Zara to czołowy sklep marki Inditex, w którego skład wchodzą także sieciówki takie jak Stradivarius, Oysho czy Bershka. Marta Ortega Pérez, córka założyciela modowego giganta, Amancio Ortegi, objęła stery w firmie w kwietniu 2022 r. i od tamtej pory zdążyła już wprowadzić wiele zmian. Na największe jednak przyjdzie jeszcze pora, a mają one dotyczyć bezpośrednio Zary.
Zobacz także: Polacy żyją coraz oszczędniej. Na zakupach odmawiamy sobie zwłaszcza dwóch rzeczy
Inditex z założenia produkuje odzież, obuwie i dodatki dla osób średniozamożnych. Dzięki tej koncepcji firma stała się gigantem na rynku i generuje ogromne zyski. Te znacznie się zwiększyły, kiedy stery w firmie przejęła po swoim ojcu Marta Ortega Pérez. Jak podaje businessinsider.com.pl, kierunek, jaki planuje obrać, może zrewolucjonizować Zarę. Nowa szefowa chce zrezygnować z pozycjonowania sklepu jako sieciówki, która oferuje tzw. szybką modę. Za to dąży, aby stał się marką premium. Zara już teraz wprowadziła wyższe ceny produktów, co bardziej niż kryzysem ekonomicznym jest podyktowane celami wizerunkowymi. W wywiadzie dla „Financial Times” Marta Ortega Pérez o swoich planach mówiła następująco:
Krótko mówiąc, moim celem jest utrzymanie i dalsze budowanie jakości, jakości, jakości w każdym aspekcie firmy.
Co sądzisz o koncepcji nowej szefowej firmy Inditex?
Zobacz także: Najmodniejszy zawód XXI wieku. O tej pracy marzy co trzecie amerykańskie dziecko
Źródło: businessinsider.com.pl