7 umiejętności, które gwarantują sukces i karierę. Zyskasz je zupełnie za darmo

Wystarczy odrobina praktyki, a ta jak wiadomo czyni mistrza.
7 umiejętności, które gwarantują sukces i karierę. Zyskasz je zupełnie za darmo
fot. iStock (BartekSzewczyk)
13.08.2020
Zuzanna Niedzielska

Przy obecnym wyścigu szczurów na rynku pracy, każdy z nas chce na rozmowie kwalifikacyjnej zrobić jak najlepsze wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Okazuje się, że nie tylko nasze doświadczenie i umiejętności specjalistyczne mają znaczenie przy wyborze kandydata, ale i szereg cech charakteru, które ułatwiają pracę z innymi ludźmi. Możesz zdobyć je zupełnie za darmo, a wszystko zależy od tego, jak wiele czasu poświęcisz na ich szlifowanie i praktykowanie. Oto zdecydowane top 7 z nich.

Zobacz również: Zawody przyszłości, których nie nauczysz się w szkole

Jakie cechy gwarantują sukces i karierę?

Życie doskonale weryfikuje, kto pomimo bagażu doświadczeń oraz wykształcenia wyższego odniesie sukces czy zrobi międzynarodową karierę. Wychodzi na to, że sama wiedza i staż pracy nie wystarczą do osiągnięcia wymarzonego celu. Należy dodać do tego pewność siebie, otwartość na ludzi, stawianie granic, zaradność i szereg innych umiejętności miękkich, które składają się na idealnego pracownika.

To, że zdolności miękkie trudniej jest zmierzyć, wcale nie oznacza, że są one mniej ważne. Wręcz przeciwnie, to właśnie od jakości współpracy w zespole zależy efekt końcowy większości projektów. Trudno porównać znajomość obsługi programu komputerowego do umiejętności komunikowania się. Pracodawca najchętniej chciałby zatrudnić osobę, która łączy obie te cechy. Na rozmowie zapewne zapyta o przykładowe problemy, które udało Ci się rozwiązać w firmie. Co jest wówczas dla niego najważniejsze?

Top 7 umiejętności interpersonalnych 

Właśnie tych cech będzie poszukiwał u Ciebie każdy pracodawca:

  • nawiązywanie kontaktów,
  • uważne słuchanie,
  • przemawianie,
  • rozwiązywanie konfliktów,
  • współpraca w grupie,
  • adaptacja społeczna,
  • asertywność.

Powyższe cechy pozwalają na skuteczną komunikację z innymi, a także wzbudzają zaufanie u klientów oraz współpracowników. Warto ćwiczyć te zdolności w codziennych kontaktach z innymi, a także sięgać po książki i poradniki, napisane przez specjalistów, które pozwolą nam zadać sobie odpowiednie pytania i zastanowić się nad swoimi reakcjami. Należy jak najczęściej wychodzić ze swojej strefy komfortu, bowiem praktyka czyni mistrza!

Zobacz również: „Pracuję z toksycznymi osobami”. Poznaj 5 sposobów na trudnych ludzi

Źródło: ofeminin.pl

Polecane wideo

Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana
Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana - zdjęcie 1
Komentarze (5)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 15.08.2020 19:16
bycia 24 godz na usługach szefa za frre
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 14.08.2020 01:26
"Nawiązywanie kontaktów" - no tak, za darmo, ale dla niektórych nie do przejścia niestety. "Przemawianie" - tak, nauczysz się, ale po kursie za ciężką kasę (chyba że pracodawca zasponsoruje).
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 13.08.2020 08:35
Powiem tak, może to brzmi na „ łatwe do wypracowania” ale to nie jest prawda. Często jest tak, że albo ma się tą osobowość, albo nie. Większość ludzi nie posiada takiego zestawu umiejętności. Nie ma sensu też wiecznie powtarzać, że każdy może to wypracować itd. Znam ludzi, którym nic nie pomoże a wrodzona osobowość i wykształcony charakter nigdy nie pozwolą na pozyskanie takich umiejętności.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 13.08.2020 08:18
Dodała bym charyzmę i umiejętność manipulowania. Z tymi dwoma dojdzie się praktycznie na sam szczyt.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie