Detoks głowy. Te aktywności na kwarantannie są najlepsze dla Twojego zdrowia psychicznego

To najprostsze sposoby, aby oczyścić umysł z negatywnych myśli i niepokoju.
Detoks głowy. Te aktywności na kwarantannie są najlepsze dla Twojego zdrowia psychicznego
Fot. Unsplash
27.04.2020

W ostatnich tygodniach naszym życiem rządzi przede wszystkim pandemia koronawirusa. I to dosłownie, bo COVID-19 zmienił życie milionów ludzi na całym świecie. Utknęliśmy we własnych mieszkaniach, a co jakiś czas wprowadzane są coraz bardziej restrykcyjne obostrzenia, które mają na celu zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się pandemii. Mimo że restrykcje utrudniają nam życie, na szczęście większość osób się do nich dostosowuje, bo ma świadomość, że zostały wprowadzone, aby chronić nasze życie i zdrowie. 

Zobacz również: Koronawirus rozprzestrzenia także panikę i depresję. Psycholog radzi, jak z nimi walczyć

Niestety pandemia odciska piętno także na naszym zdrowiu psychicznym. Wiele osób wyjątkowo źle znosi zamknięcie w czterech ścianach, zwłaszcza jeśli została zupełnie odcięta od bliskich. Nic dziwnego, że w obecnych realiach wiele osób jest narażona na wyjątkowy stres, obniżony nastrój, a nawet stany lękowe oraz depresyjne. Dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć, jak z nimi walczyć. Możesz spróbować od narzędzi, które masz pod ręką we własnym mieszkaniu. Wprowadź w życie poniższe wskazówki, a będziesz w stanie oczyścić umysł z negatywnych myśli i utrzymać psychiczną równowagę, która obecnie jest nam potrzebna bardziej niż kiedykolwiek. 

Jak zadbać o zdrowie psychiczne podczas pandemii koronawirusa?

Fot. Unsplash.com

Jak zadbać o zdrowie psychiczne podczas pandemii koronawirusa?

Wyłącz telefon 

Zdaniem psychologów najważniejsza zmiana, jaką powinno się wprowadzić w życie to znaczne ograniczenie czasu poświęcanego na ciągłe sprawdzanie newsów. To tylko zwiększa poziom stresu i niepokoju, a w dodatku sprzyja tzw. zarażeniu emocjonalnemu, czyli fenomenowi, który objawia się jako rozprzestrzenianie się emocji z jednej lub kilku osób na inne. Zatem spróbuj powstrzymać się przed nawykiem sięgania po telefon co 5 minut, a zamiast tego zajmij swoją głowę czymś innym. 

Weź sprawy w swoje ręce 

I to dosłownie. W obecnych realiach, gdy kontakt z drugim człowiekiem, a co za tym idzie dotyk jest niemożliwy, to niesamowicie istotne. Zdaniem naukowców dotyk ludzki powoduje, że kora okołooczodołowa przekazuje emocje, takie jak współczucie i miłość. Warto więc czymś go zastąpić. Psychologie radzą wypróbować rytmiczne ruchy dłoni, np. podczas ugniatania ciasta, krojenia warzyw, szycia, robienia na drutach czy grania na instrumentach. 

Ćwicz, ale nie ścigaj się z samą sobą 

Aktywność fizyczna wciąż pozostaje jednym z najlepszych sposobów na zachowanie dobrego samopoczucia oraz równowagi psychicznej. Oczywiście nie oznacza to, że lekarstwem na depresję jest usłyszenie od kogoś złotej rady w stylu: “Idź pobiegać” i wprowadzenie jej w życie, ale fakt, że ruch i aktywność mogą pozytywnie wpłynąć na nastrój jest niezaprzeczalny. Potwierdza to szereg badań, np. to z 2018 roku przeprowadzone przez naukowców z Boston University. Wykazali oni, że joga może być z powodzeniem stosowana w walce ze stanami lękowymi i depresją, jako że pomaga regulować oddech, zwiększać gibkość i siłę, a nawet zmniejszać ból. Możesz oczywiście postawić na inne ćwiczenia, ale bez względu na to, na jaki trening się zdecydujesz pamiętaj, że kwarantanna wcale nie jest od tego, aby zbudować formę życia i wyjść z niej 10 kg chudszą albo z sześciopakiem na brzuchu. Nie ścigaj się ani z fit influencerkami na Instagramie, ani z samą sobą. Rób to, na co masz siłę i ochotę. 

Przypomnij sobie zabawy z dawnych lat 

Pamiętasz jeszcze te czasy, gdy rozrywkę trzeba było zorganizować sobie samemu? Gdy gry komputerowe i konsole wcale nie były tak łatwo dostępne, nie mówiąc już o mediach społecznościowych czy Netflixie? Jeśli zdążyłaś już o nich zapomnieć na pewno zapomniałaś także, jak wiele frajdy potrafią sprawić retro gry i zabawy. Układanie puzzli, rozwiązywanie sudoku czy krzyżówek, gra w karty memory – te zajęcia nie tylko zajmują niespokojne i negatywne myśli, ale też pomagają rozwijać umysł i pamięć. W dodatku zapewniają ci poczucie satysfakcji i radości z osiągniętych rezultatów.  

Rysuj, maluj, bazgraj 

Weź do ręki ołówek, kredki, długopisy czy pędzel - cokolwiek, na co masz ochotę i daj się ponieść temu, co gra ci w duszy. Niech twój umysł błądzi bez celu, a twoja dłoń podąża za nim, wędrując po czystej kartce papieru. Takie rysowanie to świetne ćwiczenie na oczyszczenie umysłu i wyzbycie się wszelkich negatywnych i toksycznych myśli. Rezultaty mogą cię naprawdę zdziwić! 

Zobacz również: Męczą Cię wyjątkowo intensywne i dziwne sny? Nie jesteś sama. Wszystkiemu winna kwarantanna

Polecane wideo

Zdjęła koronę i poszła pomagać. Miss Anglii wraca do zawodu lekarki, by leczyć zakażonych
Zdjęła koronę i poszła pomagać. Miss Anglii wraca do zawodu lekarki, by leczyć zakażonych - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie