GUCCI BLOOM: Zapach, który uzależnia

Wyrafinowany, kobiecy, oszałamiający.
GUCCI BLOOM: Zapach, który uzależnia
Fot. mat. prasowe
14.09.2017

Na początku maja marka Gucci ogłosiła premierę nowych perfum Gucci Bloom, pierwszego zapachu opracowanego według twórczej wizji Alessandro Michele, Dyrektora Kreatywnego Domu Mody Gucci.

„Zależało mi na zapachu zielonym, odważnym, który przeniesie nas do bezkresnego ogrodu wypełnionego mnóstwem kwiatów i roślin – kompozycji jak bukiet obfitości. Ten ogród jest tak piękny jak kobiety: wielobarwny, dziki, różnorodny. Gucci Bloom pachnie jak ten ogród, aby umożliwiać podróż do miejsca, które nie istnieje” – Alessandro Michele.

Nawiązując do autentycznego ducha kobiet, Alessandro Michele propaguje postawę swobody, aby kobieta mogła być tym, kim chce. Łącząc kolory, ornamenty i wzory, które określają kreatywne kanony jego wzornictwa, Alessandro ubiera kobiety w taki sposób, że rozwijają się w wyjątkowy, naturalny i ekspresyjny sposób: rozkwitają.

Pierwszy zapach marki Gucci, opracowany w całości według twórczej wizji Alessandro ukazuje nowoczesną filozofię, która wyznacza wizję Domu. Gucci Bloom celebruje autentyczność, energię i różnorodność kobiet, dla których kreator tworzy, i składa hołd tym wszystkim, którzy identyfikują się z tą wizją.

Zachowując wierność samym sobie, te młode kobiety korzystają z życia i z jego owoców. Ukazują swój punkt widzenia, nie poddają się konwencjonalnym ograniczeniom. Żyją, by gromadzić niezapomniane wrażenia, by tworzyć historie i inspirować się kulturą, sztuką oraz przedmiotami, którymi się otaczają.

Alessandro Michele – architekt każdego elementu zapachu – zawarł ideę bujności, pełni życia i wigoru Gucci Bloom w wszystkich nutach kompozycji, w marzycielskiej kampanii reklamowej i oryginalnych projektach.

Zapach

Zapach skomponowany przez mistrza Alberto Morillas, pod kierownictwem Alessandro Michele, stworzono z myślą o tym, by rozwijał się tak jak sugeruje jego nazwa. Dyrektor kreatywny wyobraził sobie ten zapach niczym bujny ogród – wypełniony różnorodnymi rodzajami kwiatów i ich bogatym aromatem.

Autentyczność utkana została z wysokiej jakości intensywnie skoncentrowanych składników. Nuty rozkwitają jak gęste naręcza kwiatów. Wyjątkowa ekspresja nowych dla świata składników oferuje nowe olfaktoryczne doznania.

Absolut naturalnej tuberozy, zbieranej w Indiach, połączono misternie z absolutem naturalnego jaśminu. Ekstrakt z pączków jaśminowych uzyskano na drodze zastrzeżonej metody ko-ekstrakcji, w której łączy się naturalną jakość jaśminu z ulotnymi, schwytanymi molekułami, aby odtworzyć na skórze świeżą zieleń i aromat płatków. Gucci Bloom zawiera również nuty innej, użytej w perfumiarstwie po raz pierwszy rośliny – Rangoon Creeper (łac. Combretum indicum). Odkryty w południowych Indiach, gatunek ten uosabia koncept i nazwę zapachu, ponieważ zmienia swój kolor: z białego stopniowo nabiera ciemniejszego odcienia różu, aby ostatecznie przybrać barwę czerwieni. Kwiaty tego wiciokrzewu są aromatyczne i mają nieco pudrową kobiecą nutę.

Design

Alessandro Michele – arbiter i poszukiwacz piękna – wymyślił flakon i opakowanie, które ukazują ducha zapachu odzwierciedlającego różnorodność kobiet.

„Zaprojektowałem ten flakon jako kobiecy obiekt nie po to, żeby uwodził mężczyzn, lecz po to, by dotrzymywał towarzystwa kobietom, które noszą zapach Gucci Bloom. Jego retro estetyka przejawia się w kolorystyce i czystych smukłych liniach. Flakon nie został wykonany z przezroczystego szkła, lecz z porcelany – materiału, który uwielbiam” – powiedział Alessandro Michele.

Geometryczną bryłę falkonu z lakierowanej porcelany, w staroświeckim odcieniu pudrowego różu, zdobi etykieta Gucci – prążkowana i obramowana czarną obwódką. Opakowanie zewnętrzne zawiera motywy herbariusza w kolorystyce czerwono-białej, jak wzór tkaniny Domu z motywem liści, gałązek wiśni i kwiatów.

Kampania reklamowa

Ukazując znaczenie Gucci Bloom, idea kampanii reklamowej objawia się we współczesnych kobietach marki Gucci: aktorce Dakocie Johnson, aktorce i modelce Hari Nef oraz artystce Petrze Collins. Przyjaciółki Alessandro Michele łączy z Domem szczególna więź. Ich talent rezonuje z nową wizją marki Gucci. Ich różnorodne indywidualne piękno uchwycił w obiektywie Glen Luchford. Dziewczyny noszą Gucci Bloom przez cały dzień spędzany w mieście – zapach zmienia miejski krajobraz w wyimaginowany angielski ogród: spacer, podwieczorek wśród kwiatów, apartament z bujnymi roślinami i pływanie o zmierzchu w jeziorze oplecionym trzcinami i migoczącymi kwiatami.

Roztańczone, radosne, swobodne – te trzy kobiety uosabiają nową energię marki Gucci i urzekającą naturę Gucci Bloom.

Gama i ceny

Gucci Bloom Edp 100 ml Cena: 519,00*
Gucci Bloom Edp 50 ml Cena: 395,00*
Gucci Bloom Edp 30 ml Cena: 285,00*

*Sprzedawca detaliczny ma pełną swobodę w kształtowaniu swojej polityki cenowej

GUCCI BLOOM

Fot. mat. prasowe

Gucci Bloom: Wywiad z dyrektorem kreatywnym Alessandro Michele

Z myślą o kim skomponował Pan Bloom?

Chciałem stworzyć zapach, który przemawia intymnym językiem do różnych kobiet.
Bloom nie jest przeznaczony dla jednego typu kobiety, lecz do wielu, dlatego reprezentują go trzy zupełnie różne osoby – młode, pełne energii przedstawicielki nowego pokolenia. Kobiecy świat jest zróżnicowany: jest pełen kobiet, które myślą inaczej i żyją inaczej. Powinny one mieć własną przestrzeń, niekoniecznie powiązaną ze światem męskim. Bloom jest przeznaczony dla kobiet, które dbają o swoje samopoczucie, są indywidualistkami i myślą niezależnie.

Jaki zapach pragnął Pan stworzyć?
Głęboką woń białych kwiatów – wyrazisty zapach, który przenosi nas do bezkresnego ogrodu kipiącego kwieciem i bujną zielenią. Ogrodu tak pięknego jak kobiety: barwnego, nieokiełznanego, niebanalnego. Ogrodu, w którym odnajdziemy pełnię. Gucci Bloom pachnie takim ogrodem, aby przenieść nas w miejsce wręcz nierzeczywiste.

Czym inspirował się Pan przy projektowaniu flakonu?
Flakon wygląda kobieco nie po to, by kusić mężczyzn, lecz przemawiać do kobiet sięgających po Bloom. Ma styl retro, subtelny kolor, smukłą sylwetkę z nieprzezroczystego szkła. Pokryty lakierem wygląda jak porcelana – materiał szczególnie przeze mnie lubiany.

Jaką ma Pan wizję kampanii?
Kampania bazuje na idei wyrafinowania. Pokazuje, że dzięki zapachowi możemy się przenieść do miejsca, które nie istnieje, które zrodziło się w naszej wyobraźni. Odwołuje się do surrealistycznego uczucia otulenia aurą ogrodu. Ów piękny, okazały ogród towarzyszy nam na każdym kroku, nawet w sercu miasta. Miasto stanowi dla mnie uosobienie eleganckiej, dystyngowanej kobiety rozmyślającej o przeszłości i przyszłości.

Jaki jest główny wątek kampanii?
To odrealniona opowieść o emocjach i życiu trzech kobiet, które mieszkają w mieście, lecz dzięki sile wyobraźni potrafią się przenieść do wyimaginowanego ukwieconego raju. Woń perfum sprawia, że spacer pośród miejskich murów zamienia się w przechadzkę po angielskim ogrodzie. Widz staje się świadkiem momentu niezwykłej bliskości między tymi trzema niezależnymi kobietami.

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 30.07.2019 19:18
śmierdza
odpowiedz
Kasia (Ocena: 5) 16.09.2017 19:03
Jeśli chcecie mieć pewność, ze kupicie je najtaniej, to koniecznie pobierzcie sobie naszą apkę mojagazetka,com, bo mamy tam najwięcej promocji z różnych drogerii :D
odpowiedz

Polecane dla Ciebie