Jak obniżyć niepokój związany z koronawirusem? 6 medytacyjnych metod od eksperta

Strach i niepokój zabierają mnóstwo życiowej energii. Warto nauczyć się nad nimi panować.
Jak obniżyć niepokój związany z koronawirusem? 6 medytacyjnych metod od eksperta
fot. iStock (Deagreez)
19.04.2020

Nie musisz należeć do grona osób lękowych, aby wyjątkowo trudno znosić nową sytuację, która właśnie ma miejsce. Strach przed nieznanym i brak wytłumaczenia dla wydarzeń, o których słyszymy w mediach, powodują objawy psychosomatyczne i zaburzają istotne poczucie bezpieczeństwa. Jest to groźne dla zdrowia psychicznego, zwłaszcza wtedy, gdy negatywne emocje trzymamy w sobie. Zastanów się, na jakim etapie niepokoju spowodowanego epidemią jesteś? Jeżeli budzisz się o 4 nad ranem, ponieważ statystyki nie dają Ci spać, zdecydowanie trzeba nad tym popracować. Zbuduj codzienne nawyki, które pomogą Ci okiełznać ten natłok myśli.

Zobacz także: Rihanna wspiera ofiary przemocy domowej. Połączyła siły z prezesem Twittera

Wypuść to z powietrzem

Niepokój wytwarza stresującą energię zarówno w Twojej głowie jak i ciele, jak tłumaczy ekspertka medytacji, Jody Shield. Oddychanie jest bardzo ważne, ponieważ pozwala tej energii swobodnie krążyć. Weź głęboki wdech nosem, po czym wizualizuj, jak wypuszczasz całe napięcie wraz z powietrzem. Potraktuj też lęk jako oczekiwanie na nowe. Nie pozwól na zamrożenie emocji w ciele - tylko ruch sprawi, że cokolwiek się zmieni.

Oczyść swój umysł

Jody Shield podpowiada, aby kupić specjalny notes, w którym będziesz swobodnie zapisywała swoje myśli i stany umysłu. Słowa umieszczone na kartce sprawiają, że - przynajmniej na jakiś czas - odciążamy od nich swoją głowę. Możesz w ten sposób wyrzucić z siebie negatywną energię i nie wracać już do niej.

Zobacz także: Czy film może zastąpić psychoterapeutę? Obejrzyj i przekonaj się, przed czym uciekasz w życiu

Odpuść w końcu

Najlepsze rzeczy dzieją się wtedy, kiedy w końcu zdecydujemy się, aby zaakceptować rzeczywistość taką, jaką jest. Nie wypieraj problemu, ale też nie denerwuj się na to, na co nie masz wpływu. Jody Shield radzi, aby położyć się z zamkniętymi oczami i powtarzać w myślach lub na głos: Odpuszczam. Poddaję się. Jestem obserwatorką tego, co się dzieje. Ciało w końcu zacznie się rozluźniać. 

Sztuczka z obojczykiem

Zwiń dowolną dłoń w pięść i zacznij opukiwać nią swój obojczyk, jednocześnie skupiając się na spokojnym oddechu. Ta technika pomaga na blokadę oddechu, spowodowaną lękiem. Umożliwia otwarcie dróg oddechowych, aby tlen mógł szybciej dostać się do organizmu

- wyjaśnia ekspertka.

Zobacz także: Koronawirus rozprzestrzenia także panikę i depresję. Psycholog radzi, jak z nimi walczyć

Bądź tu i teraz

Przy natłoku myśli ciężko o obecność w chwili teraźniejszej. Są różne sposoby na to, aby przywołać swojego ducha do rzeczywistości: ćwiczenia fizyczne, posługiwanie się zmysłem dotyku czy medytacja. Również śpiewanie mantr jest praktykowane jako droga do tu i teraz. Uważność sprawia, że łatwiej jest obserwować swoje myśli i uporządkować je. Powtarzaj do siebie często: Jestem.

Zrelaksuj się na maksa

Po skończonych obowiązkach udaj się do wanny pełnej piany, a wieczorem obejrzyj zabawny film. Nie przepadasz za tym? Wybierz swoje ulubione sposoby na relaks, aby zrobić sobie przyjemność i zapomnieć o całej tej sytuacji. Jeśli nie możesz się zdecydować, przejrzyj Internet w poszukiwaniu ulubionych nawyków gwiazd. I każdego dnia powtarzaj w myślach pozytywne afirmacje.

Zobacz także: Chłopak nie chce się ze mną widywać w czasie kwarantanny. Czy to normalne?

 

Źródło: marieclaire.co.uk

Polecane wideo

Najlepsze muzyczne sceny w historii kina. Na ich widok można dostać gęsiej skórki, a nawet wzruszyć się do łez
Najlepsze muzyczne sceny w historii kina. Na ich widok można dostać gęsiej skórki, a nawet wzruszyć się do łez - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie