Jak zachować ładną figurę, kiedy spodziewasz się dziecka?

Piękna sylwetka przez 9 miesięcy ciąży? To możliwe!
Jak zachować ładną figurę, kiedy spodziewasz się dziecka?
Fot. Thinkstock
18.05.2016

Ciąży nie da się porównać do niczego innego. Z jednej strony nosimy pod sercem nowe życie i czujemy każdy ruch maleństwa. Z drugiej męczą nas mdłości, napady gorąca, ataki obżarstwa. Zwłaszcza ta ostatnia kwestia może być dla nas zgubna. Tłumaczymy sobie, że „przecież teraz trzeba jeść za dwoje” i że w dniu porodu staniemy się lżejsze o te 20 kilogramów, których nam przybyło przez 9 ostatnich miesięcy.

Niestety, to nie działa w ten sposób. Im mniej będziesz dbać o formę w czasie ciąży, tym trudniej będzie ci wrócić do ładnej sylwetki.

Czy da się zatem zachować piękną figurę, kiedy w naszym brzuszku rośnie maluch? Odpowiedź brzmi: tak. Trzeba to jednak robić z głową.

Zobacz także: Jej brzuch wygląda jak po obfitym obiedzie. A to 6. miesiąc ciąży!

ćwiczenia w ciąży

Fot. Thinkstock

Słuchaj swojego ciała

W czasie ciąży czekają cię zarówno dobre, jak i gorsze dni. Raz będziesz czuła się wyśmienicie i będziesz miała ochotę na długi spacer oraz ćwiczenia rozciągające, innym razem zaś poczujesz, że jedyne co chcesz robić, to leżeć w łóżku. Ważne, żebyś wsłuchiwała się w swoje ciało i jego potrzeby. Nie rób nic na siłę.Intensywność ćwiczeń będziesz mogła zwiększyć po pierwszym trymestrze, kiedy minie ryzyko poronienia.

ćwiczenia w ciąży

Fot. Thinkstock

Ruszaj się raz na godzinę

Wstawaj z łóżka albo znad biurka co 60 minut i przejdź się na krótki spacer. Dzięki temu zaczerpniesz trochę ruchu, poprawisz krążenie krwi, rozciągniesz się. Jednym słowem, twoje ciało będzie w lepszej kondycji.

Jedz zdrowo

Niby banalna rada, ale nie każda przyszła mama pamięta o tym, by racjonalnie się odżywiać. W czasie ciąży tłumaczymy sobie, że przecież musimy spełniać swoje kulinarne zachcianki, bo mamy do tego święte prawo. I faszerujemy się hamburgerami, pizzą, słodyczami. Nie tędy droga. Z uwagi na rosnące w tobie życie, powinnaś jeść lekkostrawne, pełne witamin posiłki. Najlepiej skonsultuj dietę ze swoim lekarzem i pamiętaj, by szerokim łukiem omijać produkty, które uczulają.

ćwiczenia w ciąży

Fot. Thinkstock

Postaw na spacery

Jednego dnia, kiedy pozwoli ci na to kondycja i samopoczucie, wybierz się na dłuższy spacer, następnego dnia pochodź dosłownie przez kilka minut. Jeśli zdecydujesz się pracować przez kilka pierwszych miesięcy ciąży, parkuj samochód odrobinę dalej od biura i przemierzaj ten dystans na piechotę. Regularny ruch jest bardzo ważny.

Nagie kobiety na okładce, czyli historia medialnych ciąż. Od kogo to się zaczęło?

ćwiczenia w ciąży

Fot. Thinkstock

Ćwicz z koleżanką

Poproś, by koleżanka towarzyszyła ci w czasie ćwiczeń. Możecie porozciągać się razem przez 30 minut, albo wspólnie wybrać się na spacer. Będzie ci raźniej, kiedy ktoś będzie ćwiczył razem z tobą.

Joga i pilates

Poród to nie przelewki. Twoje ciało powinno być przygotowane do podjęcia tego nieludzkiego wręcz wysiłku. Dlatego rozważ, czy nie zapisać się na jogę lub pilates, które doskonale cię rozciągną, a przy okazji pomogą zachować ładną sylwetkę i zniwelują napięcie oraz stres.

ćwiczenia w ciąży

Fot. Thinkstock

Czemu ćwiczenia są tak ważne?

Dbałość o sprawność i kondycję w okresie ciąży nie tylko nas odstresuje, ale także pomoże nam szybciej powrócić do dawnej formy. To jednak nie wszystko. Wyćwiczenie mięśni dna miednicy jest szczególnie przydatne podczas porodu – ale także po nim.  Ćwiczenie mięśni Kegla sprawia, że macica po porodzie znacznie szybciej się obkurcza i regeneruje. Zapobiega to również wypadaniu narządów rodnych czy nietrzymaniu moczu w starszym wieku.

Zobacz także: 16-letnia Dżesika walczy z matką o 1000 zł na dzieci! (Sama chce je wydawać)

Komentarze (8)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 18.05.2016 15:22
Ja jestem z już narzeczonym 6 lat, był ze mną kiedy byłam grubsza jest teraz kiedy jestem szczuplejsza. Ale to co ostatnio mi powiedział, załamało mnie. Rozmawialiśmy o dzieciach, o ciąży itd. I on wypalił że jego obrzydzają ciążowe brzuchy, mówi że go to odrzuca że w środku coś sie rusza, że pod koniec ciąży widać jak tam dziecko się przemieszcza, że po porodzie często jest w opłakanym stanie ( jego bratowa mimo mega dbania o siebie ma straszny brzuch :( ) i mówi że nie wyboraża sobie mnie z takim brzuchem. Co robić ?
zobacz odpowiedzi (3)
Anonim (Ocena: 5) 18.05.2016 15:19
Zazdroszczę Wam dziewczyny. Ja przed ciążą ( tak z rok przed) zaczęłam dużo biegać, jeździć na rowerze i schudłam. Załamałam się jak dowiedziałam że jestem w ciąży, przecież tyle co odzyskałam figurę. Postanowiłam że się nie dam, jak nie miałam brzuszka jeździłam na rowerze, chodziłam na siłownię ( delikatne ćwiczenia), później długie spacery, smarowałam się kremami, odżywiałam dobrze, pozwalałam sobie tylko na 1 zachciankę ( słodcze) w tygodniu. I co ? Okazało się że mam problemy z tarczycą ( wyszło hashimoto), woda zaczęła mi się masakrycznie gromadzic, napuchłam cała, rozstępy mam na piersiach, brzuchu, pupie i udach. Przed porodem ważyłam o 15 kg więcej, 5 dni po porodzie zostało 5 kg a ja jak na siebie patrzę to chcę sie schować pod ziemię, tyle dbania o siebie, tyle wysiłku na marne, wyglądam okropnie!!! Nie chcę już mieć dzieci, NIGDY
zobacz odpowiedzi (1)
Gość (Ocena: 5) 18.05.2016 13:57
Jestem w 6 miesiącu przytyłam 4 kg i strasznie boję się kolejnych miesięcy. Mam jakąś obsesję na punkcie wagi, codziennie się ważę rano i wieczorem. Ale myślę że to wina tego że nie mam wsparcia od męża, który wcale nie cieszy się razem ze mną i mam wrażenie że nie chce tego dziecka.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 18.05.2016 08:18
Ja jestem w 6 miesiącu ciąży i przytyłam dopiero 2 kg. Wszystko przez wcześnie wykrytą cukrzycę ciążową (muszę zaznaczyć, że nie byłam w grupie ryzyka - przed ciążą moja waga była prawidłowa, nie mam cukrzyków w rodzinie i jestem przed 30-stką - po prostu pech). Od 18 tygodnia ciąży jestem na diecie cukrzycowej, dzięki której zachowuję figurę. Nie mogę sobie pozwolić na żadne odstępstwo od tej diety (nic słodkiego, przetworzonego, żadnych fast foodów), bo najważniejsze to zdrowie dziecka i przy okazji korzyść dla mnie :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo