Masz odstający brzuch? Nie uwierzysz, ale to może być... (Szok!)

04 Listopada 2017

To część ciała, która powinna być płaska i jędrna, jednak często niezbyt estetycznie sterczy zza spodni czy spódnicy. Dlaczego?

odstający brzuch przyczyny

O płaskim brzuchu marzy wiele kobiet, jednak często tylko na marzeniach się kończy. Tak jak w przypadku Weroniki. „Jestem dość wysoką i szczupłą kobietą, ale moje proporcje zaburza odstający bęben, zwłaszcza po posiłkach wyglądam dość groteskowo, choć staram się nie jeść przesadnie dużo. Już naprawdę nie wiem, w czym tkwi problem” – żali się młoda kobieta.

Problem może tkwić jednak nie w tym ile, ale co jemy i pijemy. Odstający brzuch niejednokrotnie bywa bowiem symptomem nietolerancji laktozy – cukru mlecznego. W naszych organizmach często brakuje potrzebnego do jego trawienia enzymu, czyli laktazy. Z tego powodu laktoza nie ulega rozkładowi i przemianie w glukozę, pozostaje w stanie nienaruszonym i absorbuje dużą ilość wody. W efekcie nagromadzony płyn pobudza perystaltykę – rytmiczne skurcze jelit, przesuwając ich zawartość.

Dlatego w ciągu kilku godzin po spożyciu produktu mlecznego pojawia się wzdęcie brzucha i kolka jelitowa. Jakby tego było mało, niektóre bakterie jelitowe wywołują fermentację laktozy, co zwiększa wytwarzanie gazów i powoduje wydalanie wodnistych stolców.

Zobacz także: Jak wygląda czerniak? Jeśli zauważysz na skórze COŚ TAKIEGO, koniecznie idź do lekarza!

Nietolerancja laktozy nie jest oczywiście jedyną przyczyną odstającego brzucha. Bywa on konsekwencją diety bogatej w produkty o właściwościach wzdymających, czyli przede wszystkim rośliny strączkowe i kapustne (groch, fasola, kapusta, kalafior czy brukselka zawierają oligosacharydy, które są trudne do strawienia przez nasz organizm), niektóre owoce  (jabłka, śliwki, gruszki i winogrona to skarbnica sorbitolu – cukru mogącego powodować wzdęcia) czy napoje gazowane (zawarty w nich dwutlenek węgla dosłownie rozpycha ściany jelit), zamiast których lepiej pić wodę mineralną, nisko- lub średniozmineralizowaną.

Lista przysmaków, które rozpychają nasz brzuch, jest oczywiście znacznie dłuższa. Znajdują się na niej także potrawy smażone, szczególnie na głębokim tłuszczu, zupy zaprawiane śmietaną, alkohol, mocna kawa i herbata oraz produkty wysoko przetworzone (zupki w proszku, gotowe dania, fast-foody).

Jeśli zależy nam na płaskim brzuchu warto również znacznie ograniczyć zużycie soli (której nadmiar zatrzymuje wodę w organizmie i przyczynia się nie tylko do „puchnięcia w pasie”, ale również zapychania tętnic oraz wzrostu ryzyka nadciśnienia) oraz niektórych przypraw, np. curry, ziela angielskiego, liścia laurowego, gorczycy i gałki muszkatołowej.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (4)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Ruda
(Ocena: 5)
2017-11-06 14:23:27

A kto powiedział że brzuch powinien być jędrny i płaski? Mi lekko odstaje i jakoś nie robie dramatu z tego powodu ani nie mam zamiaru sie odchudzać

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-29 02:05:04

Chwalisz sie, cz zalisz? Plaski brzuch robi piekna figure, zgrabna. Jak nie chcesz byc zgrabna to Twoja sprawa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-11-04 10:31:37

Ja mam wzdęcia i brzuch jak balon już ok 30-40 minut po posiłku. Zrezygnowałam z glutenu i pokarmów mlecznych a nadal mam ten problem. To koszmar. Nie mogę zjeść nic przy ludziach bo chwilę potem wyglądam jak w 5 miesiącu ciąży i czuję sie ociężała.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Dobra rada
(Ocena: 5)
2017-11-04 20:56:59

Pij rano wodę przegotowana z cytryna i za pół godziny śniadanie. Wzdęcia albo się zmniejszaja albo całkiem znikaja) - sprawdzone

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1