Te sneakersy zachwycą wszystkie fanki skandynawskiego minimalizmu

Nasze modowe odkrycie!
Te sneakersy zachwycą wszystkie fanki skandynawskiego minimalizmu
fot. Sneaker Studio
18.06.2019

Czy w świecie streetwearowej mody, zdominowanej przez takie legendy jak adidas, Reebok lub Nike, niezależne marki mają w ogóle prawo bytu? Okazuje się, że tak. Doskonałym tego przykładem jest duński Wood Wood, który stanowi świeżą alternatywę dla osób lubiących iść pod prąd. To iście hipsterska propozycja zakorzeniona w ulicznym stylu, lecz wzbogacona o elementy high fashion. Kręci cię sportowy minimalizm w skandynawskim wykonaniu? Poznaj historię Wood Wood oraz to, co wyróżnia tę wyjątkową markę!

Wood Wood, czyli duński design w najlepszym wydaniu

Dla niewielu osób pierwszym skojarzeniem z Danią będzie akurat moda. Nasze myśli biegną raczej w kierunku kultowych klocków LEGO, nowoczesnych smart cities czy historii wikingów. A jednak świat odzieży ma dla tego kraju niebagatelne znaczenie. Wystarczy wspomnieć o duńskim Fashion Week, który jest jednym z największych wydarzeń modowych w Europie.

fot. materiały prasowe

Czym cechuje się duńska moda? Podobnie jak sama Dania, jest nowoczesna i postępowa. Na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco chaotyczna, ale bądźcie pewni – to tylko złudzenie. Wszystkie elementy ubioru wyróżniają się minimalistycznym designem, tworząc jedną spójną całość. Za niepodlegającymi dyskusji względami estetycznymi idzie wysoka jakość produktów. Duńczycy miłują się w tym, co solidne i godne zaufania.

Wszystkie te cechy z powodzeniem można przypisać właśnie marce Wood Wood.

Wood Wood – młodość vs. tradycja

Choć Wood Wood stanowi alternatywę dla takich gigantów jak Converse, adidas czy Puma, jest od nich znacznie młodszy. Marka powstała nawet później niż uwielbiane na całym świecie Vans i Nike. Nie oznacza to wcale, że pozbawiona jest swojej tożsamości. Wręcz przeciwnie. Ma własny wyjątkowy charakter, dzięki czemu użytkownikom łatwo się z nią identyfikować.

Wood Wood korzeniami sięga do kultury lat 90. i wszechobecnych wówczas graffiti. To właśnie inspiracja ówczesnymi subkulturami ulicznymi pozwoliła założycielom stworzyć w 2002 roku markę niepowtarzalną na rynku. Wood Wood doskonale ucieleśnia nie tylko uliczne trendy, ale i duńskiego ducha. Łączy więc tradycję i motywy retro ze świeżym podejściem i nonkonformizmem.

Do dziś Wood Wood kierowany jest przez współzałożycieli – Karla-Oskara Olsena i Briana SS Jensena. Wood Wood to znacznie więcej niż marka. Chodzi w niej o styl i postawę. Zostaliśmy wychowani w pragnieniu ciągłej ewolucji, więc będziemy ją dalej rozwijać, łącząc elementy undergroundu i high-endu w naszej własnej estetyce – stwierdził Olsen, będący jednocześnie dyrektorem kreatywnym Wood Wood.

Dużo grzybów w barszczu, czyli eklektyczny charakter Wood Wood

Patrząc na to, iloma trendami inspirują się projektanci Wood Wood, można odnieść wrażenie, że tego wszystkiego nie da się pogodzić. Nic bardziej mylnego. Spójrzcie na te stylizacje – w doskonałym stopniu łączą uliczne klimaty lat 90., gustowne elementy high fashion i sportową wygodę. Trudno oprzeć się skojarzeniom z chuligańską modą casual, która święciła triumfy na Wyspach Brytyjskich w późnych latach 70. i latach 80. Połączenie elegancji ze sportem, motywów streetwearu z wyszukanym minimalizmem. A wszystko to w skandynawskim, lokalnym duchu.

Teoria to jedno. A praktyka?

Historia marki Wood Wood pokazuje, że użytkownicy doceniają ją nie bez powodu. Znaczenie mają tu oczywiście wymienione powyżej cechy, ale nie tylko. Warto pamiętać również o praktycznych wymiarach odzieży oraz obuwia Wood Wood.

Po pierwsze czerń. To świetna baza dla wszystkich elementów ubioru. Najbardziej uniwersalny wybór, do którego wszystko pasuje. Możecie połączyć ją zarówno ze stonowanymi kolorami – na przykład szarościami i beżami – jak i z odważniejszymi, żywszymi barwami. Wood Wood to raczej ta pierwsza opcja. Minimalizm zobowiązuje. Mimo wszystko w asortymencie tego producenta znalazły się też czerwienie czy błękity, lecz raczej daleko im do jaskrawości. 

Po drugie – komfort. Najbardziej praktycznym wymiarem odzieży Wood Wood jest jej codzienne przeznaczenie. Kapryśna pogoda Danii wymaga wygodnego ubioru metodą „na cebulkę”. Właśnie takiemu zastosowaniu sprzyjają ubrania Wood Wood. Sprawdzą się w każdych warunkach, niezależnie od tego, w jakim klimacie chcecie je nosić.

Po trzecie różnorodność. To nie przypadek, że asortyment Wood Wood cechuje się bogactwem motywów i eklektyzmem. Marka powstała w najbardziej wielokulturowej dzielnicy Kopenhagi – Nørrebro. Nic więc dziwnego, że reprezentuje tak wiele różnych stylów. Dzięki temu każdy w ofercie Wood Wood znajdzie coś dla siebie.

Wood Wood – wybierz nieoczywistość

Po niespełna dwudziestoletniej duńskiej marce nikt raczej nie spodziewałby się konkurowania z gigantami streetwearu. I zapewne pod kątem finansowym Wood Wood nigdy nie doścignie adidasa. Ale przecież nie o to chodzi. Kopenhaski brand zyskał sobie jednak uznanie w całej Europie i miłość wciąż rosnącego grona użytkowników. To, co ich przyciąga, to przede wszystkim nieoczywiste łączenie popularnych trendów. Jeśli więc unikasz mainstreamu i szukasz czegoś niebanalnego, Wood Wood jest marką właśnie dla ciebie.

 

To jeszcze nie koniec! Więcej szczegółów na temat duńskiego minimalizmu w wersji Wood Wood poznasz TUTAJ

 

Materiał partnera

 

Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie