Bloger – zawód marzeń?

07 Lipca 2017

Najpopularniejsi blogerzy potrafią zarobić nawet kilkaset tysięcy złotych miesięcznie. Czy każdemu może się to udać?

blogerka

Luksusowe życie blogerek modowych, zwanych popularnie szafiarkami, działa na wyobraźnię. Nic dziwnego, że wiele kobiet marzy o tym, by tak jak Jessica Mercedes, Kasia Tusk czy Julia Kuczyńska – Maffashion, nosić ciuchy z najnowszych kolekcji znanych marek, robi1ć sobie selfie na egzotycznych plażach, paradować po czerwonym dywanie i uśmiechać się z okładek kolorowych magazynów.

Julia Kuczyńska pojawiła się niedawno na pierwszym miejscu rankingu najbardziej wpływowych blogerów na świecie, przygotowanego przez agencję marketingową Tribe Dynamics w oparciu o wartość „earned media”, czyli wszelkiego rodzaju publikacji, wzmianek oraz poleceń marki na kanałach social mediowych. Polkę oszacowano na 64,8 mln dolarów – takie dochód wygenerowała topowym firmom, z którymi współpracuje.

„Ta informacja jest jakimś szokiem nie do opisania! To chyba jedno z najważniejszych wyróżnień, sukcesów jakie do tej pory mi się przytrafiły! Jedno wielkie WOW!!!!” – skomentowała blogerka na Instagramie. W jednym z wywiadów dodała: „Wiem, że jestem już brandem, mam bardzo dużo propozycji z polskiego show-biznesu. Mogłabym z nich korzystać, występować w programach telewizyjnych, odcinać kupony od popularności. Ale ja na razie chcę konsekwentnie rozwijać moją dotychczasową aktywność”.

Maffashion osiągnęła niekwestionowany sukces, jedna wciąż musi mierzyć się z panującymi powszechnie stereotypami blogerki modowej, czyli próżnej dziewczyny, która bez przerwy robi sobie selfie i jeździ na darmowe wakacje. „Nasza praca jest czasochłonna i dużo musimy siebie poświęcić. To jest zupełnie inna praca, ale też praca” – przekonuje Kuczyńska.

Ilu Polaków w ten sposób pracuje? Z ostatniego badania sieci reklamowej BLOGmedia, która przygotowała raport „Polska blogosfera 2016” wynika, że w rodzimym internecie funkcjonuje około 30 tysięcy aktywnych blogów, w przeważającej mierze prowadzonych przez kobiety (stanowią ponad 80 proc.). Piszą głównie o tematach lifestylowych, kulinarnych, urodowych, kulturalnych, rodzinnych, modowych oraz podróżniczych. Dla co dziesiątego autora generowane tam zarobki stanowią główne źródło dochodów.

Polecamy także: Czy można zarabiać, nie wychodząc z domu?

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz