Popularna marka odzieżowa „posegregowała” kobiety ze względu na wagę. Klientki są oburzone

Internauci są zniesmaczeni: „To obrzydliwe!”
Popularna marka odzieżowa „posegregowała” kobiety ze względu na wagę. Klientki są oburzone
Fot. Pinterest.com (https://pl.pinterest.com/pin/825073594212778218//https://pl.pinterest.com/pin/756604806125594066/)
26.05.2019

Coraz więcej kobiet zwraca uwagę na to, jakie modelki reklamują firmy odzieżowe albo marki kosmetyczne. W branży mody i urody wciąż trudno o różnorodność - w zdecydowanej większości przypadków twarzami kampanii reklamowych zostają białe kobiety o szczupłej sylwetce. Jednak z roku na rok coraz więcej marek zaprasza do współpracy modelki o różnym pochodzeniu, kolorze skóry czy typie sylwetki. Dzięki temu ich klientki czują, że wreszcie są reprezentowane, a one same będą mogły znaleźć akcesoria dla siebie. 

Zobacz również: Popularna marka odzieżowa "posegregowała" kobiety ze względu na wagę. Klientki są oburzone 

Jedna z popularnych brytyjskich marek odzieżowych również chciała zrobić ukłon w stronę swoich klientek o różnym pochodzeniu i rozmiarach. Niestety ich pomysł okazał się prawdziwym strzałem w kolano. Marka Oh Polly (słynąca przede wszystkim z kusych i obcisłych sukienek w rozmiarze XXS albo skąpych bikini) założyła drugie konto na Instagramie, pod nazwą Oh Polly Inclusive. Zgodnie z zamysłem firmy nowy profil miał być dedykowany wyłącznie klientkom noszącym rozmiary plus-size oraz różnego pochodzenia. Problem polega na tym, że to dokładne przeciwieństwo określenia “inclusive”, czyli “inkluzywny”, znaczącego też “przeznaczony dla wszystkich”. W tym wypadku mowa raczej o “exclusive”, czyli “ekskluzywny”, ale nie w znaczeniu “luksusowy”, tylko “przeznaczony dla zamkniętej grupy osób”. Innymi słowy, marka Oh Polly posegregowała swoje klientki ze względu na pochodzenie oraz rozmiar, czego nie omieszkały im wytknąć oburzone internautki na Twitterze.

Fot. Instagram.com (https://www.instagram.com/ohpollyinclusive/)

Oh Polly Inclusive, co sprawia, że te kobiety nie są odpowiednie, aby trafić na waszą główną stronę, Oh Polly? Kto to zatwierdził?! Twierdzicie, że jesteście inkluzywni, a nie zamierzacie wrzucać zdjęć kobiet, które nie pasują do waszej “estetyki”. 

Gdybyście chcieli być inkluzywni, czy nie pokazywalibyście tych pięknych kobiet na swoim głównym koncie? To niesmaczne.  

To nie jest bycie “inkluzywnymi”, to segregacja. Tworzenie nowej strony przeznaczonej dla czarnych kobiet jest obrzydliwe, zwłaszcza że estetyka, która dominuje na waszej głównej stronie to białe kobiety z ciemną opalenizną. 

Dosłownie zostracyzowaliście każdą kobietę, która nie jest szczupła albo biała. 

Po burzy, jaka wybuchła w mediach w związku z nieprzemyślaną polityką Oh Polly, marka usunęła wszystkie treści z konta Oh Polly Inclusive. Firma wystosowała też oficjalne oświadczenie, które głosi: 

Założyliśmy nową stronę, aby dać naszym klientom możliwość dyskutowania na różne tematy. Zwiększanie różnorodności pozostaje naszym absolutnym priorytetem na wszystkich naszych kanałach. Obiecujemy, że będziemy w dalszym ciągu słuchać wszystkich osób ze społeczności Oh Polly i, co ważniejsze, wyciągać wnioski ze swoich błędów. 

Fot. Instagram.com (https://www.instagram.com/ohpolly/)

Myślicie, że faktycznie tak się stanie, a na oficjalnych stronach marki Oh Polly będziemy mogli oglądać modelki o różnym pochodzeniu i różnym typie sylwetki?

Zobacz również: LIST: „Sieciówki dyskryminują klientki z moją figurą. O rozmiarze 46 mogę zapomnieć”

Polecane wideo

Apetyczne dziewczyny PLUS SIZE. Do tych seksownych krągłości wzdycha wielu mężczyzn!
Apetyczne dziewczyny PLUS SIZE. Do tych seksownych krągłości wzdycha wielu mężczyzn! - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 1 / 5
gość (Ocena: 1) 26.05.2019 07:16
Problemy od czapy. 😕
odpowiedz

Polecane dla Ciebie