SXO w praktyce, czyli połączenie SEO i UX

Branża marketingowa rozwija się w zawrotnym tempie, przez co trudno być na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami oraz trendami.
SXO w praktyce, czyli połączenie SEO i UX
fot. pixabay.com
05.07.2022

Są jednak agencje, które wprowadzają nowe usługi dla właścicieli biznesów e-commerce, odpowiadające na wszelkie zapotrzebowania rynku. Jedną z nich jest usługa SXO. Wyjaśniamy, czym jest w praktyce.

SXO to połączenie dwóch terminów: SEO i UX, czyli pozycjonowania stron WWW z doświadczeniami odbiorców. Dzięki temu możesz liczyć na więcej odwiedzin Twojej witryny oraz dłuższy czas pobytu na niej użytkowników.

SXO, czyli podejście holistyczne

SEO i pozycjonowanie to bardzo ważne pojęcia. Przekładają się na strategię zdobywania nowych klientów poprzez ruch organiczny, a więc pochodzący z internetowych wyszukiwarek. SEO od początków swojego funkcjonowania w świecie marketingu internetowego nastawione było na zwiększenie ruchu organicznego na poszczególnych stronach. Oczywiście sposoby pozycjonowania ulegały modyfikacjom, a na rynku pojawiły się coraz to nowsze narzędzia pozwalające na dogłębną analizę i automatyzację pracy. Obecnie podejście to uległo zmianie poprzez SXO, czyli uwzględnienie w całym procesie wrażeń klientów. Za sprawą takiego holistycznego podejścia można liczyć na wiele korzyści: większy ruch na Twojej witrynie, lepszą pozycję w wyszukiwarce, a także pełne zadowolenie klientów z pobytu na stronie i np. dokonania zakupu.

Od czego rozpocząć działania SXO?

Dobrze opracowana strategia marketingowa, opierająca się na SEO i UX, w zauważalny sposób wpłynie na rozwój Twojego biznesu - przyniesie bowiem większe zyski. Aby mieć pewność skuteczności działań, warto oddać to zadanie w ręce specjalistów z danego zakresu i zdecydować się na współpracę z agencją, której specjalnością jest pozycjonowanie sklepów czy innych witryn internetowych. 

Kampanię SXO rozpoczyna szereg czynności typowych dla obsługi SEO, czyli: audyt techniczny witryny, audyt  UX i audyt profilu linkowania. Na podstawie danych specjaliści będą mogli określić kierunek oraz zakres strategii marketingowej nastawionej na SEO i UX. Agencja może zająć się również pozycjonowaniem strony pod daną lokalizację i te działania również połączyć z optymalizacją UX.

SXO - od teorii, do praktyki

Z racji, że SXO to synergia działań, w tym samym czasie działają specjaliści SEO - naprawiają błędy i ulepszają funkcjonowanie strony, a także specjaliści UX, czyli User Experience. W ich gronie znajdują się również analitycy mierzący CTR - czas pobytu na stronie oraz powroty do wyników wyszukiwania. Co daje takie współdziałanie? Na jakie efekty możesz liczyć? Mogą być różne, gdyż wszystko zależy od specyfiki Twojego e-biznesu, np.:

  • wyższy poziom sprzedaży – jeśli strona generuje spory ruch i świetnie działa, po prostu będzie sprzedawać więcej;
  • większa konwersja – czyli różne akcje podejmowane przez użytkownika - nie musi być to tylko sprzedaż, ale również pobranie darmowego e-booka, zapisanie się do newslettera;
  • mniej porzuconych koszyków – wszystko dzięki temu, że struktura Twojej strony będzie czytelna i uporządkowana. Klient wówczas dużo chętniej doda produkt do koszyka;
  • powracający klienci – ze względu na pozytywne wrażenia klient chętniej skorzysta z Twojej oferty przy następnej okazji. Nie będzie szukać produktów u konkurencji; 
  • budowanie lub poprawa wizerunku marki – pozytywne wrażenia odbiorcy przekładają się na budowę branżowego autorytetu. 

UX - o tym nie możesz zapomnieć

Na wyniki sprzedażowe wpływa wiele czynników, m.in.: szybkość ładowania strony na wszystkich urządzeniach, dostępność asortymentu, intuicyjna nawigacja, poprawne, przystępne treści, ale również wrażenia, jakie użytkownik odczuwa po wejściu na daną witrynę. Podczas tworzenia treści oraz prowadzenia swojej strony należy zatem pamiętać o UX.

Jeśli Twoim założeniem będzie lokalne pozycjonowanie, musisz zadbać o to, by w treści nie zabrakło fraz kluczowych z nazwą miasta lub regionu. Bardzo ważną kwestią jest tu linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także założenie, uzupełnienie oraz bieżące aktualizowanie wizytówki Google.

SXO dla Twojej firmy

Zastanawiasz się, czy warto postawić na działania SXO w swojej firmie? Pamiętaj, że nie tylko wpływają one na pozycję w wyszukiwarce i przyciągają nowych klientów, ale przede wszystkim dbają, by każdy z nich bez problemu, intuicyjnie, wygodnie znalazł to, czego szuka. Dzięki temu zwiększy się poziom konwersji, a przez to wzrosną obroty Twojego przedsiębiorstwa. 

Jeśli masz pewne obawy i nie wiesz, czy sam poradzisz sobie z tym zadaniem, zgłoś się do wybranej agencji SEO, oferującej usługę SXO. Podczas bezpłatnej konsultacji uzyskasz potrzebne informacje - będziesz wiedział, jakie działania okażą się najlepsze dla Twojej strony internetowej.

Komentarze (4)
Ocena: 4 / 5
gość (Ocena: 5) 06.07.2022 15:27
mózg mnie rozbolał. a gdyby tak rzucić wszystko i zamieszkać w górskiej szopie bez prądu i tych waszych markatingów?
odpowiedz
Zgred (Ocena: 1) 06.07.2022 09:53
Nie ma czegoś takiego jak SXO. Jest SEO i UX oddzielnie i z tego można zrobić CRO.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 06.07.2022 02:40
Kolejny artykuł sponsorowany? Kiedy zacznie oznaczać jako reklamę?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie