Zara wprowadza zaskakujące zmiany. Większość klientów raczej nie będzie z nich zadowolona

Oznaczają znaczne utrudnienia i większe koszty.
Zara wprowadza zaskakujące zmiany. Większość klientów raczej nie będzie z nich zadowolona
Fot. iStock
19.05.2022

Zara to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych sieciówek w naszym kraju. Klientki pokochały ją m.in. za szeroki asortyment, który zawsze jest w zgodzie z aktualnymi trendami. Nic dziwnego, że podczas zakupów odzieżowych wiele z nas kieruje swoje kroki właśnie do tej hiszpańskiej sieciówki. 

Zobacz również: Ta popularna sieciówka wycofuje się z Polski. Ubierała nas przez ponad 20 lat

Z kolei osoby, które nie lubią całodziennego chodzenia po sklepach mogły w wygodny sposób kupować upatrzone perełki na stronie internetowej Zary ze świadomością, że w przypadku nietrafionych zakupów albo zmiany zdania zawsze mogą dokonać zwrotu towaru. Niestety od teraz będzie to nieco trudniejsze. 

Zara wprowadza opłatę za zwrot zakupów online 

Zara zmieniła swoją politykę zwrotów. Od teraz odesłanie zakupów ze sklepu internetowego jest płatne.

Taką informację przekazał portal businessinsider.com.pl. Jak czytamy, ta decyzja jest podyktowana kosztami, które musi ponosić sprzedawca w związku z odsyłaniem zakupionych produktów. Okazuje się, że konsumenci częściej zwracają produkty kupione przez Internet niż w sklepie stacjonarnym. Przyczyną najczęściej okazuje się niewłaściwie dobrany rozmiar, ponieważ klienci nie mają możliwości przymierzenia ubrań przed dokonaniem zakupu.  

Jak na razie Zara zdecydowała się na wprowadzenie opłaty związanej ze zwrotem produktów kupionych przez Internet w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Od 5 maja 2022 roku klienci sieciówki muszą zapłacić odpowiednio 1,95 funta i 1,95 euro. Taki koszt jest potrącony z ich zwrotu. Ponadto wkrótce ma zniknąć także możliwość zwracania towarów z kilku różnych zamówień w jednym opakowaniu. Termin na odesłanie zakupów w dalszym ciągu wynosi 30 dni. 

To rosnący trend, który zaczął się przed pandemią i będzie trwał nadal w miarę rozwoju zakupów online 

- komentował w rozmowie z BBC Nick Carroll, zastępca dyrektora ds. badań detalicznych w firmie Mintel. 

Na razie nie wiadomo, czy opłata za zwrot zakupów dokonanych przez Internet zostanie wprowadzona również w innych krajach, w tym w Polsce. Jednak eksperci już uważają, że na podobny ruch mogą wkrótce zdecydować się inne marki. 

Co sądzicie o takich zmianach w związku z polityką zwrotów w Zarze? 

Zobacz również: W tym sklepie odzieżowym kupowaliśmy najczęściej w 2021 roku. Ty też masz ubrania tej marki w swojej szafie?

Polecane wideo

„Naga suknia ślubna” podzieliła internautów. „Wszystko w niej widać”
„Naga suknia ślubna” podzieliła internautów. „Wszystko w niej widać” - zdjęcie 1
Komentarze (13)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 20.05.2022 12:26
Już w kwietniu płaciłam. Ale nowina bo ho go
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 19.05.2022 17:32
I bardzo dobrze. Uważam że zwroty powinny być maksymalnie do 5 dni i to na karty podarunkowe, może nauczy to ludzi pokory. Póki co polscy klienci to okropny sort człowieka więc mogą się ogarnąć.
zobacz odpowiedzi (3)
gość (Ocena: 5) 19.05.2022 12:22
Może ludzie zaczną racjonalnie robić zakupy. Nie jestem fanatyczka ekologii ale to jak ludzie głupio robią zakupy w sieciówkach woła o pomstę do nieba.
zobacz odpowiedzi (6)
Ola (Ocena: 5) 19.05.2022 11:08
Wszedzie zdzieraja kase , na czym sie da teraz.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie