O Emmie Watson świat usłyszał po raz pierwszy równo 10 lat temu, kiedy to wygrała casting do roli Harmiony Granger w ekranizacji bestsellerowej powieści J.K. Rowling. Wówczas nieśmiała, zafascynowana aktorstwem jedenastolatka wkroczyła na czerwone dywany. Popularność na nią i jej kolegów z planu spłynęła z dnia na dzień. Media zastanawiały się, jak nagła sława odbije się na psychice dziecka.
Błysk fleszy nie przewrócił jej jednak w głowie, a obawy okazały się nieuzasadnione. Zawsze uśmiechnięta, promienna Emma stała się wymarzoną ambasadorką najmłodszych gwiazd w świecie dorosłych aktorów, którzy docenili jej umiejętności mianując ją w wieku 13 lat jurorką w konkursie First Light Film Award.
Po pierwszej części przygód Harrego Pottera przyszedł czas na kolejne. Watson wystapiła w sumie w siedmiu ekranizacjach powieści, pomnażając swój majątek do gigantycznych rozmiarów. Dziś media szacują, że 21-latka posiada około 30 mln dolarów.
W sierpniu 2010 roku Emma poddała się dość drastycznej zmianie wizerunku. Nowa fryzurka (tzw. pixie) była efektem jej współpracy z marką Burberry oraz stanowiła realizację wieloletnich marzeń panny Watson. Jako pierwsi o przemianie dowiedzieli się obserwujący ją na Twitterze fani. Aktorka wrzuciła także zdjęcie na Facebooka. Potem wieść rozeszła w szalonym tempie, inspirując młode wielbicielki gwiazdy do wizyty u fryzjera. Cięcie, dotychczas zwane "na Winonę Ryder" stało się znakiem rozpoznawczym Emmy oraz jej przepustką na okładki kolorowych magazynów. Eksperci jednogłośnie obwołali ją kolejną ikoną i z rozkoszą zaczęli przyznawać gwieździe filmów o czarodzieju rozliczne tytuły.
Magazyn Glamour właśnie ogłosił ją najlepiej ubraną kobietą świata. W rankingu pisma wyprzedziła Cheryl Cole oraz Kristen Stewart. Gratulujemy!
Przełomowym momentem na drodze do własnego stylu był dla Emmy udział w kampanii reklamowej Burberry. Kultowa brytyjska marka zaproponowała jej współpracę wiosną 2009 roku. Nastolatka z powodzeniem przeistoczyła się z aktorki w modelkę.
Już od dłuższego czasu podziwialiśmy urodę Emmy – powiedział przedstawiciel Burberry w trakcie inauguracji nowej kolekcji. - Wyboru dokonaliśmy jednogłośnie. Dzięki klasycznej urodzie, uroczemu uśmiechowi i inteligencji nowoczesnej kobiety Emma ucieleśnia idee naszej firmy.