Sałatka z pieczonym batatem i amarantusem. Pyszny wybór na fit obiad

To świetna opcja, kiedy chciałabyś zjeść coś wyjątkowego i prostego w przygotowaniu.
Sałatka z pieczonym batatem i amarantusem. Pyszny wybór na fit obiad
fot. istock.com
05.04.2020

Lubisz eksperymentować w kuchni? Ale najlepiej, żeby te próby nie skończyły się totalną dewastacją w kuchni? Spokojnie, mamy rozwiązanie. 

Daj się ponieść fantazji w kuchni. Łącz różnorodne składniki i komponuj pełnowartościowe posiłki. Przepis na sałatkę z pieczonym batatem jest niezwykle prosty i przede wszystkim to zdrowa, fit obiadowa propozycja. 

Dlaczego warto wprowadzić bataty do diety?

Bataty są bogate w substancje odżywcze, są zdrowsze od zwykłych ziemniaków. To źródło witamin z grupy B, tiaminy, które odpowiadają za przemiany metaboliczne glukozy we krwi. Dodatkowo poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego i korzystnie wpływają na regulację poziomu cukru we krwi. Spożywanie batatów poprawia stan skóry, paznokci i włosów. Bataty są bardzo dobrym źródłem witaminy A - przeciwutleniacza, który działa cuda na funkcjonowanie całego organizmu. Między innymi chroni przed nowotworami. 

Przepis na sałatkę z pieczonym batatem i amarantusem. 

Składniki:

Batat 100g

1/2 jabłka 90g

Garść świeżego szpinaku 40g

2 łyżki amarantusa 20g

Łyżka drobno posiekanego szczypiorku 10g

Łyżka oliwy z oliwek 10g

4 orzechy nerkowca 5g

Szczypta soli, pieprzu i chili

Przygotowanie:

Batata obierz i pokrój w kostkę. Następnie ugotuj - wystarczy ok. 10 minut. Przypraw, skrop oliwą i upiecz w nagrzanym do 180 st.C. piekarniku do miękkości. Amarantus ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Jabłko dokładnie umyj i pokrój w kostkę. Szpinak posiekaj. Wszystkie składniki połącz i skrop oliwą z oliwek. Na koniec posyp całość posiekanymi orzechami nerkowca. 

Smacznego!

Polecamy również: Orzechowe batoniki z muesli. Pyszna przekąska, której trudno się oprzeć.

Polecane wideo

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie