Jak zadbać o siebie, gdy jesteś wyjątkowo zapracowana?

Napięty grafik wcale nie musi niszczyć Twojego zdrowia i samopoczucia.
Jak zadbać o siebie, gdy jesteś wyjątkowo zapracowana?
fot. Unsplash (Laura Chouette)
01.07.2021

W natłoku codziennych obowiązków i licznych spraw do załatwienia łatwo można poczuć się przytłoczonym. Nie ma to żadnego związku z brakiem ambicji lub lenistwem.

Każdemu zależy na dobrych wynikach i efektach swojej pracy, ale żeby mieć do tego siłę i energię, nie wolno zapominać o sobie.

Zobacz również: Jak powinien wyglądać dzień szczęśliwego człowieka? Ekspertka zdradza sposób na zagospodarowanie 24 godzin

Niezależnie od tego, czy pracujesz zdalnie, czy w biurze, zdarza Ci się zapewne utknąć pośród listy niezrealizowanych zadań i zrezygnować z priorytetów: treningu, jedzenia albo spotkania ze znajomymi. Odpowiadasz wtedy po prostu: Nie mam teraz na to czasu.

Często niepotrzebny stres i napięcie odbijają się na naszym zdrowiu psychicznym oraz fizycznym. Napięty grafik nie musi jednak niszczyć Twojego samopoczucia, jeśli odpowiednio o siebie zadbasz.

Jak zadbać o siebie, gdy jesteś zapracowana?

#1 Nigdy nie rezygnuj z posiłku

Niezależnie od tego, ile masz tego dnia do zrobienia, tego aspektu nie możesz pomijać. Inaczej nie będziesz miała siły do realizacji ważnych zadań. Obowiązki nie mogą być ważniejsze od jedzenia!

Pominięcie przerwy na lunch przyniesie odwrotny efekt i dodatkowo sprawi, że będziesz miała ochotę na kaloryczne przekąski w ciągu dnia 

- tłumaczy portal womenshealthmag.com.

Możesz odpowiednio wcześniej przygotować sobie mniejsze posiłki: koktajl, jogurt albo owoce.

#2 Ostrożnie z kawą i energetykami

W wirze obowiązków i osłabienia pracą zdarza się, że to nasze jedyne napoje. Wydaje nam się, że dzięki temu będziemy mieć "więcej energii".

Tak naprawdę naturalna motywacja bierze się ze zdrowej diety i ćwiczeń. Kontroluj ilość spożywanych energetyków i kofeiny, aby nie odbiło się to negatywnie na Twoim zdrowiu oraz śnie.

#3 Nawadniaj się

Warto pamiętać o tym każdego dnia (zwłaszcza latem!), ale i przy wzmożonym wysiłku umysłowym. Gdy jesteśmy zajęci, bardzo łatwo to zaniedbać, dlatego najlepiej spraw sobie ładną butelkę, którą będziesz tylko uzupełniać filtrowaną wodą. Możesz wrzucić do środka cytrynę, miętę lub ogórka.

Odpowiednie nawodnienie organizmu sprzyja koncentracji, dlatego najlepiej zainstaluj sobie w telefonie aplikacje, która przypomni Ci o tym.

#4 Zaplanuj spotkanie z siłownią

Skoro jesteś w stanie zaplanować spotkanie z klientem na konkretną godzinę, dlaczego tego samego nie zrobić z treningiem? Nie zostawiaj dbania o swoje zdrowie na ostatnią chwilę, tylko wyznacz dokładną porę, o której spotkasz się ze swoją matą do ćwiczeń. Będziesz zaskoczona, jak krótki wysiłek poprawi Twoją efektywność. Miej już przygotowany strój i potrzebny sprzęt. 

#5 Odbierz telefon służbowy na spacerze

Zamiast kolejną godzinę siedzieć przy biurku, zabierz ze sobą telefon i porozmawiaj w jakimś cichym miejscu na zewnątrz. Najlepiej tam, gdzie jest zielono.

Zieleń pozytywnie działa na nasze zmęczone oczy, a naturalne otoczenie doda nam sił i oderwie od codziennej rutyny. Po rozmowie skup się na swoim oddechu i wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających.

#6 Pamiętaj o suplementach

Podczas intensywnego wysiłku warto wspomagać się suplementami, które chronią nasz mózg, serce oraz układ nerwowy. Postaw na magnez z witaminą B6, potas czy kwasy tłuszczowe omega-3.

Może macie własne sposoby na zadbanie o siebie w czasie natłoku obowiązków?

Zobacz również: Już nie małżeństwo i posiadanie dzieci. Oto prawdziwe OBOWIĄZKI każdej kobiety

Polecane wideo

Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana
Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana - zdjęcie 1
Komentarze (10)
Ocena: 4.5 / 5
gość (Ocena: 5) 20.07.2021 22:37
Żeby mieć czas na odpoczynek, wspomagam się roombą, zmywarką i robotem kuchennym. To usprawnia domowe obowiązki, nie zaczynam drugiego etatu po powrocie do mieszkania :)
odpowiedz
Milena (Ocena: 5) 08.07.2021 10:33
W ostatnim czasie sama jestem dość mocno zapracowana. Nie mam czasu praktycznie na nic.. Dobrze, że zdecydowałam się zamówić dietę pudełkową foodbox blue to przynajmniej każdego dnia jem zdrowo. Gdyby nie ten catering pewnie jadłabym w biegu jakieś niezdrowe żarcie.
odpowiedz
Udostępnij (Ocena: 5) 03.07.2021 20:24
Indywidualny numer konta bankowego zrzutki do wpłat przez internet, banku i poczcie: 25 1750 1312 6880 4169 4634 0079 odbiorca przelewu: zrzutka.pl tytuł przelewu: Adam i Ela wpłaty zagraniczne PL 25 1750 1312 6880 4169 4634 0079 Prócz pomocy finansowej rodzina potrzebuje środków czystości oraz innych rzeczy.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 02.07.2021 18:31
Gdy mam duzo obowiązków, stosuje wit C oraz magnez dla dodatkowych sił , co sprzyja urodzie, co można zrobić, tylko wziąć prysznic, po prostu żel z aloesu czy szampon z aloesu, włosy rosną, rzęsy też. No co możemy zrobić gdy nie ma czasu ...jaka siłownia?
odpowiedz
Marcelina (Ocena: 5) 01.07.2021 20:15
Po pracy. np w piątek po wypłacie nawet gdybym była nie wiem jak zmęczona idę na piwo albo coś . Nie jestem brzydka . Na codzień smaruje buzie dermotanem bo i w pracy tez można się zaorać. Chce wyjść w piątek to już w środę najwyżej w czwartek smaruje buzie tym specyfikiem i jakoś. żyje PO takim piątkowym wyjsciu na drugi dzień może jestem zmęczona ale zadowolona więc nie żałuje ze wyszłam . Naprawdę szkoda mi tych co ze wg na wygląd albo dla pracy odmawiają sobie chwil radości , rozrywki , zabawy czy poznania ciekawych ludzi . `Nie wiem jak wy ale wydaje mi się ze żyjemy w czasach gdzie dziewczyny a raczej większość stała się niewolnikami wyglądu i zamiast korzystać z życia stoją godzinami przed lustrem i patrząc na siebie krytycznie. katują się albo nudzą przed tv
odpowiedz

Polecane dla Ciebie