Czy lajki na Facebooku mają znaczenie?

Czy pozyskanie dodatkowej liczby lajków na stronie ma sens?
Czy lajki na Facebooku mają znaczenie?
Fot. pexels
27.05.2022

Każdy, kto prowadzi fanpage na Facebooku stara się pozyskać jak największe grono odbiorców. Aby do nich dotrzeć należy najpierw wypromować stronę. Im więcej osób o niej wie i ją obserwuje, tym większy będzie zasięg strony. Z tego względu autorzy gorączkowo starają się pozyskać polubienia strony, komentarzy i postów. Czy lajki na Facebooku rzeczywiście są potrzebne i jakie mają znaczenie dla naszego fanpage'a?

Lajki na Facebooku - co to jest?

Lajki na Facebooku to nic innego jak polubienia: strony, dodawanych postów lub komentarzy. Spolszczona nazwa wzięła swój początek oczywiście z angielskiego "like" (lubić). Pod każdym postem czy komentarzem na Facebooku znajdziemy przycisk "lubię to", który kliknąć mogą wszyscy użytkownicy serwisu, wyrażając tym samym swoje zainteresowanie lub aprobatę dla poruszanego tematu.

Dla kogo jest i czemu służy fanpage?

Oprócz lubienia komentarzy i postów twórcom głównie zależy na polubieniach fanpage'a, czyli strony, którą prowadzi autor. Po co zakładać fanpage i jakie treści możemy na nim znaleźć? Fanpage jest stroną (profilem) określonej firmy, marki czy organizacji. Na Facebooku znajdziemy miliony różnych fanpage. Obecnie praktycznie każda marka ma już swój fanpage, który regularnie prowadzi. Na profilu zamieszczać można informacje o aktualnych promocjach, można promować markę, jej twórców i prowadzić bezpośrednią interakcję z użytkownikami. Dzięki możliwości komentowania w prosty sposób możemy poznać opinie i problemy, z jakimi zmierzają się grupy naszych odbiorców.

Jakie branże mogą prowadzić fanpage?

Praktycznie nie ma dziedziny i tematyki, w której fanpage by się nie sprawdził. Najpopularniejsze strony to marki odzieżowe, a także gastronomia, turystyka czy sklepy spożywcze. Bardzo popularne są także strony samodzielnych twórców i influencerów, a także szeroko pojęty coaching. To przeróżnego rodzaju specjaliści, fachowcy, doradcy czy na przykład podróżnicy. Na fanpage’u możemy prowadzić relację z codziennego życia, łącząc ją ze wstawkami edukacyjnymi i informacyjnymi, z zakresu naszej specjalności.

Po co zwiększać ilość lajków na fanpage'u?

Czy pozyskanie dodatkowej liczby lajków na stronie ma sens? A może wystarczy ograniczyć się do aktualnych użytkowników i tylko wśród nich wypromować stronę? Oczywiście, że każde dodatkowe polubienie jest ważne i napędza zainteresowanie strony. Fanpage na Facebooku to forma reklamy. Dzięki większemu zainteresowaniu mamy możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców i pozyskania nowych Klientów.

Jak zwiększyć lajki na Facebooku?

Pierwszym krokiem jest wypromowanie strony wśród swoich znajomych, użytkowników i zainteresowanych tematyką osób. Po pierwsze warto zaprosić do polubienia strony swoich znajomych, rodzinę, przyjaciół. Poproś ich także o dalsze wypromowanie strony wśród swoich znajomych. Jeśli prowadzisz branżę usługową informację o fanpage'u rozpowszechnij wśród swoich klientów. Umieść nazwę strony na witrynie internetowej, ulotkach czy wizytówkach.

Kiedy już wszyscy aktualnie zainteresowani Twoją stroną dowiedzieli się o Twoim fanpage'u, należy zwiększyć zasięg na dalszych odbiorców. W tym celu warto przeprowadzić na przykład ciekawe konkursy z nagrodami. Warunkiem uczestnictwa powinno być polubienie postu, strony, a także udostępnienie treści. Im większa ilość udostępnień, tym większy zasięg odbiorców.

Czy wszystkie nowe lajki to nowi klienci?

Czy fakt, że nasza strona z dnia na dzień zyskała stu nowych fanów, oznacza to, że firma równocześnie zyskała stu nowych Klientów? Niestety nie. Często użytkownicy lajkują strony, które miały jeden ciekawy post (zabawna treść, atrakcyjne zdjęcie). Mogą być oni zupełnie nie zainteresowani naszą branżą. Lajki na Facebooku nigdy nie przełożą się bezpośrednio jeden do jednego na realne zainteresowanie naszymi usługami. Pomimo tego ich ilość zdecydowanie polepsza odbiór naszej strony w Internecie i zasięgi.

Przykład? Załóżmy, że jesteś właścicielem luksusowej marki samochodów. Kiedyś Twój fanpage polubiła młoda 20-letnia dziewczyna, bez prawa jazdy. Ogólna tematyka branży zupełnie jej nie interesuje, nie zamierza także kupować samochodu z Twojego salonu. Pewnego dnia ogłaszasz konkurs, w którym jako wygraną proponujesz darmowy przejazd najnowszym autem, wprost z salonu producenta. Dziewczyna bierze udział w konkursie, z myślą o przekazaniu ewentualnej wygranej swojemu chłopakowi. Udostępnia post, który dociera do 300 innych osób (znajomych dziewczyny). Wśród nich znajdzie się 10 potencjalnych Klientów Twojej marki.

Algorytm Facebooka

Ilość lajków, niezależnie czy pochodzą od realnych użytkowników, czy pustych kont, ma także realny wpływ na cały algorytm Facebooka i dobór reklam. Zwiększone zainteresowanie naszym profilem może pomóc wypromować go wśród innych użytkowników, prezentując reklamy naszej strony. Lajki na Facebooku zwiększają także zasięg strony. Od jakiegoś czasu Facebook ucina zasięgi stron, które prezentują małą aktywność, lub nie wzbudzają dużego zainteresowania. Może okazać się więc, że nasz post nie dotrze nawet do połowy osób, które mają polubioną naszą stronę.

Jak widać lajki na Facebooku są bardzo efektywną promocją strony i warto w nią zainwestować. Pomogą one wypromować naszą markę, a także zadbają, aby nie zginąć w sieci.

Materiał partnera

Osobowość jak na dłoni. Co paznokcie mówią o Twoim charakterze?
Osobowość jak na dłoni. Co paznokcie mówią o Twoim charakterze? - zdjęcie 1
Komentarze (21)
Ocena: 4.76 / 5
gość (Ocena: 5) 27.05.2022 23:41
Kto w 2022 używa fejsbuka? Chyba już tylko wapno.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.05.2022 21:19
Co macie kto gra w Minecraft na rgmc.pl
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.05.2022 21:18
Bardzo dobrze i bardzo fajnie
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.05.2022 21:18
W dobrze a co u ciebie
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.05.2022 21:18
Elo jak tam
odpowiedz

Polecane dla Ciebie