Problem dnia

Nie mam własnego pokoju. W takich warunkach nie da się żyć! Daria, 18 l.

19 Grudnia 2017

Ja wiem, że niektórzy mają gorzej, ale pozwólcie, że nie będę się pocieszać losem innych. Mogę tylko współczuć, bo pewnie ktoś uzna, że żyję w luksusach... Może i tak. Nie jest to najgorsza dzielnica w mieście, budynek stosunkowo nowy, wszystko ładnie wyposażone, ale brakuje mi w moim domu najważniejszego – przestrzeni tylko dla siebie! Mieszkamy tu od 10 lat i wtedy było mi wszystko jedno. Z bratem dogadywałam się świetnie, więc mogłam mieć z nim pokój. Tylko, że czas leci, a to się dalej nie zmieniło.

W mieszkaniu mamy tylko dwa pokoje – duży salon, w którym mieszkają moi rodzice i mniejszy pokój dla mnie i brata. Jak byliśmy dziećmi, to było nawet fajnie. Ale trochę wyrośliśmy i trudno, żeby czuć się teraz dobrze. Ja mam 18 lat, on 16, swoje sprawy, tajemnice i zero intymności. Z siostrą byłoby jeszcze OK, ale wyobraźcie sobie życie z chłopakiem w takim wieku na takiej małej przestrzeni. To jest dla mnie coraz większy koszmar i nie wiem już co robić.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (13)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 18:56:14

ja mialam gorzej bo w jednym pokoju z mama, dwojka mlodszego rodzenstwa i ojcem alkoholikiem. Swiatlo swiecilo sie cala noc bo albo plakalo dziecko albo ojciec sie awanturowal, albo gaszone bylo o 7 i spac. porazka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 12:40:51

koo

Wstydzisz się chodzic w majtkach przy bracie? jakoś przez to nie chce mi się wierzyć w prawdziwość tego wyznania. Sorry ale dzieląc z kimś pokój od x lat, naturalną rzeczą jest, że niektóre zachowania stają sie naturalne i mniej intymne. Bąka tez przy nim nie puściłaś? Nawet jak zobaczy kawałek twojej dupy, to nic sie nie stanie, jesteś dla niego aseksualna, tak jak on dla ciebie. Chyba "tworzył to" ktoś, kto nigdy nie miał brata

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 19:06:01

a co w tym dziwnego? ja też bym się nie pokazała w majtkach przy mojej siostrze

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 11:12:32

Rozumiem cię, bo sama też nie miałam swojego pokoju. Mieliśmy jednopokojowe mieszkanie, w którym mieszkali rodzice, siosra i ja i wiem jak niekomfortowy jest brak własnego kąta

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 10:41:52

Tak jak ktoś już wcześniej pisał - poproś rodziców o przedzielenie pokoju na połowę. Będziesz miała malutki ale swój, znam osoby, które tak robiły. A tak w ogóle to nie rozumiem jak rodzice mogą być tacy bezmyślni, krzywdzą w ten sposób swoje dzieci. Trzeba myśleć tak aby każde z dzieci miało swój pokój albo przynajmniej dziewczyny i chłopaki osobno. Ja cię trochę rozumiem bo też nie miałam swojego pokoju tylko z siostrą a na dodatek połączony z pokojem rodziców - przerąbane, nawet koleżanki ciężko było zaprosić a jak już przyszły to nie było zbyt ciekawie i wcześnie musiały pójść zanim moi rodzice poszli spać bo trzeba było iść przez ich pokój. Na szczęście pomógł mi dziadek(rodzice mieli to w d...), mamy dom więc dobudował mały pokój a ja miałam sobie go wykończyć więc jak już byłam pełnoletnia pojechałam na wakacje zarobić i sobie zrobiłam. Nie ma to jak własny pokój choćby mały :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 10:36:36

no i tak to jest jak rodzice robia sobie dzieci wiedzac ze nie maja na to warunkow..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 10:43:52

Otóż to. Później dzieci na tym cierpią, sama po sobie wiem. Nie chcę mieć dzieci ale gdybym jednak kiedyś miała to zrobiłabym wszystko by miało swój własny pokój

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 18:20:34

Tak się kończy myślenie, że zamiast pieniędzy wystarczy im miłość.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 09:25:48

Dla mnie jedno jest zadziwiające, wstydzisz się przejść w majtkach przy bracie?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 13:44:26

A dla mnie nie jest. Mam brata i się krępuje przy nim chodzić w majtkach i on przy mnie też (bo nie chodzi). Jesteśmy dorośli, ale jesteśmy oboje dość skryci. Problem mam nawet na plaży. Ot, zależy od człowieka ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 09:24:49

Czekam na komentarze : idź i zarób, wyprowadź sie, bądź wdzięczna że masz dach nad głową i inni mają gorzej :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 10:06:08

ja czekam na komentarze tych, co w wieku 13 lat już na siebie zarabiali :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-12-19 07:09:51

Niech rodzice rozdzielą pokój jakąś lekką ścianką działową. Będziecie mieli dwie klitki ale tylko dla siebie. W taki sposób wielu rodziców rozwiązuje ten problem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz