Lista absolutnie zbędnych rzeczy, które niepotrzebnie zagracają Twoje domowe biuro

Porządek wokół to porządek w głowie!
Lista absolutnie zbędnych rzeczy, które niepotrzebnie zagracają Twoje domowe biuro
fot. iStock (Solovyova)
30.12.2020

Masz wrażenie, że dopiero co sprzątałaś, a na Twoim biurku znowu zawitał chaos i bałagan?

Kiedy Twoje biuro tymczasowo przeniosło się do domu, wcale nie jest tak łatwo oddzielić przestrzeń "pracującą" od tej "domowej". Niechcący zaczynasz przekształcać swoje home office w garderobę, jadalnię, a nawet kącik dla dzieci...

Zobacz również: 10 rzeczy, które powinniśmy czyścić codziennie, ale tego nie robimy

Kiedy w miejscu naszej pracy gromadzi się zbyt wiele zbędnych przedmiotów, coraz trudniej jest skupić się na swoich obowiązkach. Oprócz tego, że samo przebywanie w zagraconej przestrzeni jest mało komfortowe (dlatego tak ważne jest, aby w swojej sypialni praktykować minimalizm i zapewnić sobie spokojny sen), to każda z tych rzeczy zaczyna odciągać naszą uwagę od priorytetów. 

Jak to zmienić? Sprawdź, czy nieświadomie popełniasz poniższe błędy.

Jak zorganizować domowe biuro?

Bezsensowne gratisy

W Twoim domu na pewno roi się od bezsensownych breloczków, smyczy czy przypinek, które tak chętnie rozdają sklepy, producenci lub wystawcy na targach. Nie są Ci do niczego potrzebne, ale przecież tak trudno jest odmówić, prawda? Weź każdy z tych przedmiotów do ręki i zastanów się, czy naprawdę chcesz, aby tutaj leżał i zajmował Twoją przestrzeń do pracy.

Przeczytane książki

Okej, domowa biblioteczka cały czas się powiększa, ale czy regularnie przeglądasz pozycje na półkach, aby zredukować ilość książek? Zapewne trudno rozstać Ci się z ulubioną lekturą, która - mimo, że już dawno ją przeczytałaś - zajmuje miejsce na biurku. Oddaj podręczniki, których już nie potrzebujesz osobom, które zrobią z nich użytek i stwórz miejsce na nowe.

Ulotki i paragony

Kolejna lekcja asertywności - nie gromadź w torebce zbędnej makulatury, którą następnie przekładasz na swoje biurko. Jeśli zamierzasz kontrolować swoje wydatki, zainstaluj odpowiednią aplikację lub załóż specjalny notes oraz teczkę, w której będziesz segregować faktury i paragony.

Brudne naczynia

Skupiona na pracy przynosisz do gabinetu kawę, potem kolejną i kolejną... w międzyczasie mała przekąska na talerzu i oczywiście osobna szklanka od soku oraz wody mineralnej. W takim tempie nic dziwnego, że mija dosłownie chwila, a Ty nie masz miejsca na to, aby zapisać ważny numer telefonu.

Wyrób w sobie nawyk sprzątania naczyń OD RAZU (idealny moment na to i tak nigdy nie nadchodzi), a najlepiej wykorzystuj ten sam kubek, aby zrobić sobie kolejną herbatę.

Jeśli możesz, postaraj się w ogóle nie łączyć swojej kuchni z biurem, bo miejsce pracy szybko zacznie kojarzyć Ci się z jadalnią, a nie powinno. Tak łatwiej będzie Ci stawiać granice i odpoczywać, kiedy jest na to odpowiedni czas.

Ubrania na krześle

Kiedy jesteś zajęta i zmęczona, ubrania z poprzedniego dnia często zamiast w szafie lądują na krześle przy biurku (popraw to zdanie, jeśli się mylę). Powstały już nawet memy na ten temat. Tak się składa, że o poranku nie odwieszasz ich ochoczo na wieszak, tylko po kilku dniach tworzy się z nich pokaźna kupka (z której czasem korzystasz, a czasem nie). 

Niektóre kobiety nawet w domu potrafią przebierać się kilka razy! Aby kontrolować ten nawyk, przynajmniej składaj ubrania w ładną kostkę, a brudne rzeczy po całym dniu umieszczaj w koszu na pranie. Gdy tylko uprzątniesz części garderoby z oparcia, zauważysz sporą różnicę. 

Notatki oraz listy to do

Leżące na stole kartki i dokumenty wystarczą, aby spowodować złudne uczucie chaosu i bałaganu. Ustal, że ważne listy to do będą od teraz znajdowały się wyłącznie na przeznaczonych do tego widełkach, tablicy korkowej lub w plannerze (owszem, one bardzo pomagają zaplanować dzień, pod warunkiem, że faktycznie wykreślasz je z kartki, a nie przepisujesz na kolejne dni). 

Wystarczy zgarnąć z wierzchu powyższe "zagracacze" przestrzeni i od razu poczujesz się lepiej.

Jakim typem pracownika jesteś?
Poznaj swoje biurowe ID. SPRAWDŹ >

Zobacz również: Jak posprzątać pokój, aby zapewnić sobie pieniądze, udany związek i karierę? 6 prostych zasad feng shui

Polecane wideo

#strojesienahomoffisie to akcja, która podbija Instagram. O co w niej chodzi?
#strojesienahomoffisie to akcja, która podbija Instagram. O co w niej chodzi? - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 08.01.2021 22:39
Niepiszące długopisy, sterty papierów, kubki po kawie, jest tego sporo :) Od nowego roku mam postanowienie ogarnięcia domowego biura i staram się chować wszystko, czego akurat nie używam. Na podłodze nie walają się segregatory, żeby roomba mogła swobodnie odkurzać.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie