Zapamiętaj to nazwisko: Ann-Sofie Johansson - ona decyduje, jakie ciuchy będziesz nosić

03 Maja 2017

Doradczyni kreatywna H&M uchodzi za jedną z najbardziej wpływowych postaci świata mody.

Ann-Sofie Johansson

Ann-Sofie Johansson przyszła na świat w 1963 r. w uroczym mieście Ronneby, które często bywa nazywane „ogrodem Szwecji”, z uwagi na liczne i wspaniale utrzymane tereny zielone. Kilka lat temu tutejszy park miejski – Brunnsparken został wybrany najpiękniejszym parkiem w kraju.

Nic dziwnego, że spędzająca dzieciństwo w takim miejscu Ann-Sofie zyskała artystyczną wrażliwość. Po ukończeniu szkoły średniej zdecydowała się studiować historię sztuki na uniwersytecie w Sztokholmie. Jeszcze będąc studentką dorabiała, pracując jako ekspedientka w sklepie z ubraniami szwedzkiej firmy Hennes & Mauritz, dziś znanej jako H&M. Szybko okazało się, że moda fascynują ją znacznie bardziej niż zgłębianie tajników dzieł sztuki, choć nadal kocha malarstwo i – jak wspomina w wywiadach – potrafi spędzać długie godziny w galeriach i analizować sposób ukazania światła w obrazach Rembrandta czy Vermeera.

Jednak karierę zawodową związała z H&M. Po kilku latach pracy w sklepie trafiła do zespołu projektanckiego. Przez długi czas Johansson była asystentką Margarety van den Bosch, legendarnej kreatorki szwedzkiej marki. Zdobywała doświadczenia, które owocowały kolejnymi awansami. W pewnym momencie zasiadła w fotelu head of design, zostając szefową wszystkich projektantów  firmy H&M.

Obecnie Ann-Sofie Johansson pełni teoretyczne mniej znaczące stanowisko, ponieważ jest zatrudniona jako creative advisor, czyli doradca kreatywny H&M, jednak w praktyce to ona decyduje o kierunku, w jakim zmierza szwedzka firma. Przede wszystkim nadzoruje pracę projektantów. „Mamy ich blisko setkę, dlatego nie jestem w stanie pochylić się na szczegółami każdej kolekcji, ale staram się być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w naszej firmie. W naszej sztokholmskiej centrali mam inspirujących i utalentowanych współpracowników, dlatego znacznie łatwiej wszystko kontrolować” – przekonuje Johansson.

Jednym z głównych zadań Ann-Sofie jest śledzenie trendów i poszukiwanie pomysłów do kolejnych kolekcji H&M. „Jej zajęciem jest nieustanny research. Inspiracji szuka praktycznie wszędzie. Od zwykłego spaceru i przyglądania się przechodniom czy codziennych wizyt w sklepie H&M i obserwowania klientów, przez przegląd mediów i internetu, śledzenie celebrytów, fotografów, po rozeznanie w szeroko pojętej kulturze. Do tego dochodzi też podpatrywanie ikon mody, zarówno obecnych, jak Chloë Sevigny, ulubionej gwiazdy Ann-Sofie, jak i tych ponadczasowych, w tym niezwykle cenionych przez Johansson Patti Smith czy Debbie Harry” – czytamy w magazynie „Forbes Life”.

Zobacz również: Była pracownica zdradza sekrety H&M. Spodziewałaś się TEGO?!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (3)
ocena
3.7/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

takaja
(Ocena: 5)
2017-05-04 08:26:14

o, młodziutka! ja raczej i tak robię zakupy w hexeline więc nie koniecznie mie to dotyczy, ale jako ciekawostke warto wiedzieć :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-03 18:34:22

Tylko, że sama ta kobieta wygląda źle. Dlaczego do najważniejszych ról zatrudniają po znajomości? Przecież to strzał w kolano.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2017-05-03 14:37:41

tylko ja decyduję jakie ciuchy będę nosić, więc...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1