Pomysł na fit-posiłek: kanapki bez chleba

09 Maja 2017

Kto powiedział, że na śniadanie czy lunch musimy objadać się pieczywem, które na pewno nie sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki? Oto kilka alternatywnych pomysłów na kanapki…

dieta

Wafle ryżowe z pastą kanapkową

To nie tylko przekąska, ale również świetny zamiennik pieczywa. Jeden wafel ryżowy (najlepiej wybierać produkty z ryżu brązowego, bez dodatkowych, często niezbyt korzystnych dla zdrowia składników) dostarcza zaledwie 40 kalorii, podczas gdy kromka pszennego chleba nawet 100-200 kcal.

Zobacz także: 19 błędów, przez które nigdy nie schudniesz

Zwykle nie ma jednak specjalnie głębokiego smaku, dlatego warto wykorzystać  go do przygotowania kanapki w stylu fit. Dwa wafle ryżowe przekładamy samodzielnie wykonaną pastą kanapkową: rybną (z tuńczykiem, makrelą, szprotkami  czy wędzonym pstrągiem), jajeczną lub warzywną – z pomidorami, oliwkami, fasolą albo cieciorką. Zamiast majonezu dodajmy gęsty jogurt i łyżeczkę musztardy, zamiast tuńczyka w oleju lepiej użyć ryby w sosie własnym. Wszystkie składniki wystarczy umieścić w wysokim naczyniu, zblenderować, a następnie doprawić ulubionymi ziołami oraz przyprawami.

Pyszności na sałacie

Kromki chleba możemy też zastąpić sałatą, np. masłową, która zawiera dużo witaminy C, kwasu foliowego, potasu, wapnia, żelaza, magnezu i fosforu. Dzięki temu działa oczyszczająco na organizm i ułatwia procesy trawienia, a także obniża poziom cholesterolu. Do przyrządzenia zdrowych kanapek świetnie nadaje się również sałata rzymska, która była ceniona już w starożytnym Egipcie, Grecji i Rzymie, gdzie traktowano ją przede wszystkim jako roślinę leczniczą. Do dziś uchodzi za najzdrowszą z sałat. Zawiera spore ilości karotenu, który korzystnie wpływa na funkcjonowanie wzroku i układu odpornościowego. Jest także cennym źródłem witamin: B1, B2, PP oraz C i minerałów: wapnia, chromu, fosforu, potasu, magnezu i żelaza.

Jak przygotować kanapki z sałaty? Na umyte i osuszone liście układamy po prostu smaczne dodatki, np. kawałki usmażonego kurczaka, ryż, fasolę, pomidory i doprawiamy sosem guacamole. Sałata świetnia komponuje się również  z jogurtem naturalnym, sosem winegret, kukurydzą, papryką, ogórkiem czy awokado.

Cykoria z dodatkami

Podczas uprawy i przechowywania tę odmianę sałaty chroni się przed słońcem, dzięki czemu jej listki są białokremowe. A także bardzo zdrowe – dzięki dużej zawartości witamin (A, C, B, E, K), kwasu foliowego oraz innych związków organicznych (m.in. inuliny) cykoria wzmacnia odporność, stymuluje wydzielanie żółci, obniża poziom cholesterolu. Dobrze wpływa na włosy i paznokcie. Wspomaga trawienie, działa oczyszczająco – pozwala uwolnić się od toksyn.

Podłużne liście to świetna baza zdrowych kanapek. Cykoria ma jednak dość ostry smak, dlatego nie wszyscy ją lubią. Goryczy możemy się pozbyć, przed podaniem mocząc liście w zimnej wodzie. Po osuszeniu układamy na nich np.  kawałki smażonego indyka, jajko sadzone, plaster pomidora i trochę sera pleśniowego.


Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Zośka
(Ocena: 5)
2017-06-01 15:30:13

Ja z pieczywa zrezygnowałam już dawno i albo właśnie kanapki robię na waflach (ostatnio moim hitem są te z sorgo i amarantusem z ekopiramidy) albo z kolei na liściu sałaty też takie ala kanapeczki robię, na początku się co prawda bałam, że nie będę się najadać ale wbrew pozorom dłużej czuję się syto i nie mam po śniadaniu potrzeby podjadania

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
werka
(Ocena: 5)
2017-05-09 16:42:49

A ja mogę sobie zjeść ukochane ciemne pieczywko na śniadanie i nic mi to nie szkodzi bo ĆWICZĘ i biore IQAcai! ;) To pomaga mi utrzymac dobra wagę, świetny metablizm i jeszcze dba o witaminy w organizmie. :) Nie ma co sobie wszystkiego odmawiać, nie na tym polega szczęśliwe fit zycie ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Martyna
(Ocena: 5)
2017-05-09 00:45:51

Jedzenie nawet ton zdrowego jedzenia, nie sprawi, że zaczniesz tyć < nawet owoce mogą być szkodliwe w nadmiarze, nie można jeść za dużo, znacznie istotne jest to aby jeść co 2-3 godziny bo przez taki czas nasz żołądek trawi. Jak się za dużo je to nawet od owoców może być ciężko. Mi też pomógł IQgreen i jazda na rowerze.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1