Mowa o Soni Rykiel – 78-letniej ikonie mody, która od czterech dekad pozostaje wierna swojemu oryginalnemu wizerunkowi oraz wizji kobiety „wyzwolonej, a jednocześnie uwolnionej od tyranii mody”.
Zgodnie z tym przekonaniem, ubrania z logo Soni Rykiel są wprost stworzone dla elegantek, które cenią wygodę, luksus, rozwój wewnętrzny oraz pracę zawodową. Ona sama jednak, jako ich kreatorka, nigdy nikomu nic nie narzuca. Nie mówi, jak należy się ubierać, co jest na topie, a co już stało się passe, bo według jej filozofii, my same wiemy najlepiej, w czym nam dobrze. Sonia nie chce tworzyć kolekcji na jeden sezon – marzy o wskrzeszaniu trendów, które trwają i są modne przez lata.
Być może właśnie dlatego tak często porównuje się ją do Coco Chanel, która jako pierwsza miała odwagę zrewolucjonizować damską modę i wbrew wszelkim panującym konwenansom - wyznaczała nowe kierunki w designie. Istnieje jednak kluczowa kwestia odróżniająca obie projektantki - Coco kochała biel i ubierała się w tweedy, Sonia uwielbia czerń i nosi dzianinę.
Talent tej wielkiej kreatorki już od lat podziwia cały świat, ale do tej pory dzieła spod jej igły przeznaczone były tylko dla wybranych. Na szczęście, marka H&M już kolejny raz pozwoli nam wzbogacić swoją garderobę o cacko, którego nie powstydziłaby się żadna nowojorska modnisia! 5 grudnia w 1500 salonach szwedzkiej sieciówki oraz firmowych butikach Soni Rykiel pojawi się kolekcja bielizny jej autorstwa!
Limitowana edycja fikuśnych biustonoszy, gorsecików i majteczek ma być jednocześnie nowoczesna, zmysłowa oraz frywolna – po prostu superszykowna! „Paryski styl, ale też funkcjonalność, wygoda i rzeczy nadające się do noszenia” – tłumaczy Margareta van den Bosch, dyrektor kreatywny H&M. „Podejście do życia Soni wywołuje podziw kobiet na całym świecie, niezależnie do wieku. Bardzo nam się spodobał zabawny, szykowny pokaz mody Soni Rykiel z okazji 40-lecia powstania firmy. Kolekcja dla H&M utrzymana jest w tym samym duchu rozkoszowania się bielizną. To bardzo nowoczesny, inny rodzaj bielizny damskiej. Kiedy zaczęliśmy nad nią pracować z Sonią Rykiel, po prostu nie mogliśmy przestać. Jest to wspaniały akcent podkreślający naszą główną kolekcję".
Na tym jednak nie koniec atrakcji, jakie przygotowała dla swoich klientek marka H&M. W sezonie wiosna/lato 2010 w sklepach ma się pojawić kolekcja charakterystycznych dla Soni dzianin sygnowanych jej nazwiskiem. My już nie możemy się doczekać!
Nadia Tyszkiewicz
Zobacz także:
Olśniewający wygląd to przede wszystkim olśniewająca skóra!
Nawet najpiękniejsza kreacja nie zdziała takich cudów jak dostosowany do potrzeb twojej cery krem.
Modowe trendy nie opuszczają nas nawet za drzwiami sypialni! Przygotowałyśmy kilka zestawów „do łóżka” dla tych, co lubią wygodę i dla tych, co chcą być sexy!