Za mundurem panny sznurem? Seksistowska reklama armii!

„Blachary”, czołg i macho w mundurze. Oto przepis na reklamę promującą pracę w armii.
Za mundurem panny sznurem? Seksistowska reklama armii!
04.02.2010

Niestety, obraz kobiet w reklamie potrafi być naprawdę tragiczny – pierzemy, prasujemy, rozmawiamy z proszkiem do prania, a przede wszystkim… jesteśmy traktowane jak bezmyślny obiekt seksualny.

O ile jednak seksistowskie reklamy z nagimi modelkami w kąpieli już nas nie szokują, to najnowsza kampania promocyjna austriackiego wojska – tak. Jej scenariusz jest prosty, stereotypowy i całkowicie pozbawiony klasy:

Na wiejskim podwórku, zaparkowano niezłe, sportowe auto. Na masce siedzi tamtejszy macho, któremu towarzyszy wianuszek dziewczyn, wyraźnie nim zainteresowanych. Ot, takie stereotypowe przedstawienie „blachar”. Nagle rozlega się bojowa muzyka i na plan wjeżdża wojskowy czołg z dumnie wystawioną lufą. Dziewczyny tracą zainteresowanie wiejskim twardzielem. Teraz kręcą je wojskowi w monumentalnej maszynie. Porzucają wyłysiałego macho i biegną za czołgiem. 

W ten sposób austriackie wojsko chciało zachęcić młodzież do wstąpienia w szeregi armii. Autorzy reklamy uważają, że klip był strzałem w dziesiątkę i „jest po prostu genialny”. Feministki jednak nie szczędzą słów krytyki – ich zdaniem to bardzo bolesne przedstawienie stereotypów, a sama reklama jest tandetna i zawstydzająca. Oburzone kobiety zmobilizowały się i wysłały do dowództwa wojska maile protestacyjne. Doszło nawet do tego, że w pewnym momencie sieć komputerowa armii nie wytrzymała przeciążenia. Akcja odniosła skutek, bo chwilę później austriacki minister obrony kazał wycofać klip z emisji. Na szczęście. Reklama była nie tylko niesmaczna i krzywdząca, ale lansowała również przekonanie, że głównym zadaniem żołnierza jest nie obrona ojczyzny, a zdobywanie kobiet.

Źródło: Hanter.pl 

Zobacz także:  

Hitler i Stalin w kampanii przeciwko AIDS!

„AIDS to masowy morderca” to element akcji przestrzegającej niemieckie społeczeństwo przed przygodnym seksem bez prezerwatywy. 

Kliniki aborcyjne będą reklamować się w telewizji!

Brak jakichkolwiek ograniczeń w propagowaniu aborcji i środków antykoncepcyjnych ma zmniejszyć  liczbę ciąż wśród nieletnich.

Polecane wideo

Komentarze (92)
Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 26.05.2010 08:17
mogli do tej reklamy dać jakieś sex laski a nie takie babsztyle wielgachne.;ooo
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 09.02.2010 15:32
„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 08.02.2010 23:02
„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 07.02.2010 12:11
„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 07.02.2010 12:02
„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie