Jedzenie na odstresowanie. Co zjeść, by się zrelaksować?

Czas na wprowadzenie wspaniałej diety antystresowej!
Jedzenie na odstresowanie. Co zjeść, by się zrelaksować?
Fot. Unsplash
04.04.2022

Współczesne tempo życia niestety nie należy do najwolniejszych. Wciąż toczymy wojnę z samymi sobą o to, by dostosować się do niego i nieustannie gdzieś gnamy. Jeśli doliczyć do tego ilość codziennych stresów i natłok obowiązków, okazuje się, że to chyba bitwa nie do wygrania. Niekoniecznie!

Otóż, jeśli czujemy, że stres każdego dnia dosłownie nas zjada, koniecznie pomyślmy o tym, aby zmienić swoją dietę na... antystresową! Jeśli tylko będziemy każdego dnia pałaszować odpowiednie rzeczy, uciążliwe napięcie psychiczne i jego skutki w końcu przestaną nas dotykać. 

Zobacz także: Pyszne pomysły na owsiankowe śniadania. Mniam ♥

Dieta antystresowa, czyli nowa jakość życia

Dietetycy są pewni - stres da się pokonać dzięki odpowiedniej diecie. Wystarczy, że zaczniemy skrupulatniej dobierać składniki naszego codziennego menu i regularnie zaczniemy jeść produkty obfitujące w związki, jakie go niwelują. 

W jadłospisie wszystkich zestresowanych, zaniepokojonych, czy tych, którzy uważają się wręcz za kłębki nerwów, koniecznie powinny znaleźć się składniki takie jak: flawonoidy, cynk, wapń, magnez, witamina B, tryptofan oraz węglowodany złożone

Oto zaś produkty, które są ich wielkim bogactwem. Jedząc je codziennie, staniemy się silne psychicznie i znacznie bardziej zrelaksowane. 

Flawonoidy: papryka, ogórki, seler naciowy, cykoria, biała kapusta, cebula, jabłka, mandarynki, pomarańcze, banany, grejpfruty, winogrona, borówki, figi, melon, jeżyny

Cynk: owoce morza, ryby, fasola, groch, pestki dyni, białe i żółte sery, kasza gryczana, orzechy ziemne, żółtka jajek, ciecierzyca, orzechy laskowe

Wapń: jogurty, mleko, białe i żółte sery, maślanka, sardynki, tofu, figi, szpinak, jarmuż, kukurydza, brokuły

Magnez: kasza gryczana, gorzka czekolada, fasola, orzechy włoskie, orzechy pekan, orzechy laskowe, szpinak, banany, fasola

Witamina B: pestki słonecznika, fasola, brokuły, kapusta, awokado, pieczywo razowe

Tryptofan: ryby morskie, pestki dyni, nasiona słonecznika, orzechy ziemne, płatki kukurydziane, banany

Węglowodany złożone: pieczywo pełnoziarniste, makarony z pszenicy durum, ryż, kasze, fasola, ziemniaki 

Smacznego i szybkiego ukojenia nerwów!

Zobacz także: Czule o czosnku. Jakie ma zdrowotne właściwości?

Polecane wideo

Włosy jak od Louis Vuitton. Ta ekskluzywna koloryzacja to hit wiosny
Włosy jak od Louis Vuitton. Ta ekskluzywna koloryzacja to hit wiosny - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 1) 04.04.2022 10:01
Typowe promowanie wege ale zapomniano dodac cala game srodkow chemicznych na jakich rosna te dobra odstresowujace zanim trafia na talerze moze tak artykul o tym Tylko zanim zasiegnac porady eksperta lub rolnika
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie