Kolekcja zaprojektowana przez dyrektora artystycznego Lanvin, Albera Elbaza oraz projektanta odzieży męskiej - Lucasa Ossendrijvera będzie dostępna w sprzedaży od 23 listopada w około 200 sklepach H&M na całym świecie. Debiut Lanvin for H&M należy do najbardziej wyczekiwanych wydarzeń roku w świecie mody!
– Firma H&M złożyła nam propozycję współpracy i próby przedstawienia marzeń, jakie stworzyliśmy w Lanvin szerszemu kręgowi odbiorców, a nie po prostu przygotowania tańszych ubrań. W przeszłości odżegnywałem się od tworzenia kolekcji dla masowego odbiorcy, ale zaintrygowało mnie, że w tym przypadku to firma H&M chce być bardziej luksusowa, niż Lanvin miałaby stać się masowa. To było wyjątkowe doświadczenie, podczas którego dwie firmy z przeciwnych biegunów pracowały razem, bo wyznają tę samą filozofię: dostarczać radość i piękno kobietom i mężczyznom na całym świecie – opowiada z entuzjazmem Alber Elbaz, dyrektor artystyczny Lanvin.
Alber Elbaz, który pojawił się w Lanvin jako dyrektor artystyczny w roku 2001, zdążył już przekształcić tę paryską markę (założoną ponad sto lat wcześniej przez Jeanne Lanvin) w mocarstwo mody tryskające pomysłami i kreatywnością. Torował drogę wielkim trendom minionej dekady z takimi detalami, jak wstążki, kokardy, perły, surowe brzegi tkanin, bogata kolorystyka i metaliczne ozdoby. Ma mistrzowską rękę do kroju i instynkt w odniesieniu do tkanin, obie te cechy wyraźnie widoczne na jego pracach stanowią jego indywidualną sygnaturę, dzięki której wszystkie ubrania Lanvin są natychmiast rozpoznawalne. Od czasu wprowadzenia nowej linii męskiej w roku 2006, Alber Elbaz przekształcił też męską garderobę, wnosząc do niej aurę zrelaksowanej elegancji, równie niezwykłej, jak w ubraniach damskich.
Marka Lanvin została zaproszona przez H&M do najnowszej współpracy projektanckiej. Wcześniejsze kolekcje dla szwedzkiej marki projektowali miedzy innymi Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons i Sonia Rykiel. Lanvin for H&M zostanie po raz pierwszy zaprezentowana światu w specjalnym filmie, który zostanie pokazany 2 listopada i który będzie powszechnie dostępny nawww.hm.com. Już trzy tygodnie po premierze filmu klienci będą mieli okazję bezpośrednio zobaczyć i kupić upragnione rzeczy z kolekcji Lanvin for H&M.
– Jesteśmy zachwyceni kolekcją Lanvin dla H&M, to szalenie ekscytujące chwile. Lanvin wniesie do H&M francuską tradycję luksusu, nowoczesnego i zarazem radosnego. Jest to kolekcja w typowym dla Lanvin stylu, z charakterystyczną linią i krojem, z dbałością o formę i detal, zarówno w wersji męskiej, jak i damskiej. Listopadowa premiera będzie pełna cudownych niespodzianek – zapowiada Margareta van den Bosch, creative advisor H&M.
Zobacz także: