7 sprawdzonych metod zwalczania porannych nudności w ciąży

Ciążowe nudności to jedna z bardziej uciążliwych dolegliwości nękających przyszłe mamy. Jak sobie z nimi radzić?
7 sprawdzonych metod zwalczania porannych nudności w ciąży
12.01.2011

Badania dowodzą, że na poranne nudności cierpi aż do 80 % kobiet ciężarnych. Za winowajcę takiego stanu rzeczy uważa się rozpoczynającą się „burzę hormonalną”. Najbardziej intensywne mdłości mają miejsce w przypadku pierworódek oraz kobiet w ciąży bliźniaczej.  U większości przyszłych mam mdłości najintensywniej dokuczają rano, nie jest to jednak regułą – zdarza się, że pora dnia nie ma tu znaczenia.

1. Jedz często, ale mało.

To bardzo ważne. Na nasilenie nudności wpływa zarówno przejedzenie, jak i uczucie głodu. Staraj się nawet co 1,5 – 2 godziny sięgać po lekki przekąski.

 2. Unikaj potraw ciężkostrawnych.

Produkty, które będą kłopotem dla ociężałego przewodu pokarmowego, mogą tylko pogorszyć sytuacje. Unikaj więc potraw smażonych, roślin kapustnych, tłustych mięs i ciast. 

objawy ciąży

3. Przekąś coś przed wstaniem z łóżka.

To stara i skuteczna metoda. Zanim wstaniesz z łóżka zjedz kanapkę lub sucharka, popijając to ciepłą herbatą (możesz wcześniej przygotować ją w termosie). Po takiej przekąsce powinnaś poleżeć kilkanaście minut i spokojnie wstać.

4. Zadbaj w diecie o produkty bogate w witaminę B6.

Witamina ta skutecznie łagodzi odruch wymiotny. Odnaleźć ją można w rybach, chudym mięsie, bananach, warzywach.

5. Dużo pij!

Warto pamiętać o codziennym wypijaniu 2,5 l – 3 l płynów. Możesz wybierać wodę niegazowaną, herbatki owocowe, napary z mięty, melisy, rumianku. Staraj się unikać słodkich i gazowanych napojów – nasilają mdłości.  

poranne mdłości w ciąży

6. Postaw na imbir!

Badania wykazały, że korzeń imbiru powoduje znaczne zmniejszenie nudności i wymiotów u 19 z 27 kobiet we wczesnym okresie ciąży. Plusem jest fakt, iż imbir jest bezpieczny dla płodu.

7. Unikaj drażniących zapachów.

W ciąży wyostrzają się wszystkie zmysły, zwłaszcza powonienie. Zaczynają drażnić zapachy, które wcześniej uważałaś za przyjemne. Zapewne wolałabyś, aby na 9 miesięcy  Twój nos został znieczulony. Warto więc unikać zapachów, które wywołują mdłości, starać się nie przebywać z kuchni w trakcie gotowania potraw, a przed snem dokładnie wywietrzyć pokój.

Każda kobieta musi znaleźć swój sposób na mdłości, czasem zdarza się, że niestety nic nie pomaga. Pocieszeniem jest fakt, że w większości przypadków dolegliwości te mijają po 12. tygodniu ciąży. Dodatkowo naukowcy nowojorskiego University of Buffalo udowodnili, że kobiety, które spotkały się w czasie ciąży z nudnościami są o 30% mniej narażone na wystąpienie raka piersi w przyszłości.

Więcej porad związanych ze zdrowiem przeczytasz w specjalnej kategorii.

Komentarze (17)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 14.05.2014 08:17
herbata z mięty to nie jest dobry pomysł, powoduje obkurczanie macicy; nie polecam też zielonej herbaty - już lepiej czarną. A mi, niestety pomaga na mdłości tylko mała filiżanka kawy na czczo - wiem, że to niezdrowe, ale nie wymiotuję i trochę lepiej się czuję.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 27.11.2011 09:28
zazdroszczę ... jestem w 5 tygodniu i już od 3 dni mam nudności , nie wymiotuję ale strasznie mi niedobrze, mam nawet problemy z jedzeniem ale wiem - jeść trzeba - i coś tam zawsze skubnę albo zjem pyszną zupkę od mamy
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 29.01.2011 02:23
Bycie w ciazy to DAR... Wymioty ,nudnosci itp. zaleza od organizmu kobiety.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 15.01.2011 21:54
A ja musiałam popić dosłownie łyczka coca coli odbiło mi się i po mdłościach
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 12.01.2011 18:15
a mi najbardziej pomagała herbata z cytryną. wypiłam, odrazu zwymiotowałam (przez kwas) i już było dobrze.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo