Ile naprawdę zarabiają polscy influencerzy? Te kwoty mogą zwalić z nóg

Gwiazdy internetu zgarniają majątek za same wyświetlane reklamy.
Ile naprawdę zarabiają polscy influencerzy? Te kwoty mogą zwalić z nóg
fot. Unsplash
26.06.2021

Dzisiaj internetowi influencerzy mają o wiele większą siłę oddziaływania na opinie, decyzje czy poglądy swoich odbiorców, niż znani z mediów tradycyjni celebryci.

Uchodzą za bardziej wiarygodnych, autentycznych i prowadzą podobny do młodych ludzi styl życia. Można powiedzieć, że są dla nich na wyciągnięcie ręki.

Zobacz również: Magazyn „Forbes Women” wyłonił 50 najlepszych kobiecych marek osobistych w Polsce. Wśród nich Julia Wieniawa, Iga Świątek i Sanah

Nic dziwnego, że z powodu tak potężnego wpływu na internautów coraz więcej firm oferuje im wysokie wynagrodzenia w zamian za reklamę czy pokazanie jakiegoś produktu

Ile zarabiają youtuberzy w Polsce?

W dzisiejszych czasach prowadzenie swojego profilu w social mediach jest normalnym sposobem na dobry zarobek. Gwiazdom YouTube'a z łatwością udaje się połączyć własną pasję z generowaniem satysfakcjonujących zysków. Często jednoosobowa marka rozrasta się do potężnego zespołu specjalistów, dbających o każdy detal ich perfekcyjnego wizerunku. 

Należy jednak zauważyć, że posiadanie własnego kanału w sieci nie równa się pracy na etat, więc wynagrodzenie nie jest stałe i zależy od wielu czynników.

Składają się na nie sponsorowane publikacje, płatne subskrypcje, wyświetlane reklamy, wpłaty od fanów na rozwój działalności czy tzw. merch, czyli własne produkty i gadżety.

Jak się okazuje, miliony wyświetleń nie mają tutaj nic do rzeczy, bowiem na samych odsłonach nie zarabia się praktycznie nic. W pierwszej kolejności należy zadbać o monetyzację filmów, ale taka możliwość pojawia się dopiero po osiągnięciu poziomu tysiąca subskrypcji. Wówczas twórca otrzymuje wynagrodzenie za wyświetlenia reklam w trakcie jego opublikowanego wideo.

Na jakie kwoty mogą liczyć najpopularniejsi vlogerzy? 

Na youtubowych reklamach najwięcej zarabiają twórcy treści rozrywkowych, które generują najwięcej wyświetleń. Średni miesięczny przychód wśród topowych twórców to 28 500 zł. Na drugim miejscu są gamerzy z zarobkami na poziomie 24 700 zł miesięcznie, najmniej miesięcznie zarabiają youtuberki publikujące wideo o tematyce beauty i lifestyle

- tłumaczy businessinsider.com.pl za: LifeTube. Ta ostatnia branża może liczyć na średnie miesięczne dochody z reklam o wysokości 8400 zł. 

Kolejnym źródłem zysku są liczne współprace z markami, czyli lokowanie ich produktów w nagraniach lub na zdjęciach, testowanie i recenzje, kampanie. Jak podaje businessinsider.com.pl, z takiej jednorazowej współpracy można wyciągnąć nawet do 250 tysięcy złotych.

Robi wrażenie?

Zobacz również: Jak wygląda praca asystentki influencera? Nie jest łatwo, trzeba mieć charakter

Polecane wideo

Metamorfoza WERSOW. Jak kiedyś wyglądała najpopularniejsza influencerka w Polsce?
Metamorfoza WERSOW. Jak kiedyś wyglądała najpopularniejsza influencerka w Polsce? - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 26.06.2021 19:33
Dobra, ale kariera takich osób nie potrwa dekad.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie