Zasady diety osób pracujących w biurze

21 Listopada 2017

Pobudka o świcie i przygotowania w biegu, szybka kawa i niekiedy papieros. Czy to Ci coś przypomina?

dieta biurowa

Jak wygląda przeciętny dzień aktywnej zawodowo osoby? Otóż najczęściej ma on dość schematyczny przebieg. Pobudka o świcie i przygotowania w biegu, szybka kawa i niekiedy papieros. Z reguły symboliczne śniadanie na stojąco lub (o zgrozo) wcale nie starcza na nie czasu. Taki początek dnia owocuje rychłym bolesnym ssaniem w żołądku i początkiem wrzodów. Po dotarciu do pracy dla zaspokojenia głodu i poprawy nastroju, siedząc przy biurku kolejna kawa i pojadanie tego co jest pod ręką lub długo, długo nic... Aż nachodzi nas niemożliwe do przezwyciężenia uczucie głodu i jeżeli nie mamy obiadu, chęć choćby na... czekoladę. Ta ochota to nic innego jak potrzeba szybkiego dostarczenia cukru do krwi. W ciągu dnia kolejne kawy lub cola i finiszujemy obfitą obiadokolacją. Potem telewizor, łóżko i odwiedziny w kuchni już grubo po północy. Czy to ci coś przypomina?

Dlaczego warto jeść 4-5 posiłków w ciągu dnia i to najlepiej o stałych porach? Bo przyzwyczajasz w ten sposób swój organizm do regularnego dostarczania pożywienia i braku konieczności magazynowania zapasów w tkance tłuszczowej. Dzięki temu również eliminujemy podjadanie między posiłkami i ewentualnie także ułatwiamy sobie zrzucenie kilku zbędnych kilogramów.

Dobre śniadanie = sprawny umysł

Zawsze jedz śniadanie przed wyjściem z domu. Jest ono najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Brak porannego posiłku powoduje, że zawartość cukru we krwi jest niska, przez co mogą się pojawiać bóle głowy, dreszcze, osłabiona koncentracja, no i w bezpośrednim następstwie - obniżona sprawność intelektualna. Dostarczona w śniadaniu energia pozwoli ci być aktywnym i w pełni sił przez cały dzień. Spotkanie z szefem czy kontrahentem będzie bardziej efektywne po posiłku dostarczającym energii. Dla porannych niejadków obok standardowych propozycji kanapek czy przetworów mlecznych, bardzo zdrowe i szybkie w przygotowaniu są gotowe soki owocowe i warzywne, lub na czasie własnoręcznie przygotowane koktajle z jarmużem, czy czarną porzeczką. Dla tych lepiej zorganizowanych lub wcześniej wstających dyniowe placuszki z ricottą i cynamonem lub jajka w szpinaku.

Lekkie co nieco

Minęły 2-3 godziny. Czas na drugie śniadanie. Pomijając je, aż do obiadu możesz czuć głód, zmęczenie i senność, a do tego następny posiłek może okazać się większy niż powinien. Zamiast kolejnej kawy, zjedz coś lekkiego! Odżywisz swój mózg i dostarczysz mięśniom niezbędnych składników. Może to być szybka przegryzka, np. jogurt, kefir, maślanka, sok owocowo-warzywny (zwłaszcza pomidorowy, ze względu na bogactwo potasu, który ułatwia opanowanie stresu i kontrolę ciśnienia) między jednym a drugim spotkaniem z klientem. Jeśli jednak cenisz sobie smak i swoje zdrowie przygotuj sałatkę z brukselki i fasolki z płatkami migdałów lub Sałatkę brokułową z selerem naciowym i orzechami dostarczą mało kalorii a dużo witamin i składników mineralnych.

Biznesowy lunch

Na obiad zapraszamy w godzinach 13:00-15:00. Najlepiej gdyby był bogaty w białko, czyli np.: chude mięso i węglowodany - w postaci produktów zbożowych. Produkty te dostarczą twojemu organizmowi wiele cennych składników. Jeżeli nie wybierasz się do restauracji i nie masz stołówki w pobliżu pracy w prosty i szybki sposób możesz samodzielnie przygotować sobie smaczny i pożywny posiłek bazując na wstępnie przygotowanych warzywach sprzedawanych pod postacią mrożonych mieszanek. Możesz wybrać gotowe mrożone danie (z mięsem i np. ryżem), lub przygotować mięso oddzielnie, tak jak najbardziej lubisz i tak samo ugotować ryż np. z dodatkiem np. kurkumy działającej silnie antyrakowo oraz nadającej mu apetycznego złotego koloru lub przygotuj szybkie jednogarnkowe danie jak paella z krewetkami. Jeśli z kolei masz w pobliżu catering z którego chcesz skorzystać (jakąś jadłodajnię lub ostatecznie tzw. „Pana Kanapkę”), wybieraj tam klarowne zupy oraz dania z drobiu i ryb bez panierki, kasze, ryż i makarony (najlepiej razowe), surówki bez dodatku tłustych sosów, majonezu lub gotowe sałatki lecz bez dodatku sosu. Gdy natomiast jadasz szybkie dania na mieście lub masz spotkania biznesowe w restauracjach (często kilka jednego dnia), nie wstydź się poprosić kelnera o pół porcji.

Kolacja na dobry wieczór

Zawsze w towarzystwie warzyw. Ostatni posiłek dnia powinien być raczej ubogi w kalorie a bogaty w witaminy i składniki mineralne, i zjedzony na 3-4 godziny przed snem. Sięgaj więc po warzywa z dodatkiem ryby, kurczaka, jajka oraz kromkę razowego pieczywa. Ten zestaw przygotujesz w przysłowiowe 5 minut! Wystarczy puszka tuńczyka lub paczkowany łosoś, pomidor, sałata i warzywa mrożone by wyczarować ulubione wrapy np. fajitas z kurczakiem. Dodatkowo danie można wzbogacić pestkami dyni lub słonecznika lub wręcz zastąpić mięso orzechami. Zwolennicy nabiału też mają pole do popisu: twarożek z owocami na ciepło, bogatymi w witaminę C i antocjany wiśniami czy malinami. Soki owocowe, warzywne, a także jaja w różnej formie (omlety w warzywami tzw, fritatty, jajecznice, jajka na miękko) czy też kawałek tarty z ricottą i warzywami włoskimi.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (8)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Monika
(Ocena: 5)
2017-12-05 21:08:11

Picie odpowiedniej ilości wody też pozwala czuć się o wiele lepiej i pracować na wyższych obrotach, ja od dawna wodę alkaliczną piję i najpierw kupowałam butelkowaną ale jako podliczyłam roczny koszt to na zdrowie-dom sobie swój własny jonizator kupiłam więc też kwaśną czy srebrną wodę mogę uzyskać, a ich spektrum działania jest bardzo szerokie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Agatka
(Ocena: 5)
2017-11-22 15:30:22

Najlepszy pomysł to zainwestować w dobry blender (ja mam ronica) i robić sobie do pracy pyszne i zdrowe koktajle. To chyba nigdy się nie znudzi, bo możliwości jest tysiące, jeśli nie miliony!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-21 20:55:44

Zawsze pierwsze co robiłam w pracy to zaparzenie sobie kawy. Mimo że nadal jest to taki mój rytuał to teraz też staram się pić wiecej wody i zawsze na biurku stoi u mnie mineralna ciosowianka. Więc zamiast zaparzyć sobie kolejną kawę sięgam właśnie po wodę a zamiast słodkiego batonika wybieram owoc. Jestem trochę mniej zmęczona i czuję się lepiej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-21 14:36:26

Postanowiłam ułatwić sobie trochę życie i wykupiłam dietę pudełkową lightdiet. Dostawę 5 posiłków mam za darmo więc w pracy jem 2 śniadanie i obiad. Dieta ta jest bogata w warzywa i owoce. Staram się też nie jeść słodyczy i koleżanki z pracy zaczynają chwalić to jak dobrze wyglądam i ja czuję się lepiej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-21 17:30:09

SPAM! ZGŁASZAĆ DO USUNIĘCIA!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Mania
(Ocena: 5)
2017-11-27 11:10:04

Nie wiem dlaczego tak sądzisz. Takie pudełka są mega wygodne do biura. Sama zamawiam, ale nie od nich. Mamy w biurze tzw "Pana Kanapkę", chodzi po biurowcach w okolicy i sprzedaje różności, kiedyś podliczyłam sobie ile kosztowało by mnie jakbym u niego wzięła coś na śniadanie i na porę obiadową Pudełka zdecydowanie lepiej wychodząl. To że Ty nie kupujesz nie znaczy że innym to nie może odpowiadać ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-21 13:07:39

nie wiem, czy tak się da... ja pracuję w korpo i po prostu czasem ciężko od biurka się oderwać

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1