Home Office: Jak zachować zdrowie i energię pracując z domu?

Na dłuższą metę może to być prawdziwe wyzwanie...
Home Office: Jak zachować zdrowie i energię pracując z domu?
fot. unsplash
24.01.2020

Praca w domu ma wiele zalet, ale również wad. Szybko można popaść w złe nawyki, które ostatecznie mają wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Możesz nie martwić się o swój wygląd, w końcu i tak nikt Cię nie zobaczy, czemu więc nie pracować w piżamie? Taka postawa może sprawić, że zapomnisz również o innych dobrych postawach, takie jak zdrowe odżywianie czy ćwiczenia. Praca w domu może stać się usprawiedliwieniem do zaprzestania dbania o siebie, dlatego wypróbuj kilka łatwych sposobów, dzięki którym zachowasz zdrowie i energię!

Zobacz też: Chcesz dostać podwyżkę? Nigdy NIE mów szefowi tych rzeczy

fot. unsplash

Sposoby na zachowanie zdrowia i energii pracując z domu

1. Ruszaj się

Jedną z zalet pracowania w domu jest to, że możesz w dowolnej chwili wstać zza biurka, pójść na spacer, zrobić kilka przysiadów czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Wykorzystaj to i staraj się robić sobie regularne przerwy na rozruszanie się. Dzięki temu doładujesz się energią i wciąż będziesz pamiętać o ruchu,

2. Wyznacz granicę pomiędzy domem, a pracą

Jednym z większych problemów, jaki możesz napotkać pracując z domu to problem z oddzieleniem zawodowych obowiązków z życiem prywatnym.  Są szanse, że ta granica będzie się zacierać, co skończy się ślęczeniem przed komputerem do późnych godzin wieczornych. Jeśli nie wyznaczysz sobie granicy, będziesz miała wrażenie, że nigdy nie wychodzisz z pracy. Dlatego ustal sobie dokładne godziny otwarcia i zamknięcia komputera. 

3. Korzystaj z zalet

Pracując w biurze niejednokrotnie marzymy o tym, żeby uwolnić się z betonowych biurowców i pracować na łonie natury. Ty masz taką możliwość, dlatego wykorzystaj to. Zamiast zamykać się w mieszkaniu, wyjdź do ogrodu albo nad jezioro, gdzie będziesz mogła zaczerpnąć świeżego powietrza i pracować obserwując naturę.

4. Miej stałe zajęcia poza pracą

Home office i brak kontaktu z ludźmi na dłuższą metę może odbić się na naszym zdrowiu psychicznym. Dlatego warto mieć zajęcia dodatkowe, gdzie będziesz miała okazję na spotkanie z innymi ludźmi, a także doładowanie baterii. Nie musi to być siłownia, możesz rozwijać swoje pasje, zapisać się na dodatkowy kurs albo chodzić na spotkania pasjonatów muzyki do pobliskiej kawiarni. Każde tego typu zajęcie będzie na wagę złota. 

5. Ustal pory posiłków

Posiadanie własnej kuchni i pełnej lodówki na wyciągniecie ręki może być kuszące. Wykorzystaj to, że masz możliwość spożywania świeżych produktów i staraj się gotować w domu. Uważaj na różnego rodzaju przekąski, zwłaszcza takie po które nie sięgnęłabyś w biurze pełnym ludzi, np. czipsy.

6. Pozbądź się śmieciowego jedzenia

Czas na żywieniowe porządki. Jeśli jesteś typem zbieracza, prawdopodobnie masz w szafkach niezdrowe przekąski na czarną godzinę. Pracując z domu musisz się ich pozbyć, inaczej wciąż będziesz podjadać. 

7. Utrzymuj kontakt ze światem zewnętrznym

Pracując z domu łatwo jest stać się outsiderem, dlatego jak najczęściej wychodź z domu i zamiast w domu, spotykaj się z przyjaciółmi na mieście. To pomoże Ci utrzymać równowagę i doładować się energią.

Zobacz też: Chcesz rzucić pracę? Najpierw zadaj sobie TYCH 5 pytań

Polecane wideo

Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana
Znak zodiaku a życie zawodowe. Taka praca jest Ci pisana - zdjęcie 1

Komentarze (3)

Ocena: 5 / 5
nina (Ocena: 5) 07.06.2020 14:44
mi pomaga też medere anti aging tiny.pl/795h9 od kiedy to biorę łatwiej mi się skupić na pracy
odpowiedz
Nadia (Ocena: 5) 31.01.2020 20:24
Najważniejsze, to uświadomić sobie, że jest się w pracy i nie wykonywać innych rzeczy. Ja to nawet prania nie nastawiam czy nie włączam Roomby w godzinach pracy. NIe jest to przecież dużo roboty, ale wolę zostawić to sobie na później. Ciężko się w domu pracuje, ale da się do tego przywyknąć.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 24.01.2020 07:12
Odkąd pracuje w domu właśnie zaczęłam ćwiczyć i zdrowo się odżywiać, bo mam na to czas. Gotuje rano posiłki, wieczorem mam czas pójść na siłownie lub poćwiczyć w domu. Wcześniej był z tym dramat, bo dużo czasu zabierały mi dojazdy i gotowanie po południu. Z pracą na świeżym powietrzu się nie zgodzę, ja mam taką prace, przy której takiej możliwości po prostu nie mam. Komputer stacjonarny + telefony sprawiają, że potrzebuję ciszy. Plusem jest to, że nikt nie nastawia mi klimatyzacji na 15 stopni, jak było we wcześniejszym biurze, i to nawet w zimne dni, kiedy wystarczyło otworzyć okno. Z odchodzeniem od komputera kiedy chcę- również to zależy od sytuacji, czasem mam dużo pracy i wtedy ciężko odejść chociaż na chwile. I jak rok tu pracuje, nie zdarzyło mi się siedzieć w piżamie.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie