Dziwne powody, które sprawiają, że tyjesz - TOP 7

Będziesz zaskoczona!
Dziwne powody, które sprawiają, że tyjesz - TOP 7
29.04.2014

Może to cię zaskoczy, ale wzrost wagi lub jej spadek nie zawsze uzależniony jest wyłącznie od ilości spożywanych kalorii. Czasami wpływ na kształt twojej sylwetki mogą mieć także inne czynniki, z których nawet nie zdajesz sobie sprawy. Dlatego przygotowałyśmy dla ciebie listę rzeczy, które mogą sprawić, że twoja waga niebezpiecznie wzrasta.

Będziesz zaskoczona!

1. Zbyt mało snu

Brak wystarczającej ilości snu sprawia, że w naszym organizmie zachodzą biochemiczne zmiany. Ich wynikiem jest wzmożony głód i brak uczucia sytości. Niewyspanie prowadzi także do tego, że w naszym ciele magazynuje się tłuszcz. Poza tym im później wstajesz, tym później zaczynasz jeść i w efekcie spożywasz mniej w ciągu dnia. Nie zawsze możesz pozwolić sobie na wiele godzin snu, staraj się jednak wysypiać możliwie jak najczęściej. 

Freja Beha

5. Leki

Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że przyjmujemy leki, które mogą wpływać na naszą wagę. Takie lekarstwa, jak antydepresanty, leki na migrenę, cukrzycę, beta-blokery, hormony i inne, mogą być przyczyną przytycia. Dlatego zanim zaczniesz przyjmować dane lekarstwa, dowiedz się, jakie mogą być skutki uboczne ich zażywania. 

Owsianka

7. Niedobór odpowiednich składników

Często brakuje nam odpowiednich substancji odżywczych w codziennej diecie, jak witaminy D, magnezu czy żelaza. W efekcie mamy mało energii i zaczynamy pobudzać się kalorycznymi i niezdrowymi metodami, czyli np. pijemy duże ilości kawy z cukrem. Dlatego postaraj się, aby twoja dieta była pełna i zbilansowana. 

Zdrowe jedzenie

6. Częste podróże

Będąc w podróży, często odżywiamy się niezdrowo. Rzadko kiedy mamy czas i możliwość ugotowania sobie zdrowego posiłku. Dlatego jeśli często podróżujesz, staraj się planować dokładnie swoje wyjazdy. Poszukaj restauracji ze zdrową żywnością i spędzaj noce w hotelach, które mają siłownię. W podróż zabieraj ze sobą owoce, warzywa i orzechy, zamiast kalorycznych przekąsek. 

Candice Swaneopoel

2. Stres

Na pewno zdarzyło ci się `zajadać stres`. Często wydaje nam się, że czujemy się lepiej, jedząc w stresujących sytuacjach. W rzeczywistości jednak nasz organizm wydziela hormony, które mogą spowolnić metabolizm, a w efekcie sprawić, że nasza waga wzrośnie. 

Dziewczyny wakacje

3. Zbyt wiele obowiązków

W dzisiejszych czasach wykonujemy wiele zadań w tym samym czasie. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że działamy wtedy mało efektywnie. Zbyt dużo obowiązków także spowalnia nas, sprawia, że popełniamy więcej błędów i stajemy się bardziej zestresowane. Badania na Uniwersytecie Emory wykazały, że w takim stanie nie umiemy kontrolować ilości spożywanego jedzenia. 

Rosie Huntington-Whiteley

4. Obsesja na punkcie odchudzania

Żadna obsesja nie jest zdrowa i nie przynosi dobrych efektów. Kluczem do sukcesu jest zdrowe podejście do odchudzania. Istnieje duża różnica pomiędzy obsesyjnym liczeniem kalorii, a bezpieczną dla organizmu motywacją. Eksperci z Uniwersytetu w Tilburgu dowiedli, że oglądanie zdjęć superchudych modelek może mieć na nas bardzo zły wpływ. Właściwie często dochodzimy do wniosku, że nasz cel jest nieosiągalny, rezygnujemy z diety i wracamy do niezdrowych nawyków. 

Polecane wideo

Komentarze (23)

Ocena: 4.74 / 5
Anonim (Ocena: 5) 29.04.2014 23:15
punkty 1,2,3,6 i 7 .. ja przez to jestem strasznie chuda a nie tyje :D Tak więc zerowa reguła. Jak mam za dużo obowiązków na głowie, to potrafię przeżyć dzień o porannej bułce. Stres, nic nie jem, albo ledwo co w siebie wmuszam. Zbyt mało snu... moja ,,codzienność'. Wyjazdy? przeważnie z każdego wyjazdu wracałam z kilkoma kg mniej, bo jak jestem gdzieś jakoś do jedzenia mnie nie ciągnie. Ktoś podał brak śniadań, jako powód do tycia? Kompletna bzdura.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 29.04.2014 19:04
Dodałabym do tego brak śniadań
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 29.04.2014 18:36
"Eksperci z Uniwersytetu w Tilburgu dowiedli, że oglądanie zdjęć superchudych modelek może mieć na nas bardzo zły wpływ"... taaa... dlatego każdą stronę opatrzyliście zdjęciem superzgrabnej i ślicznej modelki o.O
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 29.04.2014 18:35
a ja podczas okresu przybębniam na wasze do 5 kg i dopiero około 10 dni po okresie mi to spada. więc w sumie przez 20 dni jestem gruba:/
zobacz odpowiedzi (4)
Anonim (Ocena: 5) 29.04.2014 18:07
Każdy z tych punktów dotyczy mnie. Może jest coś w tym prawdy? Bo mam naprawdę duże skłonności do tycia i wystarczy mały okres czasu bym znów miała nadmiar kilogramów.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie