10 błędów, które nieświadomie popełniasz, jedząc śniadanie

Pierwszy posiłek w ciągu dnia nie może tak wyglądać.
10 błędów, które nieświadomie popełniasz, jedząc śniadanie
Fot. Unsplash
03.04.2020

Największy paradoks polega na tym, że śniadanie nazywane jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, a mimo to bardzo wielu ludzi świadomie z niego rezygnuje. A nawet jeśli decydujemy się coś zjeść, to zazwyczaj sięgamy po nie do końca zdrowe produkty. Zaspokajamy głód, ale tylko na chwilę.

Zobacz również: 5 zdrowotnych trików, których nauczyła nas Anna Lewandowska

Dietetycy nie mają wątpliwości, że pierwszy posiłek w ciągu dnia powinien być jak najbardziej zbilansowany. Drożdżówka popita kawą to sposób na wypełnienie żołądka, ale nie ma nic wspólnego z racjonalnym odżywianiem. Zaraz po przebudzeniu mamy skłonność do podejmowania naprawdę złych decyzji.

Jak tego uniknąć? Oto największe śniadaniowe błędy, których nie warto powtarzać.

śniadanie

Czego nie jeść na śniadanie?

#1 Za dużo węglowodanów

Nic nie hamuje głodu równie skutecznie, co drożdżówka, biała bułka czy tost. Nie trwa to jednak zbyt długo i już po chwili znowu mamy ochotę coś przekąsić. Jeśli sięgamy po pieczywo, to zawsze powinno być pełnoziarniste.

#2 Wysoka zawartość cukru

Rano nie zawsze mamy ochotę na konkretny posiłek, dlatego sięgamy po jogurt owocowy lub smoothie. Problem w tym, że wybieramy zazwyczaj wersje mocno słodzone, które dostarczają sporo energii, ale tylko na chwilę. Na dodatek tuczą.

#3 Dodatki do kawy

Kofeina sama w sobie nie jest taka zła, ale wszystko z umiarem. Największym problemem okazuje się to, co do niej dodajesz. 2-3 łyżeczki białego cukru, tłusta śmietanka albo mleko kondensowane to już kaloryczna bomba.

Zobacz również: Orzechowe BATONIKI MUESLI. Pyszna przekąska, której trudno się oprzeć

filiżanka kawy

#4 Za mało wody

Po kilku godzinach snu organizm jest odwodniony. Zamiast jednak wypić 1 czy 2 szklanki wody, pragnienie gasimy zazwyczaj kawą, herbatą lub sokiem owocowym. W efekcie przyjmujemy za mało płynów.

#5 Gotowa owsianka

Wydaje się, że to świetne rozwiązanie, bo owsianka jest nie tylko zdrowa, ale też szybka w przygotowaniu. Warto jednak wcześniej spojrzeć na skład gotowej mieszanki. Zazwyczaj to nie tylko zboże i owoce, ale także mleko w proszku i cukier.

#6 Kawa na pusty żołądek

Dla niektórych to całe śniadanie. Po wypiciu solidnego kubka czujemy przypływ energii, a głód zostaje stłumiony. To jednak złudzenie - w ten sposób tylko podrażniamy żołądek i po chwili znowu odczuwamy charakterystyczne ssanie.

#7 „Zdrowe” batony

Tego typu gotowe produkty pozwalają zaoszczędzić sporo czasu, a na dodatek wydają się bardzo zdrowe. W końcu to głównie zboże i orzechy, ewentualnie z dodatkiem miodu. Warto jednak sprawdzić zawartość cukru i ich kaloryczność.

jajka sadzone

#8 Jajecznica tylko z białek

Osoby dbające o linię bardzo często demonizują żółtko jaja, jako składnik tłusty, kaloryczny i odpowiadający za podwyższony cholesterol. To nie do końca prawda, jeśli spożywamy je z umiarem. Warto pamiętać, że ma w sobie także sporo żelaza, witaminy D i innych składników odżywczych.

#9 Kaloryczne płatki

Zboże + mleko wydaje się połączeniem idealnym, ale wcale nie musi być takie zdrowe. Płatki owsiane z pełnego ziarna lub kukurydziane bez dodatku cukru to dobry wybór, czego nie można powiedzieć tych oblanych lukrem czy czekoladą.

#10 Wieczny pośpiech

Lepiej wstać chwilę wcześniej i znaleźć czas na spokojne zjedzenie śniadania, niż w biegu pochłaniać wszystko, co popadnie - sugerują eksperci. W efekcie sięgamy najczęściej po niezdrowe przekąski i zjadamy więcej, niż powinniśmy.

Zobacz również: Pyszne śniadanko na dzień dobry: ciastko-muffinki jabłkowo-cynamonowe

Polecane wideo

Astrologiczny jadłospis: Co powinien jeść każdy znaku zodiaku?
Astrologiczny jadłospis: Co powinien jeść każdy znaku zodiaku? - zdjęcie 1

Komentarze (4)

Ocena: 5 / 5
Piotr (Ocena: 5) 27.04.2020 08:25
Ja dzień zaczynam od zdrowego śniadania np. owsianki z owocami. Uwielbiam też pobudzić swój żołądek do pracy naturalną ciepłą herbatką. Zawsze wybieram tą z malwy. Bogaty wybór smaków, naturalny skład i rozsądna cena.
odpowiedz
Ewa (Ocena: 5) 17.04.2020 08:02
Najgorszy jest stres i pośpiech. Ja staram się codziennie znaleźć 15 minut na wypicie mojej ulubionej zielonej herbaty od malwa tea. Dzień od razu staje się piękniejszy.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 15.04.2020 12:48
Zazwyczaj jadam kanapki z chudą szynką, warzywami i kiełkami. Do tego cisowianka bez gazu z sokiem z cytryny. Jak mam więcej chęci to inne dobre rzeczy na śniadanko sobie przygotowuje.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 03.04.2020 09:44
Odchudzanie było zawsze dla mnie trudne. Efekty jojo lub na tyle słabe efekty że szybko się poddawałam. Jak mam teraz figurena jest znacznie inaczej. Samo stosowanie motywuje, a blokada łaknienia pomaga. Dwa miesiace i 10kg mniej. Kto by pomyslał że jest to możliwe dla mnie wgl.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie