4 niezwykłe ćwiczenia na koncentrację. Przydadzą się na służbowych spotkaniach

Są bardzo przyjemne i przynoszą zaskakujące rezultaty. Spróbujesz?
4 niezwykłe ćwiczenia na koncentrację. Przydadzą się na służbowych spotkaniach
fot. Unsplash (Stephanie Greene)
10.07.2020

Panowanie nad emocjami i natłokiem myśli to nie lada sztuka. Większości osób wydaje się, że nie jesteśmy w stanie mieć nad nimi kontroli, ale w takich sytuacjach z pomocą przychodzi praktyka medytacji. W dzisiejszym zabieganym świecie to prawdziwe zbawienie, zwłaszcza dla pracowników dużych korporacji, którzy na co dzień mierzą się z ogromnym stresem i mają kontakt z dużą ilością klientów, przed którymi chcą wypaść jak najlepiej. Społeczna presja często doprowadza do zawodowego wypalenia i problemów natury psychicznej, co powoli staje się plagą naszych czasów.

Zobacz również: Jak zaakceptować lęk? 4 ćwiczenia, które pomagają odzyskać kontrolę nad życiem

Zanim rozpoczniemy swoją przygodę z procesem stawania się mistrzem ZEN, warto nauczyć się wracać do tu i teraz i skuteczniej realizować swoje cele, dzięki prostym ćwiczeniom na koncentrację uwagi. Z czasem taki nawyk wejdzie Ci w krew i przyniesie niespotykane rezultaty.

Przyjemne ćwiczenia na koncentrację

Magazyn Zwierciadło opublikował 4 proste techniki, które pomagają wyćwiczyć "mięsień" naszej koncentracji. Owszem, to naprawdę da się osiągnąć! Wybierz swoje ulubione i postaraj się wykonywać je chociaż raz dziennie lub przynajmniej przed ważnymi spotkaniami w pracy.

soczewka aparatu

#1 Świadomość przestrzeni

Często zdarza nam się błądzić gdzieś myślami i analizować bez końca. To odbiera nam możliwość doświadczania rzeczywistości w tu i teraz, a przy tym jest bardzo wyczerpujące. Zanim nauczysz się przejmować kontrolę nad swoim umysłem, spróbuj po prostu rozejrzeć się po nowym miejscu, w którym akurat się znalazłaś. Zobacz na własne oczy detale, przedmioty, dekoracje i ludzi. Rozglądaj się świadomie, oddychaj głęboko i oznacz wzrokiem swoje terytorium. Zmierzając na spotkanie z klientem, nie będziesz sprawiała wrażenia oderwanej od rzeczywistości. 

#2 Zmysłowe postrzeganie

Jaki jest najszybszy sposób na przeniesienie się do chwili obecnej z hiperaktywnego umysłu? Doświadczanie wszystkimi zmysłami. Dotknij materiału, z którego zrobione są Twoje spodnie lub sukienka, stołu albo krzesła, przy którym siedzisz i zobacz, jakich wrażeń dostarcza Ci ten kontakt.

Czujesz ciepło, chłód, coś śliskiego, a może miękkiego? Poczuj zapachy wokół siebie i zastanów się, czy są przyjemne. Im więcej sygnałów z zewnątrz rozpoznasz, tym łatwiej będzie Ci się dostosować do otaczającej przestrzeni i oswoić z nią. A do tego Twoja mowa ciała będzie nieskrępowana i naturalna. 

To też dobre ćwiczenie dla osób, które napada nagły niepokój, stres i lęki.

#3 Trzy punkty

Praktykowanie medytacji na wybranym punkcie ma swoje powody. Koncentrowanie uwagi w jednym miejscu przynosi zaskakujące rezultaty i daje nam informację zwrotną, w jakim stopniu potrafimy skoncentrować się na jednej rzeczy bądź czynności w danym czasie. A gdyby tak poszerzyć ten zestaw?

Wybierz jakieś trzy punkty w miejscu, w którym aktualnie się znajdujesz - to może być np. róg stołu, kubek czy element wiszącego obrazu. Przydziel im konkretne numerki i po kolei przywołuj każdy z nich. Żongluj kolejnością, ale za każdym razem powracaj wzrokiem w ustalone miejsce. Na początku możesz pomóc sobie palcem wskazującym.

#4 Wizualizowanie kuli

Na koniec ćwiczenie, które najlepiej wykonać nieco wcześniej, a dopiero w czasie spotkania przywołać tę technikę. Wystarczy popracować trochę z własną wyobraźnią. Wyobraź sobie kulę, w której znajduje się wszystko, co sprawia ci przyjemność. To mogą być te rzeczy, które uwielbiasz oraz te, które są dla Ciebie ważne. Teraz myślami wejdź do środka. Jak się poczułaś?

Zarejestruj, jak Twoje ciało się rozluźnia i jak zachowuje się umysł. Koniecznie zapamiętaj końcowe wrażenie, w którym prawdopodobnie osiągniesz spokój i uczucie bezpieczeństwa. Następnym razem, kiedy poczujesz, że spada Twoja pewność siebie i poczucie wartości, przywołaj ten błogi stan.

medytująca dziewczyna

Zobacz również: Życie w chwili obecnej – dlaczego tak trudno jest nam być tu i teraz?

Polecane wideo

Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana
Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie