Dress code, czyli ubieranie się do pracy według ściśle określonych norm, to ostatnio bardzo modny trend, szczególnie w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach. Etykieta służbowej mody to pewna nowość na polskim rynku, ale widać, że zagości u nas na stałe. W regulaminach wielu firm umieszczono już nawet specjalny punkt dotyczący ubioru.
Zgodnie z zasadami dress code'u, powinnaś wybierać proste, sprawdzone fasony. Nie szalej z seksownymi dekoltami, przezroczystymi tkaninami i minispódniczkami. Wystrzegaj się również zbyt strojnej biżuterii i sandałków na cieniutkich paseczkach. Zamiast tego, postaw na klasyczną elegancję – jeśli buty, to tylko pantofle z zakrytą piętą i palcami; jeśli spódnica, to tylko o bezpiecznej długości za kolano; jeśli sweter, to kaszmirowy kardigan. Lepiej nie eksperymentować z ekstrawaganckimi trendami i, co ważne, sztucznymi, nieoddychającymi tkaninami. Ubrania powinny być wykonane z dobrych gatunkowo, naturalnych materiałów, najlepiej, odpornych na gniecenie. Nie ma nic gorszego niż niewyprasowana koszula albo spodnie wyglądające, jakby właśnie zostały wyciągnięte z pralki.
Jeśli chodzi o kolory, najlepiej sprawdzają się beże, granaty, brązy i zawsze stylowa czerń. Zrezygnuj z ostrych, rzucających się w oczy barw i dużych, geometrycznych wzorów. Powinnaś wyglądać schludnie i profesjonalnie, a na pewno nie pomoże ci w tym sukienka w wielkie, różowe romby albo rajstopy w ażurowe kwiaty.
Pamiętaj też, że bardzo ważnym elementem garderoby są biżuteria i fryzura. Źle dobrane potrafią zburzyć nawet elegancję kostiumu Chanel. Zadbaj też o dłonie i delikatny makijaż. Zapomnij o mocno podkreślonych oczach, tonie pudru brązującego na policzkach, litrach lakieru do włosów i czerwonych paznokciach. Zamiast tego, zaufaj lekkiemu, naturalnemu make-upowi, francuskiemu manikiurowi i tradycyjnej, prostej fryzurze.
Mimo że zasady dress code'u mogą wydać się trochę nudne i surowe, to naszym zdaniem powinny na stałe zadomowić się nie tylko w dużych, zachodnich korporacjach, ale również w państwowych urzędach. Wygląd zewnętrzny ma przecież bardzo duże znaczenie w kontaktach interpersonalnych i świadczy o profesjonalnym podejściu do wykonywanego zawodu. A pierwsze wrażenie jest najważniejsze!