Skutecznie schudnij i wzmocnij stawy - zakręć biodrami!

22 Września 2017

Staw biodrowy ze względu na szeroki zakres ruchu może utrudniać chodzenie, bieganie, kucanie i wiele innych czynności, gdy zacznie towarzyszyć nam ból. Najczęściej dolegliwość ta promieniuje również w okolice pachwin, ud, podudzi i pleców wywołując dokuczliwe objawy. Ból tego rodzaju pojawia się rano tuż po przebudzeniu.

Gdy mamy do czynienia z bólem bioder, możemy nieświadomie zacząć delikatnie utykać i nazbyt obciążać drugą nogę, dlatego ważne jest, aby podczas ćwiczeń zachowywać symetrię i obciążać w podobnym stopniu obie strony ciała.

Ćwiczenia najlepiej poprzedzić solidną rozgrzewką, zakładającą rozciąganie i rozgrzanie mięśni. Popularne jest ćwiczenie w pozycji siedzącej na macie polegające na schylaniu się kolejno do prawego i lewego kolana w rozkroku.

Najpopularniejszym ćwiczeniem na staw biodrowy są wykroki. Można je wykonywać również z lekkim obciążeniem. Podczas wykroków należy pamiętać, aby zginane kolano nie wystawało za bardzo do przodu, przed stopę. Podczas wykroków należy także pamiętać o wyprostowaniu pleców. Najbardziej skuteczne są wykroki powtarzane w miejscu. Równie popularne jest ułożenie jednej nogi na wyższym meblu (krześle, stole) i następnie schylanie się do kolana, a dalej do kostki. Skłony są korzystne dla kręgosłupa, który odpoczywa w pozycji zgiętej.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że do ćwiczeń może być zaliczany taniec i równie przyjemne kręcenie hula-hop. Obie te czynności (szczególnie tańce latynoamerykańskie – samba, zumba) mają korzystny wpływ na biodra. Także kręcenie hula-hop nie tylko pozwala na spalanie kalorii i kształtowanie talii, ale również sprawia, że biodra stają się bardziej otwarte. Opływowy ruch pozwala pozbyć się napięcia i skurczy, którym towarzyszy ból stawu biodrowego.

Przyjmuje się, że biodra są prawidłowo rozciągnięte, jeśli podnosząc nogę w bok możemy osiągnąć kąt 90 stopni. Ćwiczenia na biodra należy wykonywać 3 razy w tygodniu po 45 minut.

Spalanie kalorii, a wzmacnianie stawów

Ćwiczenia na biodra rozciągają staw biodrowy, a jednocześnie wzmacniają mięśnie bioder, nóg i tułowia. Dzięki tego typu ćwiczeniom nie tylko zwiększymy zakres ruchu dolnych kończyn, ale także uelastycznimy tkanki i wpłyniemy na poprawę wyglądu ud i smukłość pośladków. Ćwiczenia te opierają się w głównej mierze na elementach pilatesu i strechingu. Obie te dyscypliny są w stanie pomóc nam w pozbyciu się zbędnych kalorii, a także kształtowaniu i wysmuklaniu sylwetki.

Oprócz dobrze skoordynowanych ćwiczeń powinniśmy zadbać o stawy poprzez prawidłową dietę i przyjmowanie suplementów. LITOZIN® Activ wzbogacony jest o korzystną dla stawów dawkę witaminy C, a także magnez i tiaminę – dzięki którym poprawimy pracę mięśni. Dzięki połączeniu w jednej tabletce składników ważnych dla zdrowia stawów i mięśni wraz z Rosenoidem® – kompleksem składników bioaktywnych, wyizolowanych z dzikiej róży i witaminy C.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (1)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2017-09-22 11:18:52

Jeśli chcecie zdrowo schudnąć, wystarczy się trochę ruszać i mniej jeść, ewentualnie odstawić niektóre produkty. Nie bierzcie żadnych wynalazków typu iqpa i slimkupa, ostatnio tak nachalnie promowanych na tym portalu, gdyby na prawde były takie skuteczne, zdrowe, naturalne itp to tak nachalna reklama nie byłaby potrzebna, pomyślcie o tym.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1