Założyciel firmy Pop Mart w wieku 38 lat został najmłodszych miliarderem w Chinach. Jego majątek szacuje się na 22,7 miliarda dolarów. Tak ogromny sukces młody biznesmen zawdzięcza sprzedaży gotowych boxów z figurkami Labubu.
Zobacz więcej: Ile Quebo otrzymał za koncerty na Narodowym? Kwota zwala z nóg!
Labubu to seria kolekcjonerskich stworków, stworzona przez hongkońsko‑belgijskiego artystę Kasing Lunga. Figurka wywodzi się ze stworzonej przez Lunga w 2015 r. serii ilustracji i książek „The Monsters”. Twórca tworząc postacie, czerpał inspirację z nordyckiej mitologii i baśni.
Jednak prawdziwą popularność figurki Labubu zyskały dopiero 4 lata później, gdy zainteresowała się nimi chińska firma Pop Mart, specjalizująca się w blind boxach.
Figurka kształtem przypomina puchatego stworka z dużymi, okrągłymi oczami, spiczastymi uszami i szerokim uśmiechem z widocznymi zębami. Wszystkie figurki sprzedawane są w niespodziankowych opakowaniach, co wywołuje dodatkową ekscytację podczas ich otwierania.
Prawdziwy szał na Labubu nastąpił w marcu ubiegłego roku, kiedy to członkini zespołu Blackpink pokazała się z niezwykłą figurką. W ślad za nią poszły inne sławne gwiazdy na całym świecie, nosząc Labubu w formie breloka do markowych torebek.
Zobacz więcej: Kosmetolog gwiazd zdradza sekret Julii Wieniawy. „Tam botoksu i kwasu nie ma!”
Miłośniczką figurek jest chociażby Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian czy nawet David Beckham. W Polsce Labubu z dumą prezentowała m.in. influencerka Wersow.