To już oficjalne. Zaledwie 15-letnia Monika Jagaciak (pseudonim JAC) z Poznania zostanie twarzą marki Calvin Klein na sezon jesień-zima 2009. Emocje są tym większe, że jest to kampania „exclusive”, co oznacza, że Monika nie może podpisać kontraktu reklamowego z żadnym innym domem mody. Calvin Klein chce ją na wyłączność, tak jak wcześniej Kate Moss, Natalię Vodianovą czy Toni Garrn.
Specjaliści z branży nie są jednak zdziwieni takim obrotem spraw. JAC otworzyła bowiem i zamknęła pokaz zimowej kolekcji CK prezentowanej podczas Nowojorskiego Tygodnia mody. Już wtedy mówiło się, że młodziutka Polka otrzyma propozycje wielu kontraktów, w tym właśnie od Calvina Kleina. I pewnie gdyby nie kampania na wyłączność, moglibyśmy ją podziwiać w kilku innych reklamach słynnych domów mody.
Niedorzecznością byłoby jednak odrzucić tak obiecującą ofertę „exclusive”, która wiąże się nie tylko z naprawdę dużymi pieniędzmi, ale również z ogromnym prestiżem. Już teraz notowania JAC rosną w piorunująco szybkim tempie, a ciekawe, co będzie się działo, gdy jej twarz pojawi się na billboardach.
Nadzieje związane z międzynarodową karierą Moniki są tym większe, że w zeszłym roku podobną szansę otrzymała Toni Garrn. Niemiecka modelka, podobnie jak dzisiaj nasza polska JAC, również zamknęła i otworzyła nowojorski pokaz Calvina Kleina, a później zrobiła dla niego kampanię „exclusive”. Potem wszystko potoczyło się lawinowo – kontrakty z Versace, Etro, Emporio Armani, Chloe, Fendi, Pradą i Jill Stuart, a ostatnio trafiła na 12. miejsce rankingu 50 najlepszych modelek świata. Miejmy nadzieję, że także w przypadku naszej rodaczki, kontrakt z CK stanie się drogą do spektakularnej kariery!
Zobacz także:
Kolejna Polka podbija świat mody
Weronika Woronowska