TEGO SIĘ NIE SPODZIEWASZ: Czy CHLEB można jeść codziennie?

11 Czerwca 2017

Jak ten produkt wpływa na nasze zdrowie?

pieczywo

Jest jednym z podstawowych składników naszej diety. Bez względu na to, czy się odchudzasz, czy trenujesz przed ważnym maratonem lub po prostu chcesz się zdrowo odżywiać. Chleb to produkt, z którego nie powinniśmy rezygnować. Dostarcza bowiem do organizmu niezbędne składniki, dzięki którym jesteśmy pełni energii i mamy dobry humor. Jak to działa? Sprawdzamy!

Zacznijmy od definitywnego rozprawienia się z wciąż pokutującymi mitami. Mimo że Instytut Żywności i Żywienia zaleca codziennie spożywanie chleba, bo jest zdrowy, to z oficjalnych badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że spożycie pieczywa w Polsce co roku spada. Tymczasem, wiele restauracji i śniadaniowni zaczęło samodzielnie wypiekać chleb na swoje potrzeby. Piekarnie działające w całej Polsce stawiają na pieczywo produkowane według tradycyjnych receptur. - Tzw. smart consumers, czyli konsumenci poszukują produktów nieprzetworzonych i wyrabianych z naturalnych składników, które będą podstawą zdrowej diety. Chleb to jeden z podstawowych produktów tego typu – komentuje Jarosław Marczuk, prezes fundacji „Chleb to zdrowie”.

Zobacz także: Mleko wcale nie jest takie zdrowe! Oto 5 rzeczy, których o nim nie wiedziałyście

- Jeśli nie mamy żadnych problemów żywieniowych lub nie cierpimy na celiakię, to najlepiej, jeśli będziemy sięgali po wszystkie gatunki pieczywa w różnych proporcjach – tłumaczy Tomasz Oskroba, ekspert kampanii edukacyjnej „Chleb Dobry”. To powinno zapewnić nam równowagę we właściwym dostarczeniu składników odżywczych do organizmu. Najważniejsze, by kierować się swoimi osobistymi preferencjami oraz trybem życia. Chleb pszenny wypiekany głównie z mąki oczyszczonej jest lekkostrawny. Dietetycy zalecają go dzieciom oraz osobom cierpiącym na choroby układu pokarmowego, z wyłączeniem celiakii. Chleb żytni razowy natomiast to doskonałe rozwiązanie dla osób pracujących fizycznie oraz tych, którzy walczą m.in. z otyłością. Zawiera więcej błonnika i dłużej uwalnia węglowodany do organizmu zapobiegając dzięki temu nagłym napadom głodu. Bez względu na nasz styl życia oraz dietę najważniejsze jest, by po chleb sięgać codziennie. Dlaczego?

• Jest bogaty w witaminy – chodzi głównie o te z grupy B, foliany oraz witaminy E.

 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

kwiatowa
(Ocena: 5)
2017-09-07 07:51:55

ja sama sobie piekę chlebek, więc wiem że jest zdrowy i nie muszę się martwić :) dodatkowo, robię go mąki z żołędzi która jest bezglutenowa. Jeszcze niedawno nie wiedziałam ogóle że cos takiego jest :P ale znalazłam na ekopiramida.pl i regularnie teraz się zaopatruje

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-06-11 21:19:07

parę lat temu zdiagnozowali u mnie alergie n gluten. Od tej pory nie jem pieczywa. Było trudno na początku, ale się przyzwyczaiłam i można tak żyć. Noi duzo lepiej sie czuje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-06-11 10:11:46

Ja nie jem pieczywa od dawna, dawna i powiem ze lepiej się czuję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1