Każdemu z nas zdarzyło się kupić buty, które jednak nie spełniły naszych oczekiwań, miały wadę albo szybko zostały uszkodzone. Jeśli były prawidłowo użytkowane i pielęgnowane, możesz dokonać reklamacji – w CCC otrzymujesz dwuletnią rękojmię na buty. Wyjaśniamy, jak to zrobić, aby cały proces przebiegł sprawnie.
W trakcie użytkowania butów mogą wystąpić tzw. wady ukryte – np. obuwie nagle zaczyna się rozklejać, traci kolor i wygląd, farbuje, pękła cholewka itd. Zwykle reklamacji dokonujemy w przypadku wystąpienia wad konstrukcyjnych, materiałowych i technologicznych.
Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, pamiętaj o swoim prawie do reklamacji. W CCC podlegają jej m.in. buty i torebki, wyjątkiem są akcesoria do pielęgnacji obuwia, biżuteria i kosmetyki.
Aby dokonać reklamacji np. torebki czy butów w CCC, nie potrzebujesz paragonu. Wystarczające jest m.in. potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z banku albo oświadczenie woli z informacją o miejscu i dacie zakupu.
Poza tym historia zakupów jest zachowywana na koncie członka Klubu CCC. Warto korzystać z niej podczas każdych zakupów – niezależnie od tego, czy są to buty Lasocki, Quazi, Lanetti czy Jenny Fairy, sneakersy New Balance czy torebki. Aby uniknąć odrzucenia reklamacji w CCC, ważne jest, aby dokładnie i precyzyjnie opisać problem.
W każdej chwili można też sprawdzić status reklamacji na stronie http://r.ccc.eu. Wystarczy wpisać numer reklamacji oraz kod ze zlecenia reklamacyjnego. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi na swoje pismo w ciągu 14 dni, przyjmuje się, że Twoje roszczenie zostało zaakceptowane. Pamiętaj też, że masz prawo do odwołania reklamacji w CCC.
W razie zaakceptowania reklamacji przysługuje Ci prawo do naprawy obuwia, wymiany, obniżenia ceny lub zwrot pieniędzy, czyli odstąpienie od umowy.
Szczegółowe informacje dotyczące zwrotów i reklamacji CCC znajdziesz tutaj: https://ccc.eu/pl/pytania-i-odpowiedzi. Zachęcamy też do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta CCC (czynne od pn. do pt. w godz. 9.00-17.00); nr tel.: +48 42 21 44 222.