Pora poznać prawdę. Czy od owoców się tyje?

14 Stycznia 2017

To pytanie zadaje sobie wiele kobiet walczących z nadmiarem kilogramów. Jaka jest prawda o owocach?

czy owoce tuczą

Kinga odchudza się od kilku tygodni. Nie stosuje konkretnej diety, ale po prostu ogranicza spożywane porcje, a przede wszystkim dokładnie analizuje produkty, które trafiają później do jej jadłospisu. Największy problem ma z owocami. „Uwielbiam banany, winogrona czy mandarynki i mogłabym jeść je na kilogramy. Jednak czytam w internecie sprzeczne opinie na ten temat. Jedni twierdzą, że to skarbnica cukrów, które powodują tycie, według innych artykułów owoce sprzyjają odchudzaniu. Można zgłupieć” – denerwuje się młoda kobieta na jednym z forów.

Odpowiedzi innych internautek na pewno nie rozwieją tych wątpliwości. „Owoce zawierają mnóstwo cukrów prostych, a czasem także bardzo dużo kalorii. Jak będziesz się nimi opychała, to na pewno nie schudniesz” – przekonuje Majka. Natomiast Dagmara uspokaja: „Nie dajmy się zwariować. Na pewno lepsze owoce niż słodycze. Nie rozumiem tego strachu przed nimi. Gdy byłam na diecie jadłam dużo owoców i zrzuciłam sporo kilogramów, w dodatku niektóre, na przykład grejpfruty skutecznie spalają tkankę tłuszczową”.

Obalamy mity: Czy żywność ekologiczna jest naprawdę zdrowsza?

Gdzie leży prawda? Jak zawsze pośrodku. Owoce to bez wątpienia jedno z najbogatszych źródeł cennych składników odżywczych: witamin, minerałów czy błonnika, a także wielu innych ważnych dla naszego organizmu związków, np. antocyjanów, czyli naturalnych barwników zapobiegających odkładaniu się „złego” cholesterolu LDL i „wymiatających” wolne rodniki, które przyspieszają procesy starzenia oraz stwarzają dogodne warunki do rozwoju komórek nowotworowych.

Jednocześnie owoce stanowią skarbnicę fruktozy. Ten cukier prosty jest wprawdzie przyswajany przez organizm znacznie wolniej niż inne węglowodany, a częściowo też wydalany, co w praktyce oznacza, że nie tuczy tak bardzo jak np. sacharoza – składnik białego cukru. Posiada też stosunkowo niski indeks glikemiczny. Jednak nie powinien być spożywany bez umiaru. Nadmiar fruktozy może zaszkodzić naszej sylwetce oraz dobremu samopoczuciu. Prowadzi też do problemów żołądkowych, czego konsekwencją bywa ból brzucha albo biegunki.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2017-01-14 17:49:21

zuzulla

Ja z schudłam 8 kilo w 4 tygodnie, bez jedzenia pudełek i ćwiczeń, za to z IQgreen. Jeszcze dużo zostało do zrzucenia, ale zapuściłam się po drugiej ciąży i nie miałam motywacji. Nie odmawiam sobie "mało zdrowych" rzeczy, które lubię , tylko jem O WIELE mniej. No i trzeba było się pożegnać z piwem, ale cóż :) walka trwa

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
komiku
(Ocena: 5)
2017-01-14 17:29:32

jak się nie zna umiaru i składu mineralnego to i od warzyw można. najlepiej to jeść różnorodnie, o stałych porach, dużo wody. do tego tabletki dobre, iqacai w moim przypadku. w ten sposób można schudnąć i 14 kilo tak jak ja i jeszcze do tego utrzymać później wagę bez problemu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1